LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows XP Service Pack 3?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
D1RK

Windows XP Service Pack 3?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik zag op de Microsoft site de voordelen maar zijn er ook problemen of nadelen zoals niet meer alle MP3 downloaden of zo?

Wie kan mij enkele nadelen noemen, ik hoorde van AMD computers die problemen kregen of is dit opgelost?

Voor ik dit pakket binnen zou halen wil ik eerst zekerheid.
Ik heb tekort Windows ervaring als ervaren Linux Ubuntu gebruiker, en hoewel ik op het Linux forum deskundig lijk... hier dus niet....

Moet ik het ophalen of kan ik het beter zonder doen????

bachanaal

Re: Windows XP Service Pack 3?

Ongelezen bericht door bachanaal »

service pack 3 voor XP is voornamelijk bedoeld voor office gebruikers. als je geen of weinig office programma's gebruikt heb je de download niet nodig

D1RK

@ Bachanaal,

Ik gebruik alleen maar open office van Star Office 8 , of bedoel je de MS versie?

De Staroffice 8 welke ik gratis kon downloaden via Google gebruik ik dus alleen, en omdat het naast Linux Ubuntu 8.04 staat op zelfde pc, dus ik gebruik het soms maar meestal de Linux versie, dus als er problemen komen is geen ramp.
Helaas heb ik voor sommige toepassingen wel Windows nodig en daarom wil ik weten of er nog voor of nadelen zijn voordat ik het ophaal of niet.

Hartelijk dank voor snelle reactie.

dutchessy

Ongelezen bericht door dutchessy »

Er kunnen meer problemen opduiken na het installeren van sp3, zo kan het gebeuren dat na het installeren, windows geen updates of andere microsoft software meer kan installeren en je na iedere poging weer de tekst krijgt kan de software niet instaleren!

Ik had een pc opnieuw geinstalleerd voor mijn buurman, alle updates, en ook sp3 geinstalleerd, meteen wilde hij daarna de beveiligings update voor ie7 instaleren,ging niet meer!
Office met cd---ook niet meer, zelfs msn wilde hij niet meer!
Tot ik de pc voor de 3e x opnieuw installeerde en sp3 niet erbij deed, maar alle updates verder gewoon los, toen ging alles gewoon weer goed.

Na op internet het 1 en ander opgezocht te hebben, bleken er idd veel meer problemen mee te zijn.

Nee laat sp3 nog maar even voor wat ie is!

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wij hebben bij verschillende klanten (ik ben werkzaam in de ICT dienstverlening) al XP SP3 geïnstalleerd. Bij geen enkele installatie heeft dit tot nog toe tot problemen geleid. Er zijn inderdaad problemen bekend bij bepaalde PC's met een AMD processor, als het installatie-image hiervan gemaakt is op een verkeerde wijze. Hier is echter al een oplossing voor beschikbaar bij Microsoft.

Het probleem dat hierboven geschetst wordt over het niet meer kunnen installeren van updates ben ik zelf nog niet tegengekomen. Mijn advies op dit moment is: gewoon installeren.

dutchessy

Ongelezen bericht door dutchessy »

Eh, tja het kan goed gaan, maar ik lees op het net toch echt veel klachten, herstartende pc's (als je een amd hebt) geluid wat niet meer goed werkt, niet meer op internet kunnen, en ook wat ik hier boven al schreef, het staat ook op deze site bijv. http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84940 en op vele andere.

Ik raad aan typ eens sp3 in op google en lees, en beslis daarna wat je wilt.

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zoals met elk software pakket kan er altijd iets fout gaan. Dat is het voordeel, maar tevens ook het nadeel van internet: je vindt altijd wel iets. Het probleem is dat je het nooit leest als het wel goed gaat. Dan krijg je dus al gauw een vertekend beeld.

Bovendien wordt er vaak niet bij verteld waarom een installatie fout gaat. Mijn ervaring is dat dit heel vaak te maken heeft met mensen die de instructies niet goed opvolgen. Door de instructies goed te lezen kun je vaak de helft van de problemen voorkomen.

D1RK

Ik vond elders in andere talen die ik minder beheers gelijke discussie, en niet alleen AMD processors maar ook andere met Intel gaven soms dit probleem.
Het installeren van dit SP3 kan eigenlijk niet fout dus je moet wel erg gek doen, en omdat ik nog steeds verse berichten kreeg...
Maar wat zijn de echte voordelen of zijn de nadelen groter?

Hartelijk dank voor de reeds gegeven antwoorden.

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

Hey D1rk, ik ben ook een Linux gebruiker (Fedora 8) en moet op mijn werk helaas Windows gebruiken vanwege software zoals die van Adobe.

Na upgrades is het enige probleem wat ik ben tegengekomen de firewall die opeens dingen doet die ik niet wil.
Ik wordt gek van al die "onveilig" waarschuwingen over het uitpakken van zip bestanden en netwerk connecties.

Al die waarschuwingen is een voordeel voor de standaard huis, tuin en keuken gebruiker, maar hoeveel ik ook in het register er uit sloop SP3 is voor de betere gebruiker niet welkom.

Ben dus aan het experimenteren met GNU/Linux op het werk om over te stappen

D1RK

Dus ik moet als ik zou binnen halen net als de uitgeschakelde pop ups weer tekens onzin weg klikken?
Omdat ik XP maar 1x per week of minder gebruik en op diverse Engelse,
Duitse, Franse en Russische forums tegenstrijdige berichten zag plaatste ik deze oproep.
Ik begreep dat het later verwijderen van Service Pack III erg lastig is.
tot nu toe alle hartelijk dank.

alderwood

Ongelezen bericht door alderwood »

Wat ik bij MS lees is, dat als je regelmatig de updates hebt gekregen,
SP3 geen wezenlijke functionaliteit toevoegt.

Ik heb een AMD en kreeg recent SP3 aangeboden.
Dus ik verwacht dan geen problemen.
SP3 geïnstalleerd, merkte onmiddellijk pc veel trager.

SP3 weer verwijderd, was niet moeilijk.

miessie20

Ongelezen bericht door miessie20 »

nadat ik servicepack3 heb geinstaleerd heb ik geen geluid meer. Er is geen standaard audio geselecteerd. Kan iemand hier mee helpen?

D1RK

op het forum;

www.helpmij.nl staat info over het verwijderen van SP III
Ik heb het wegens info vooraf nooit geinstalleerd, en als Linux gebruiker geen ervaring...
Het kan verwijderd worden maar is meestal erg lastig..
meestal ik XP herinstalleren en alle gegevens verliezen tenzij je die eerst op een DVD RW zou zetten...
Want dat is meestal sneller en makkelijker!

alderwood

Ongelezen bericht door alderwood »

D1RK

Geplaatst op 07 Sep 2008 16:33 door Verstuur mail D1RK
op het forum;

www.helpmij.nl staat info over het verwijderen van SP III
Ik heb het wegens info vooraf nooit geinstalleerd, en als Linux gebruiker geen ervaring...
Het kan verwijderd worden maar is meestal erg lastig..
meestal ik XP herinstalleren en alle gegevens verliezen tenzij je die eerst op een DVD RW zou zetten...
Want dat is meestal sneller en makkelijker!
Nogmaals ik vond het verwijderen niet lastig, als je de door MS aangewezen manier volgt.
Voor een noodgeval maak ik met regelmaat een image van mijn
c:\schijf met DriveImageXML en gewone backups met Cobian.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Als je je anti virus uitzet tijdens de installatie van sp3 is de kans op problemen zeer klein, en je hebt er ook zat voordelen van.
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... yDownloads
daar kan je beetje onderaan de pagina kiezen voor overview of windows XP service pack 3
daar staat in beschreven wat service pack 3 verandert

D1RK

Het bericht van Moppentappers...
Microsoft zal nooit zeggen dat het slecht is....
Maar op diverse forums kwam ik andere berichten tegen...
Vooral van mensen die graag een CD of DVD willen bakken en nu een beveiliging vinden!

Verder vind ik dat na zoveel tijd eindelijk een Service Pack wel erg traag en weinig..
Linux Ubuntu stuurde dagelijks kleine herstel programma's.
Niet alleen voor Ubuntu, maar gelijk voor alle ondersteunde programma's die deze kon vinden, dus elk programma wat je ooit installeerde word ook geupdate indien mogelijk!

Als Windows dit ook zou krijgen zouden we veel meer tevreden zijn over Vista...
Maar ik hoef het niet, XP helaas soms noodzakelijk maar anders....
Gooi Windows je raam uit!

Moppentappers

Andere bedrijven willen in de wat meer commerciële wereld niet dat microsoft gaat sleutelen aan hun applicaties, nodeloos bashen -,-
de beveiliging waar jij hebt over hebt zie ik overigens ook nergens terug.
Mensen lopen altijd te emmeren over linux is veel beter ect. maar de gebruiker die het door z'n strot gedouwd gekregen heeft zit er maar weer mee.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 15 Sep 2008 19:09 door Moppentappers

Andere bedrijven willen in de wat meer commerciële wereld niet dat microsoft gaat sleutelen aan hun applicaties,
Dat gebeurt toch al gewoon. De updates van MS Office bijvoorbeeld. Tenzij je (automatische) updates uitzet. Dat kan in Linux (op applicatie niveau) ook.
Mensen lopen altijd te emmeren over linux is veel beter ect. maar de gebruiker die het door z'n strot gedouwd gekregen heeft zit er maar weer mee.
Als je het woord 'linux' in bovenstaande quote vervangt door 'windows', krijgt deze uitspraak een véél hoger waarheidsgehalte. :wink:

Moppentappers

Ik zie niet in waarom, ja het komt standaard mee, maar ik weet niet of dat hier was, maar een verkoper bij volgens mij de media markt zei ook dat linux veel beter was, en dan blijkt dus dat het allemaal gewoon niet werkt.
ik heb het over andere bedrijven, office is van microsoft.. overigens worden stuurprogramma updates wel gewoon via windows update verspreid, het zou dus allemaal wel moeten kunnen.
Ik zit momenteel op een ICT school, en daar kregen we aan het begin ook een persoon die het nodig vond microsoft te bashen, vertellen dat linux gratis ect.
Maar als je dan zegt dat linux redhat for server 400 dollar per jaar kost dan is dat ineens alleen voor service, alsof je die dan bij microsoft niet krijgt voor die 600 euro eenmalig.
IBM is ook gekapt met het leveren van linux op bepaalde notebooks, waarom? niemand wil het gewoon, het is gewoon totaal niet interressant voor de gemiddelde consument.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 15 Sep 2008 20:43 door Moppentappers

Ik zie niet in waarom, ja het komt standaard mee, maar ik weet niet of dat hier was,
Inderdaad, het komst standaard mee. Dan wordt het toch meer door de strot geduwd dan Linux? Wat bedoel je met "maar ik weet niet of dat hier was"? We hebben het hier toch over updates etc. in in 't algemeen?
maar een verkoper bij volgens mij de media markt zei ook dat linux veel beter was, en dan blijkt dus dat het allemaal gewoon niet werkt.
Als dat advies gegeven is bij bepaalde hardware die geen ondersteuning heeft voor Linux omdat de fabrikant geen Linux drivers maakt, is dat een verkeerd advies. Maar heb jij vertrouwen in de adviezen van medewerkers van Mediamarkt? :wink:
Ik zit momenteel op een ICT school, en daar kregen we aan het begin ook een persoon die het nodig vond microsoft te bashen, vertellen dat linux gratis ect.
Tja. Linux wordt ook vaak ge-basht. Jij doet dat nu bijvoorbeeld.
Maar als je dan zegt dat linux redhat for server 400 dollar per jaar kost dan is dat ineens alleen voor service, alsof je die dan bij microsoft niet krijgt voor die 600 euro eenmalig.
Service kost nu eenmaal geld. Ook niks mis mee. Moeten die ICT'ers die een Linux server gaan onderhouden bij een klant dan maar gratis werken? Overigens wordt Linux heel veel gebruikt in het commerciële bedrijfsleven. Meestal op servers. Maar aangezien we hier op een consumenten forum zitten en het over SP3 voor XP moet gaan, wordt dit een beetje off-topic.
IBM is ook gekapt met het leveren van linux op bepaalde notebooks, waarom? niemand wil het gewoon, het is gewoon totaal niet interressant voor de gemiddelde consument.
Url graag. Ik heb juist de indruk dat Linux steeds populairder wordt op de desktop markt. Waarschijnlijk 'gebruik' jij al Linux. In je router, Tomtom of mobiele telefoon bijvoorbeeld. :)

Gesloten