Ik heb eind vorig jaar via CaiWay een eeePC901 gekocht. Ook CaiWay had alleen de PC901 met XP en dus een kleine D: schijf. PC901 met Linux en de grotere harde schijf is/was in nederland niet te koop. Microsoft Maffia?... CaiWay gaf aan dat de garantie via ASUS nederland zou lopen. Nu blijkt dat windows met alle updates meer plaats nodig heeft als de C: schijf groot is (4Mb). De D: schijf in de XP-PC901 is 8GB groot. Door hierop XP te installeren zou het probleem grotendeel opgelost worden. Bij de PC901 wordt XP voorgeinstalleerd geleverd. XP wordt niet op CD meegeleverd.
Ik heb in de loop van het jaar heb al met ASUS NL contact gehad maar er lijkt geen mogelijkheid om aan een CD te komen.
Onlangs via de globale site nogmaals geprobeerd aan een CD te komen maar helaas. Hun kommentaar: probeer het bij de lokale leverancier.
In dit geval is dat dus CaiWay. Ik heb hun het voorgelegd, maar zij verwijzen weer naar ASUS.
Ik heb al betaald voor XP en ben niet bereid hiervoor dubbel te betalen.
Hoe nu verder?
Is het installeren van een illegale versie de enige optie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Windows XP voor eeePC niet te verkrijgen
Re: Windows XP voor eeePC niet te verkrijgen
DE CD word bij geen enkele Merkcomputer/laptop meegeleverd. Je mag ook gewoon een willekeurige XP schijf gebruiken zolang je in het bezit bent van de XP-licentie op de laptop.KSM schreef....bij de PC901 wordt XP voorgeinstalleerd geleverd. XP wordt niet op CD meegeleverd.
Ik heb in de loop van het jaar heb al met ASUS NL contact gehad maar er lijkt geen mogelijkheid om aan een CD te komen.
Re: Windows XP voor eeePC niet te verkrijgen
Je kunt een herstel CD branden vanaf de huidige en dan grotere harde schijf monteren en deze CD's hier weer op zetten...
Ik had mijn 50GB ook defect en de huidige 160 Gb schijf heeft dus alle originele XP software... inclusief alle rotzooi die ik er ooit afhaalde zoals Norton Anti Virus..
Dus via een (soms meerdere) CD of DVD's is dit mogelijk.
Ook van de huidige schijf op C en D een schijf te maken zonder herstel gedeelte is mogelijk.
Packard Bell had ooit op de 50 GB dus 40 + 10 gemaakt en die 10 Gb herstel vond ik teveel...
Ik heb nu 120 GB XP en 40 GB Ubuntu (Linux) dus totaal geen herstel gedeelte...
Daar is die stapel CD's die ik zelf bakte genoeg voor.
Ik had mijn 50GB ook defect en de huidige 160 Gb schijf heeft dus alle originele XP software... inclusief alle rotzooi die ik er ooit afhaalde zoals Norton Anti Virus..
Dus via een (soms meerdere) CD of DVD's is dit mogelijk.
Ook van de huidige schijf op C en D een schijf te maken zonder herstel gedeelte is mogelijk.
Packard Bell had ooit op de 50 GB dus 40 + 10 gemaakt en die 10 Gb herstel vond ik teveel...
Ik heb nu 120 GB XP en 40 GB Ubuntu (Linux) dus totaal geen herstel gedeelte...
Daar is die stapel CD's die ik zelf bakte genoeg voor.