LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZEER slechte service bij Pacard Bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Arjen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2003 13:09

ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door Arjen »

Rond 29 augustus hebben wij gebeld met de helpdesk: de computer deed raar.
Ze konden niet zeggen wat het was en in het weekend 30-31 augustus deed hij niets meer.
Maandag 1 september namen we weer contact op met de helpdesk en werd gezegd dat we gebeld zouden worden voor een afspraak thuis voor reparatie. Later zei men dat de computer opgehaald zou worden op 4 september.
Terwijl hij eerst thuis gemaakt zou worden. Begin week 38 kreeg ik een REKENING van 300 EURO!!!
Bij Dyna-Fix wist men niet dat wij nog garantie hadden, dus weer de helpdesk gebeld.. 22 september weer gebeld met Dyna-Fix, die zeiden dat P.B. geen moederbord wilde leveren, daar hadden ze wel vaker problemen mee zeiden ze!. Dus toen weer de helpdesk gebeld en daar zei men na weer iemand anders te hebben geraadpleegd dat het moederbord inmiddels geleverd was. (zucht) Dus toen Dyna-Fix weer gebeld. Het bellen duurde letterlijk UREN, want de helpdesk kon bijna niet bereikt worden, niet alleen die dag, maar iedere keer.
Op 23 september werd de computer gebracht en raad eens: HIJ DEED HET NOG STEEDS NIET!
29 september weer de helpdesk gebeld en daar zou men een afspraak met ons maken, dat gebeurde die week.
6 oktober kwam er een monteur met een nieuw moederbord, hij opende de kast en toen bleek dat er een STEKKERTJE niet aangesloten was. Terwijl een bedrijf als Dyna-fix toch een hele checklist hoort te hanteren bij de reparatie.
19 oktober. De computer doet het weer niet, het zelfde probleem, dus weer de helpdesk gebeld.
Daar zei men dat mijn zoon eerst alle kaarten en geheugenbankjes eruit moest halen, toen dat niet hielp moest hij alles loskoppelen en toen dat niet hielp, moest hij de voedingsstekker naar het moederbord loskoppelen en met een paperclip contact maken tussen een groen draadje en een zwart draadje, waarbij er stroom op kwam te staan.
Men verwacht bij de helpdesk zeker dat iedereen met een computer er ook zo veel verstand was heeft!!
Dus wij gevraagd of hij niet een monteur kon sturen die het kon maken. Nee, nee, dat mocht niet van de baas!
Dus toen heeft hij het toch maar gedaan. Toen bleek na een uur aan de telefoon gehangen te hebben, dat het niet aan de voeding lag. Snel toch? :S
Toen moesten we de computer door het halve huis slepen omdat de man dacht dat het misschien aan het stopcontact lag, maar dat was ook niet zo.
Na anderhalf uur kwam hij tot de conclusie dat waarschijnlijk het aan- uit stekkertje het niet deed.
Dus hij gaat nu een stekkertje opsturen en die moet mijn zoon met behulp van de helpdesk er in stoppen, dus nu kunnen we weer de computer niet gebruiken. Ook rijzen de telefoonkosten de helemaal de pan uit.! Alles bij elkaar bijna 2 maanden!

De service van Packard Bell is echt heel erg slecht

Misschien iets voor het programma “Ook dat nog”?


Anneke

Gast

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door Gast »

Mischien terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht heb???

litoven42

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door litoven42 »

Even de zaken op een rijtje gezet:

De aankoop van onze computer heeft ons geen geluk gebracht. Meteen al de eerste week begaf het TFT-scherm het. Nog geen kwaad woord over Packard Bell’s service: zij kwamen de monitor meteen vervangen.

Van het begin af aan heeft de cardreader het niet of zelden gedaan. Er was geen peil op te trekken wanneer wel en wanneer niet. Aangezien ik eerst de rest van de randapparatuur die ik nodig had geïnstalleerd heb, ben ik daarna pas gaan bellen met Packard Bell over het probleem met de cardreader. Na wat uitproberen en een nieuwe installatie bracht dit geen resultaat. De helpdesk besloot een nieuwe cardreader te laten installeren. Dit is gebeurd op 18-09-2003. Hiervoor heb ik speciaal een vrije dag genomen. Het advies van de monteur van remastering werd opgevolgd. Dit had echter geen resultaat. Hierop heb ik wederom verschillende avonden met de helpdesk gebeld dit resulteerde in nogmaals verschillende remasteringen, wederom zonder resultaat. Op 24-09-2003 is er wederom een monteur van Triple P gekomen om het moederbord te vervangen. Zijn conclusie was: geen resultaat, waarschijnlijk software (zie bijlage). Ook nu weer verschillende avonden geremasterd en de adviezen van de helpdesk opgevolgd, die resulteerden in niets!! Op 26-09-2003 kon de helpdesk niets meer voor mij doen. Hun laatste advies was door hun reperateur op laten halen en laten testen, wat zeker 10 dagen kan kosten.

Kortom: Buiten de 40 uur werk, een halve snipperdag en telefoonkosten van meer dan 20 euro, zie ik het niet zitten om nogmaals iets te laten repareren. Ik heb een duur apparaat gekocht dat vanaf het begin niet gefunctioneerd heeft. Het vertrouwen in dit apparaat is dan ook volledig weg. Vandaar dat ik gevraagd heb of dixons waar ik het apparaat heb gekocht, een ander apparaat voor mij kan regelend bij Packart Bell!

Ik heb het apparaat naar Dixons ,teruggebracht en zij hebben nog geprobeerd een nieuw apparaat te te krijgen bij Packard Bell.
helaas zonder succes, wel hebben ze mij een ongeveer dezelfde computer te leen gegeven.
Ik kan niet zonder dus was daar erg blij mee.

De 10 dagen zijn inmiddels ruim voorbij 28/10 , dus even naar dixons bellen hoe dat het er mee is.

Van 10 dagen reparatietijd weten ze niets af ze denken dat deze week of volgende week het apparaat wel klaar zal zijn.

Nu 30/10 is het 3 weken geleden, dat ik het apparaat weg heb gebracht
Gelukkig heb ik een leenapparaat.

wordt vervolgd.

Groetjes Ton Arts
[/quote]

nederlander
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:14

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door nederlander »

Ik heb geen last met ze.
Misschien komt het nog, doch totheden ben ik tevreden over de service van Packard Bell.
Bedenk wel, elk bedrijf heeft zo zijn nukken; tja dat is de economie he.!?
Zoals het er nu voor staat, zou ik in de toekomst rustig weer een pb-machine kopen.
Alleen vind ik dat ze wat aan die 0900 nr. moeten doen, dus als iemand beld, de consument bij drukte een boodschap op de voicemail laten inspreken met het achterlaten van zijn/haar telefoonnummer, waarbij de consument teruggebeld word.
Dat is dus de enige minpunt van Packard Bell, voor de rest geen klachten.

CreativeMind

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door CreativeMind »

Inderdaad, dat telefoonnummer is ook al zo rot!! Ik heb die helpdesk nu al zoooo vaak moeten bellen dat de telefoonkosten wel heel hoog worden!

Gast

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt een beetje verdacht veel op UPC praktijken.

pure100

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door pure100 »

ik heb de zelfde slechte ervaringen als dealer. ik moest een nieuw mainbord van een pb notebook hebben. dus werd doorevrwezen naar dynafix. ze willen het niet leveren, de machine moet naar hun, en in ieder geval moet ik die oplichters 93 euro onderzoekskosten betalen. opnieuw PB gebelt, deze zeggen nix te kunnen doen, dynafix (onderdeel van dynabite) heeft alle service, dus monopoly in handen op dit merk

advies: geen dynabyte en geen PB meer kopen!

Gast

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door Gast »

Even ter informatie: Dynafix is GEEN onderdeel van Dynabyte. Dit zijn 2 onafhankelijke bedrijven die NIETS met elkaar te maken hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door puma73 »

PARCARD HELL
en niks anders, wanneer leren de mensen nu eens dat Parcard hell en dozenschuifsysteem is met garantie tot aan de voordeur.
Daarna neemt een peperdure, niet funtionerende, onbereikbare helpdesk het over.

litoven42

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door litoven42 »

De 10 dagen dat de reparatie zou duren werden er 2 maanden.
Ik had nog een leen computer van dixons dus had niet echt haast.
maar 10 decemdber de computer opgehaald, en wat denk je , hij doet helemaal niets meer.
Ik meteen terug en het ding bij dixons neergezet en gezegt dat na 3 maal reparatie en nog een kapotte computer dat ik een een nieuwe wil en geen Packard Bell meer.
Na 14 dagen had Dixons een nieuwe geregeld.
Moet even zeggen dat dixons prima hun best hebben gedaan.
Packard Bell hoef ik nooit meer
Nog net voor de kerst had ik een nieuwe Hewlet Packard Pavilion t390 pentium 4, 3GHz.
:lol: Hoop dat deze meer plezier geeft. :lol:

Groetjes Ton Arts

Gast

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door Gast »

De naam van je nieuwe pc is voor de helft hetzelfde, hopelijk is de service meer dan de helft beter :wink:
Zelf hoef ik ook nooit meer een PB, nadat ik gedonder heb gehad, waarvan de telefoonkosten hoger waren dan dat ik het nieuwe onderdeel zelf betaald zou hebben kwam de directeur van PB bij Kassa op tv, als je die vent had gezien en gehoord hoe hij over klanten denkt had je nooit een PB gekocht.
Helaas gaan steeds meer bedrijven die kant op.

wizzy

Re: ZEER slechte service bij Pacard Bell

Ongelezen bericht door wizzy »

Misschien is het toch verstandig om een pc te kopen bij een echte computerzaak. Waar ze goede service kunnen bieden en zeer goed advies kunnen geven.

Gesloten