LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Nee hoor, ik wil uitsluitend dat microsoft rekening houdt met de bestaande apparatuur in de markt.
Begrijp ik.

Het feit is dat Microsoft heeft gezegd dat Vista voornamelijk voor de nieuwere en nieuwste computers geschikt is en ook dito hardware.

Daarintegen vind ik dat de computerbouwers daar ook een verantwoordelijkheid in hebben. Vista hoort niet op de budgetsystemen.
Microsoft heef heel duidelijk aangegeven dat alleen Vista Home Basic geschikt is voor de budgetsystemen.

Ik heb zelf de roadshow van Microsoft gevolgd en daar werd dit soort zaken ook heel uitgebreidt besproken.
Er komt nog eens tijd dat Microsoft niet meer oppermachtig is en net zoals elk ander bedrijf moet vechten om de gunst van de consument
Je moet niet vergeten dat de consument zelf zegt dat zij zelf wel bepalen waar zij Vista op installeren.

Het spijt me, maar door die koppigheid ontstaan nu veel problemen.

Want veel mensen installeren Vista tegen alle adviezen van Microsoft op een oudere computer, en zie de problemen ontstaan.

De meeste klachten die je hoort betreffen voormamelijk de budgetsystemen en oudere computers.

Oke, bij printers hoor je die problemen ook, maar Microsoft heeft duidelijk aangegeven dat in de komende servicepack die printerproblemen worden opgelost, en in de tussentijd is het gewoon behelpen.
ik weet het ikbenik, je vind consument een vies woord, maar het is degene die je rekening betaald
De consument (en daar heb ik zelf veel mee te maken) moet dan ook wel luisteren naar wat wel en wat niet kan.

Kijk, als consument kun je nu wel willen dat Vista op een 5 jaar oude computer moet gaan draaien, maar als dat niet mogelijk is, dan dien je als consument jezelf daar bij neer te leggen.

Tuurlijk kijk ik altijd naar de wensen van de klanten, maar die wensen moeten wel redelijk blijven. En soms kom je hele onredelijke dingen tegen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ...

Het gaat mij niet eens om Vista op een oudere computer te installeren.

Ik wil dat bij mijn nieuwe computer gewoon mijn printer, scanner, webcam, .... etc blijven werken.
Ik heb zelf de roadshow van Microsoft gevolgd en daar werd dit soort zaken ook heel uitgebreidt besproken.
Hier hebben we het weer, als het besproken is dan is het goed.
heb je een teiltje..

Oke, bij printers hoor je die problemen ook, maar Microsoft heeft duidelijk aangegeven dat in de komende servicepack die printerproblemen worden opgelost, en in de tussentijd is het gewoon behelpen.
Fantastisch toch, het nieuwste besturingsysteem. Wel geld voor een roadshow maar geen geld om een printerproblemen op te lossen.

De consumenten moeten zich behelpen en mogen vooral niet klagen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

De consumenten moeten zich behelpen en mogen vooral niet klagen
Tuurlijk mag je klagen.

Maar als je dan je klacht bij Microsoft hebt gedaan en Microsoft geeft aan dat er aan gewerkt wordt en dat de problemen erkent worden en dat die problemen in de komende servicepack verholpen worden, dan heb je geen recht meer tot klagen.

Kijk, als Microsoft niks zou doen dan mag je klagen, maar nu dat Microsoft het probleem erkent en er een oplossing voor heeft gevonden, vind ik het ongepast om over het probleem te blijven klagen.

Er wordt aan de oplossing van het probleem gewerkt en tot die tijd moet je jezelf behelpen. Het is niet anders, maar blijf er dan niet over door klagen, terwijl er hard naar een oplossing gewerkt wordt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

vroeger werd er veel geklaagd over de problemen die er waren met patches, microsoft test patches daarom nu langer
service packs zijn geen dingen waar ik fan van ben, ik heb liever dat ze hard werken aan oplossingen, en die zodra ze gemaakt en getest zijn de deur uit doen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

vroeger werd er veel geklaagd over de problemen die er waren met patches, microsoft test patches daarom nu langer
service packs zijn geen dingen waar ik fan van ben, ik heb liever dat ze hard werken aan oplossingen, en die zodra ze gemaakt en getest zijn de deur uit doen
Omdat nu alles zeer uitvoerig getest moet worden, duurt het langer voordat de oplossing naar buiten wordt gebracht.

Zelf vind ik het te lang duren voordat SP1 uitgebracht wordt, maar het zal wel een probleem zijn die diep in het besturingsysteem zal zitten.
Vandaar dat het langer duurt.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

In elk nieuw besturingssysteem zitten altijd wel een paar bugs. Of het Windows, Linux etc. is maakt niet uit. Deze bugs komen pas te voorschijn wanneer bedoeld besturingssysteem op heel veel verschillende hardware gaat draaien. En dat is dus pas na de release. Een uitzondering zijn natuurlijk de besturingssystemen van Apple omdat zij zelf ook de hardware leveren.

Maar bij Vista kunnen we natuurlijk niet meer spreken van 'een paar bugs' Dat heel veel randapparatuur niet met Vista wil werken was van te voren bij Microsoft bekend en zij hebben dat niet naar 'buiten' toe gecommuniceerd. En dat is een bewuste keuze geweest. Aangezien zij een monopolie positie hebben kan Microsoft zich dit soort zaken permitteren. Dat is niet fijn maar ik kan het wel begrijpen. Het wordt tijd dat deze monopolie positie doorbroken wordt. Dat kan alleen maar leiden tot betere producten (desktop besturingssystemen) en meer innovatie.

Wat ik moeilijker kan begrijpen is dat er, ook op dit forum, mensen zijn die nadat er kritiek op Windows is geuit direct op de achterste benen gaan staan om alle kritiek te bestrijden of te ontkennen.

De enige reden die ik kan bedenken is dat deze mensen zich Windows "expert" voelen (sommigen zijn dat natuurlijk ook) en bang zijn dat zij misschien wel eens een ander besturingssysteem moeten gaan gebruiken en dan ineens geen "expert" meer zijn. Echter deze angst zou onterecht zijn want al wordt de monopolie positie van Microsoft doorbroken, Microsoft zal echt niet zomaar verdwijnen. Ze moeten alleen maar beter hun best moeten doen en zullen daardoor betere producten voortbrengen. :wink:

Een monopolie positie van een bepaald bedrijf in onze vrije markt economie is gewoon slecht voor de consument! Genoemde "experts" zijn toch ook gewoon consumenten?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 20 Okt 2007 17:13 door WillemV


Maar bij Vista kunnen we natuurlijk niet meer spreken van 'een paar bugs' Dat heel veel randapparatuur niet met Vista wil werken was van te voren bij Microsoft bekend en zij hebben dat niet naar 'buiten' toe gecommuniceerd. En dat is een bewuste keuze geweest. Aangezien zij een monopolie positie hebben kan Microsoft zich dit soort zaken permitteren. Dat is niet fijn maar ik kan het wel begrijpen. Het wordt tijd dat deze monopolie positie doorbroken wordt. Dat kan alleen maar leiden tot betere producten (desktop besturingssystemen) en meer innovatie
Ondanks dat ik dus Vista zelf vanaf het begin gebruik kan ik me hier wel enigzins in vinden Te veel niet eens zo heel oude hardware is rijp voor de schroot. Bij mij was dat een twee jaar oude logitech webcam die op geen enkele manier onder Vista werkte en ook vanuit Logitech elke ondersteuning miste ( geen vistadrivers ). vanuit Microsoft was de communicatie heel erg slecht , Zeker tot 1 maand terug.Maar goed, We zullen toch even moeten wachten op SP1. :wink:

Jor.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Okt 2007 17:54 door jor

vanuit Microsoft was de communicatie heel erg slecht , Zeker tot 1 maand terug.Maar goed, We zullen toch even moeten wachten op SP1. :wink:
Zal de actie van de Consumentenbond hebben bijgedragen aan de veranderde opstelling van Microsoft?.......................naah :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Ondanks dat ik de consumentenbond een waardeloze raadgever vind die er op uit is om leden te winnen, ( probeer maar eens een heel artikel le lezen) Moet ik hier toch wel beamen dat het Te toevallig is.

Jor.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik ben het in grote lijnen eens met Willem de vijfde.

De forumleden verdedigen Microsoft alsof ze het programma zelf hebben gemaakt.

Er komen dan volstrekt ridicule uitspraken als dat we ons maar moeten behelpen, of dat Microsoft toch al wel keurig heeft gemeld dat het progamma crap is :twisted:

Wake up,

Microsoft draait ons allemaal een poot uit door om de paar jaar met een besturingssysteem te komen waarbij je weer van alles moet bijkopen of vervangen

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Ik ben het in grote lijnen eens met Willem de vijfde.
ROTFL

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Beste,

Ik ben het in grote lijnen eens met Willem de vijfde.

De forumleden verdedigen Microsoft alsof ze het programma zelf hebben gemaakt.

Er komen dan volstrekt ridicule uitspraken als dat we ons maar moeten behelpen, of dat Microsoft toch al wel keurig heeft gemeld dat het progamma crap is

Wake up,

Microsoft draait ons allemaal een poot uit door om de paar jaar met een besturingssysteem te komen waarbij je weer van alles moet bijkopen of vervangen
Jij bent gek! :evil:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

BBCS overdrijft wel een beetje met, het probleem wordt opgelost dus niet meer zeuren
maar enorm veel van de problemen worden inderdaad veroorzaakt door te oude PC's/ slechte PC's en dat treft microsoft geen blaam, het printer probleem vind ik ook nog wel de schuld van de vendor,
vergelijk het anders met een koffie zet apparaat
je ontwikkeld een model, vervolgens gaan andere ontwikkelaars daar toevoegingen voor maken, zodat er meer kopjes uit 1 schenking kunnen bijv.
Nu brengt siemens een nieuw model uit, en daar werken die toevoegingen niet meer op
is het dan niet aan de makers van die toevoegingen om te zorgen dat er weer toevoegingen komen die wel functioneren?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

BBCS overdrijft wel een beetje met, het probleem wordt opgelost dus niet meer zeuren


Ik ben van mening dat de klachten wel degelijk gehoord worden en er een oplossing voor gevonden wordt. Dus hoeven we massaal niet te blijven klagen dat de printerdrivers voor Vista niet goed werken. Want dat is bekend en de oplossing komt eraan.
maar enorm veel van de problemen worden inderdaad veroorzaakt door te oude PC's/ slechte PC's en dat treft microsoft geen blaam,
Kijk, dat een computermerk een budgetsysteem op de markt brengt met onvoldoende geheugen en met een videokaart die te weinig kracht heeft en Vista draait bijna niet en heeft veel blauwe schermen, dan moet je Microsoft daar niet de schuld van geven, maar de degene die de computer ontwikkeld en gebouwd heeft.
het printer probleem vind ik ook nog wel de schuld van de vendor,
Ik roep niet anders.
Dat de printerfabrikanten het verdommen om voor de oudere printers een driver te maken, is niet de schuld van Microsoft.
Als zij een driver maken die voor alle besturingsystemen werken dan is het gedonder ook weg.
En er zijn hardwarefabrikanten die dat inderdaad ook zo doen.

Veel mensen schijnen ook niet te weten wat drivers nu werkelijk zijn en wat hun doel werkelijk is.
Als ze dat weten, dan weten ze dat ze Microsoft niet moeten aanklagen voor drivers die niet werken.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het lijkt me dat drivers er zijn om te zorgen dat het OS en de machine elkaar begrijpen en dat het OS de machine op die manier ook kan aansturen

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Okt 2007 10:53 door BBCS

Dat de printerfabrikanten het verdommen om voor de oudere printers een driver te maken, is niet de schuld van Microsoft.
Als zij een driver maken die voor alle besturingsystemen werken dan is het gedonder ook weg.
En er zijn hardwarefabrikanten die dat inderdaad ook zo doen.
Maar jij loopt hier te roepen dat die printer problemen zijn opgelost met SP1. Nou dat is dan gewoon een jaar te laat. Microsoft had Vista niet op de markt moeten brengen in de staat waarin het nu verkeert. Het lijkt wel een beta release met de huidige ondersteuning van randapparatuur (printers).

Hebben de printer leveranciers voor de drivers in SP1 gezorgd of heeft Microsoft het zelf opgelost? Wat het antwoord ook is, het is niet relevant. Je kan zoiets (Vista) alleen maar ongestraft op de markt zetten als je monopolie positie hebt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

is het dat vista ook functioneert met XP drivers voor printers (zo begrijp ik het tenminste) niet een tegemoet koming? en lost microsoft nu het probleem van de vendors niet op?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar jij loopt hier te roepen dat die printer problemen zijn opgelost met SP1. Nou dat is dan gewoon een jaar te laat. Microsoft had Vista niet op de markt moeten brengen in de staat waarin het nu verkeert. Het lijkt wel een beta release met de huidige ondersteuning van randapparatuur (printers).
Voor alle duidelijkheid:

er zijn 2 soorten printerproblemen:

- Geen drivers. (kan Microsoft niks aan doen.)
- Wel drivers, maar dat de printers ondanks alles niet werken. En dit probleem wordt in de komende servicepack verholpen.

Nog even over de drivers:

In het verleden moest in het programma dat je gebruikte worden aangegeven welke printer/geluidskaart/videokaart er gebruikt werd. Dus die hardwareaansturing werd door het programma geregeld.
Dat was zeer onhandig en er kwamen steeds meer hardware erbij, dat er besloten is om de hardware aansturing uit het programma te halen.

Dus bijvoorbeeld om te gaan printen hoefde je in het programma niet meer aan te geven welke printer je ging gebruiken, maar dat je naar een stuurprogramma gaat printen en dat die stuurprogramma de printer aanstuurt.

Dus je hoeft maar 1 aansturingsprogramma voor de printer te installeren en je hoeft in de programma's ook niet meer aan te geven welke printers er gebruikt worden.

Dus die aansturingsprogramma's lopen buiten om het besturingsysteem. Dus de degene die het besturingsysteem schrijft is dus niet verantwoordelijk voor de aanstuurprogramma's.

Microsoft heeft duidelijk aan de hardwarefabrikanten aangegeven hoe zij die programma's moesten schrijven.

Dat de drivers voor XP dus niet onder Vista werken is logisch. Veel zaken werden bij XP in het Kernel geregeld en net als bij Linux heeft Microsoft bij Vista veel zaken uit het Kernel gehaald en daardoor kunnen veel drivers die zaken niet meer terugvinden, omdat die deze zaken in het kernel verwacht.

Dus een driver is niks anders dan een programma die de hardware zelf aanstuurd.
Dus als er een driver voor Vista ontbreekt mag dus niet de maker van Vista hierop worden aangesproken en verantwoordelijk worden gesteld, maar de degene die die hardware maakt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

is het dat vista ook functioneert met XP drivers voor printers (zo begrijp ik het tenminste) niet een tegemoet koming? en lost microsoft nu het probleem van de vendors niet op?
Het is bekend dat sommige wel goede Vista drivers niet goed hun werk kunnen doen, en dat probleem lost Microsoft op.
Dus heb je bijvoorbeeld een HP printer en een goede Vista driver en de printer werkt niet, dat probleem lost Microsoft op.

Het is dus niet zo dat als Canon of wie dan ook het verdomt om voor de printers ouder dan 3 jaar een driver te maken, dat Microsoft dat nu gaat doen.

Dat de fabrikanten weigeren om printerdrivers te maken voor printers ouder dan 3 jaar, is alleen die fabrikanten aan te spreken!!!
Hun zeggen is dat de consument maar een nieuwe modernere printer moet gaan kopen.
Dat is het beleidt van die printerfabrikanten en dat Microsoft daar nu op wordt aangesproken vind ik gewoon een schandaal.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Okt 2007 12:58 door BBCS

Het is bekend dat sommige wel goede Vista drivers niet goed hun werk kunnen doen, en dat probleem lost Microsoft op.
Dus heb je bijvoorbeeld een HP printer en een goede Vista driver en de printer werkt niet, dat probleem lost Microsoft op.
Sommige??? En daar zijn ze dus een jaar te laat mee! Voor de release van Vista was dit bij Microsoft bekend. Als je het dan toch op de markt brengt heb je maling aan je klanten. Echt monopolisten gedrag.

Gesloten