hallo,
Ik heb al jaren een canon printer (bjc 250).Nu ben ik van plan om een nieuwe printer te kopen. En waarschijnlijk wordt dat weer een canon. Maar als ik die verhalen lees over canon begin ik toch wel te twijfelen.
Mijn vraag is;Wie heeft er ervaring met de canon 1950.
Is het een prima printer of alleen maar foutmeldingen en ellende?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canon 1950???
Re: Canon 1950???
Ken niet het genoemde type printer, maar bekende van me heeft veel problemen gehad met Canon inkjetprinter. Door Canon-Nederland werd geadviseerd om de inkt als je langer dan paar dagen niet print uit de printer te halen en in de koelkast te bewaren. Dit scheelde wel maar ook veel software-storingen. Heb zelf een Canon-scanner ook daar veel problemen met software interfaces: sommige computers wil het installeren niet lukken, als je hem afkoppelt bij een andere PC en je wil hem later weer aansluiten werkt de software ineens niet meer en ook opnieuw installeren wil niet meer. Mijn ervaring met Canon is: optische eigenschappen zijn vaak heel goed, maar software interface is heel vaak een probleem.
Qua printers heb ik goede ervaringen met verschillende Epsons en met Lexmark (goede printers, weinig of geen problemen en zowel qua aanschaf als qua gebruikskosten niet te duur).
Qua printers heb ik goede ervaringen met verschillende Epsons en met Lexmark (goede printers, weinig of geen problemen en zowel qua aanschaf als qua gebruikskosten niet te duur).
Re: Canon 1950???
Het verschil in printers is het feit dat bij de door u bedoelde Canon
uitsluitend de inktcartrigde wordt vervangen.
Dit houdt in dat bij weinig gebruik de openingen waar de inkt door gaat verstopt kan raken.
Bij HP en Lexmark worden deze ook vervangen wel iets duurder maar wel beter.
uitsluitend de inktcartrigde wordt vervangen.
Dit houdt in dat bij weinig gebruik de openingen waar de inkt door gaat verstopt kan raken.
Bij HP en Lexmark worden deze ook vervangen wel iets duurder maar wel beter.