LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer hoge kosten HFS-verzekering MyCom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Janneke de Vries

Zeer hoge kosten HFS-verzekering MyCom

Ongelezen bericht door Janneke de Vries »

Ik heb bij mycom advies gevraagd voor het verzekeren van mijn nieuwe laptop. Eerder al was ik bij MediaMarkt aan het oriënteren en deze boden mij daarbij een zekerheidsplan aan. Dit is volgens de verkoper een verzekering met een zeer ruime dekking en een lage premie die ik in één keer kan betalen. Dit aanbod sprak mij wel aan, ook omdat ik mijn laptop vaak mee op reis heb en al eens eerder schade heb gehad.

Om mij toch nog even verder te oriënteren nam ik contact op met mycom, ik vergeleek daar eenzelfde soort laptop, deze was in verkoopprijs zelfs iets goedkoper dan bij Media markt, maar wat mij opviel was dat de aanvullende verzekering giga duur bleek. Bij mycom kostte een HFS verzekering namelijk 13,00 euro per maand!!!! Als ik dat vergelijk met mediamarkt over een periode van 36 maanden kost dus dezelfde soort verzekering bij mycom totaal € 468 euro. Hier ben ik wel erg van geschrokken, € 347,- verschil……

Hoe zijn deze verschillen in godsnaam te verklaren? Gaat het zo slecht met mycom dat ze hier hun winst op verzekeringen moeten pakken? Niet op mij in ieder geval. :shock:
Groetjes Janneke

berndv

Re: Zeer hoge kosten HFS-verzekering MyCom

Ongelezen bericht door berndv »

Janneke de Vries schreef:Ik heb bij mycom advies gevraagd voor het verzekeren van mijn nieuwe laptop. Eerder al was ik bij MediaMarkt aan het oriënteren en deze boden mij daarbij een zekerheidsplan aan. Dit is volgens de verkoper een verzekering met een zeer ruime dekking en een lage premie die ik in één keer kan betalen. Dit aanbod sprak mij wel aan, ook omdat ik mijn laptop vaak mee op reis heb en al eens eerder schade heb gehad.

Om mij toch nog even verder te oriënteren nam ik contact op met mycom, ik vergeleek daar eenzelfde soort laptop, deze was in verkoopprijs zelfs iets goedkoper dan bij Media markt, maar wat mij opviel was dat de aanvullende verzekering giga duur bleek. Bij mycom kostte een HFS verzekering namelijk 13,00 euro per maand!!!! Als ik dat vergelijk met mediamarkt over een periode van 36 maanden kost dus dezelfde soort verzekering bij mycom totaal € 468 euro. Hier ben ik wel erg van geschrokken, € 347,- verschil……

Hoe zijn deze verschillen in godsnaam te verklaren? Gaat het zo slecht met mycom dat ze hier hun winst op verzekeringen moeten pakken? Niet op mij in ieder geval. :shock:
Groetjes Janneke
en u heeft de verschillen in dekking neem ik aan ook naast elkaar gelegd? Überhaupt zijn dergelijke verzekeringen duur, te duur als je het mij vraagt. De meeste van de zaken die zo'n verzekering dekt, zitten ook in mijn woonverzekering.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

HFS heeft comfort, en comfort plus volgens mij, welke van de 2 kostte die 13 euro/maand? En dat zekerheidsplan vult je eigen verzekering aan zie ik op de site van MM, dus dat kon nogal een verschil zijn.

MyComB.V.
Contacteer:

Ongelezen bericht door MyComB.V. »

Beste Janneke,

Ik kan je wellicht wat meer duidelijkheid geven, hoewel ik de voorwaarden van de MM niet ken.
De verzekering die wij aanbieden is er één die doorloopt, ook na schade. De eenmalig te betalen verzekeringen gelden over het algemeen voor één schade, daarna wordt de polis opgeheven.
Dus stel je hebt schade na 6 maanden, dan kun je de laptop kosteloos (alleen eigen risico) laten repareren en is de laptop nog steeds gedekt bij een eventuele andere schade.
Voor een nog beter vergelijk zou ik u graag uit willen nodigen in één van onze winkels, dus kunnen we alles goed toelichten en wellicht gelijk een goed vergelijk maken met een andere polis.

Met vriendelijke groet,

Robert
MyCom Klantenservice

Emena

Ongelezen bericht door Emena »

Ik weet dat het wat laat is, maar ik wil er ook graag als gebruiker op reageren.
Zelf heb ik namelijk een verzekering via Mycom aangeschaft gehad, vooral omdat ik mezelf ken en weet dat hoe dan ook elektrische apparaten bij niet lang leven. Er valt nogal eens wat uit mijn handen en met een laptoptas tegen een deurpost aanlopen is niet direct bevorderlijk voor de inhoud. De reparatiekosten die ik tot nu toe aan mijn laptop heb gehad gaan ruim boven het bedrag uit dat ik er voor neer heb geteld qua verzekering, dus is het in mijn ogen het wel waard geweest.

Anderzijds heb ik ook via de MM een verzekering gekocht bij een e-reader,welke nog voor deze een maand oud was al uit mijn tas viel en onherstelbaar bleek. Natuurlijk kreeg ik daarom een nieuwe, maar daarvoor mocht ik opnieuw het hele verzekeringsbedrag neertellen.

In mijn geval is zo'n doorlopende verzekering dan wel een fijne (en ook feitelijk goedkopere) optie.

Groetjes Manon

Gesloten