LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
artus7
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2016 13:51

Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door artus7 »

Het blijkt dat Canon voor mijn Pixma Pro 9500 printer geen drivers meer aanmaakt voor Windows 10.
Probleem is dat ik nu met 10 geinstalleerde cartridges en 8 reserve cartridges zit ter waarde van ongeveer € 200.
Canon bood mij aan ter compensatie een voucher op te sturen van € 25 !!!
Wat een ongelooflijke waardeloze service, dat je als bedrijf het lef hebt dit aan te bieden. Is dit arrogantie of gewoon maling hebben aan je klanten?
In ieder geval was dit mijn laatste Canon product wat ik heb aangeschaft.
chris

Moneyman
Berichten: 30181
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe oud is die printer?

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Zomer1 »

artus7 schreef:Het blijkt dat Canon voor mijn Pixma Pro 9500 printer geen drivers meer aanmaakt voor Windows 10.
Probleem is dat ik nu met 10 geinstalleerde cartridges en 8 reserve cartridges zit ter waarde van ongeveer € 200.
Canon bood mij aan ter compensatie een voucher op te sturen van € 25 !!!
Wat een ongelooflijke waardeloze service, dat je als bedrijf het lef hebt dit aan te bieden. Is dit arrogantie of gewoon maling hebben aan je klanten?
In ieder geval was dit mijn laatste Canon product wat ik heb aangeschaft.
chris

Neem de € 25,00 en laat het je smaken.

Installeer VMware Workstation en dan je OS in deze.
Dan de printer installeren en klaar, het werkt perfect.
Moneyman schreef:Hoe oud is die printer?
Niet relevant, als er geen drivers beschikbaar zijn.

Moneyman
Berichten: 30181
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

artus7 schreef: Wat een ongelooflijke waardeloze service, dat je als bedrijf het lef hebt dit aan te bieden. Is dit arrogantie of gewoon maling hebben aan je klanten?
Zomer1 schreef:
Moneyman schreef:Hoe oud is die printer?
Niet relevant, als er geen drivers beschikbaar zijn.
Om de vragen van TS te beantwoorden is het juist uiterst relevant.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Zomer1 »

Moneyman schreef:
artus7 schreef: Wat een ongelooflijke waardeloze service, dat je als bedrijf het lef hebt dit aan te bieden. Is dit arrogantie of gewoon maling hebben aan je klanten?
Zomer1 schreef:
Moneyman schreef:Hoe oud is die printer?
Niet relevant, als er geen drivers beschikbaar zijn.
Om de vragen van TS te beantwoorden is het juist uiterst relevant.
Sorry, maar ik lees geen vragen van TS, alleen een mededeling, dat het een waardeloze service is.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is frustratie. Onderliggend is de vraag of Canon drivers moet aanbieden. Bij een jonge printer mag je dat misschien verwachten.
artus7 schreef:Het blijkt dat Canon voor mijn Pixma Pro 9500 printer geen drivers meer aanmaakt voor Windows 10.
Heeft Canon iets verklaart waardoor je mocht verwachten dat dit wel zo was?
artus7 schreef:Probleem is dat ik nu met 10 geinstalleerde cartridges en 8 reserve cartridges zit ter waarde van ongeveer € 200.
Misschien kun je die op marktplaats te koop aanbieden?
artus7 schreef:Canon bood mij aan ter compensatie een voucher op te sturen van € 25 !!!
Aardig van ze. Ik zie zo snel niet waarom Canon tot iets verplicht zou zijn.

witte angora
Berichten: 30862
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de vraag zeker wel relevant is. Het ding is aangeboden sinds 9 mei 2009 en sinds ongeveer een jaar niet meer leverbaar. https://tweakers.net/pricewatch/239571/ ... rk-ii.html

Alhoewel cartridges voor het ding nog wel normaal te koop zijn.

Hier alle informatie over het apparaat van de kant van Canon. Alhoewel ik er weinig van snap, maar het lijkt er op dat drivers voor windows 10 wel leverbaar zijn:
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20(64-bit)

Moneyman
Berichten: 30181
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Ik denk dat de vraag zeker wel relevant is. Het ding is aangeboden sinds 9 mei 2009 en sinds ongeveer een jaar niet meer leverbaar. https://tweakers.net/pricewatch/239571/ ... rk-ii.html
Inderdaad. De leeftijd bepaalt onder meer de verwachtingen diende qua ondersteuning mag hebben. Een printer van minimaal een jaar oud zou gewoon nog wel van drivers voorzien moeten worden, lijkt mij.

Als ik jouw link volg, worden de drivers inderdaad gewoon aangeboden. Misschien kan TS wat duidelijkheid verschaffen.

witte angora
Berichten: 30862
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Een printer van minimaal een jaar oud zou gewoon nog wel van drivers voorzien moeten worden, lijkt mij.
Zeker als je in aanmerking neemt hoeveel het ding ongeveer gekost heeft. Het is geen budgetprintertje dat je bijna bij het grof vuil zet omdat de inkt op is.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Zomer1 »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat de vraag zeker wel relevant is. Het ding is aangeboden sinds 9 mei 2009 en sinds ongeveer een jaar niet meer leverbaar. https://tweakers.net/pricewatch/239571/ ... rk-ii.html
Inderdaad. De leeftijd bepaalt onder meer de verwachtingen diende qua ondersteuning mag hebben. Een printer van minimaal een jaar oud zou gewoon nog wel van drivers voorzien moeten worden, lijkt mij.

Als ik jouw link volg, worden de drivers inderdaad gewoon aangeboden. Misschien kan TS wat duidelijkheid verschaffen.

Onzin,
heeft met de leeftijd niets te doen, als er geen drivers van de fabrikant beschikbaar zijn.
TS heeft al duidelijk aan gegeven, dat het zo is, en dit is door Canon bevestigt.

@Moneyman

De printer is niet minimaal een jaar oud,goed lezen!

Verder discussie is overbodig, tenminste als TS reageert op mijn advies!

Als TS mijn eerst advies opvolgt, kan hij/zij nog lang van zijn printer genieten! :wink:

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Zomer1 »

MichielFRL schreef:Introductiedatum was in 2007. Tijd voor een nieuwe printer of terug naar een besturingssysteem wat uit de tijd van de printer komt.
Beide adviezen zijn overbodig, er zijn veel wegen die naar Rome leiden!

16again
Berichten: 16128
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

Als u een Windows 10-stuurprogramma voor een PIXMA-printer zoekt, is het mogelijk dat dit product nog wel beperkt functioneert in het nieuwe besturingssysteem bij gebruik van een Canon-stuurprogramma voor Windows 7, 8 of 8.1.
Bron:
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20(64-bit)

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Zomer1 »

16again schreef:
Als u een Windows 10-stuurprogramma voor een PIXMA-printer zoekt, is het mogelijk dat dit product nog wel beperkt functioneert in het nieuwe besturingssysteem bij gebruik van een Canon-stuurprogramma voor Windows 7, 8 of 8.1.
Bron:
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20(64-bit)


Canon heeft TS toch duidelijk gemaakt, dat voor hem GEEN stuurprogramma beschikbaar is.

De drivers van W 7,8,8.1 werken wel, als je in het W 10 OS een ander OS installeert.
Dat is wat ik eerder schreef.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
Als u een Windows 10-stuurprogramma voor een PIXMA-printer zoekt, is het mogelijk dat dit product nog wel beperkt functioneert in het nieuwe besturingssysteem bij gebruik van een Canon-stuurprogramma voor Windows 7, 8 of 8.1.
Bron:
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20(64-bit)
Er is een redelijke kans dat dit gewoon werkt. Onder de motorkap is Windows 10 niet veel anders dan 8.1 en voorgaande Windowsversies. Het enige is dat Canon deze combinatie niet heeft geverifieerd en gecertificeerd. Wat gezien de leeftijd van de printer niet zo gek is. De meeste gebruikers zullen ondertussen al een andere model hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Ik denk dat de vraag zeker wel relevant is. Het ding is aangeboden sinds 9 mei 2009 en sinds ongeveer een jaar niet meer leverbaar. https://tweakers.net/pricewatch/239571/ ... rk-ii.html
Dat is de Pro9500 Mark II. TS heeft het over de Pro9500. De Mark II wordt nog gewoon ondersteund in Windows 10.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door sjohie »

De Pro9500 is van november 2007, en wordt sinds 2014 niet meer verkocht. De mkII versie wordt inderdaad wel ondersteund. Overigens zijn de originele cartridges online voor ~10/st te krijgen, dus die 200 euro aan geclaimde cartridges is wel wat naar boven afgerond volgens mij. Maar ik vraag me dan eerlijk af, als dit zo'n halszaak is, waarom er is geupgrade naar windows 10? Dit was een kleinzakelijk model, of tenminste een printer voor een prosumer, dit model A3 printer van ~650 euro koopt een gemiddelde consument niet, ik zou verwachten dat zo'n gebruiker zich iets zou verdiepen in de materie voordat er wordt overgestapt naar windows 10?

witte angora
Berichten: 30862
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat de vraag zeker wel relevant is. Het ding is aangeboden sinds 9 mei 2009 en sinds ongeveer een jaar niet meer leverbaar. https://tweakers.net/pricewatch/239571/ ... rk-ii.html
Dat is de Pro9500 Mark II. TS heeft het over de Pro9500. De Mark II wordt nog gewoon ondersteund in Windows 10.
O vandaar. Ik had de link gevonden door te googlen op 'canon pro 9500'. In de resultaten staan beide machines door elkaar, moet je maar net weten dat het om twee verschillende gaat. Mea culpa. Stomme Google.

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]

Maar als het ding al minimaal twee jaar niet meer leverbaar is, dan moet hij voor zakelijk gebruik intussen toch wel afgeschreven zijn zou je zeggen.

stofzuigertje

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je voorraad inkt neemt het je naast win 10 ook het risico dat de printer stuk gaat en met deze blijft zitten....

Zelf onder Linux gebruik ik printers die voor Win 98 en Win XP bedoeld zijn en die werken nog...
Als je van 7 of 8 naar de gratis 10 gaat loop je dit risico als je niet vooraf controleerde of je printer dit wel aan kan.

De prijs en leeftijd doet er niet toe, gewoon eerder denken, dan upgraden.

artus7
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2016 13:51

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door artus7 »

De printer is ongeveer 6 jaar oud. Het gaat hier echter niet om een goedkope printer van rond de 60 euro, maar om een 'Pro' printer van rond de 600 euro en als je dan met een heleboel onbruikbare cartridges blijft zitten voelt dat niet goed en blijf ik het aanbod van € 25 een lachertje vinden.
Er zijn GEEN drivers voor Windows 10, ook niet op de link die in een reactie staat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door sjohie »

Even kiezen voor windows 8.1 (32 of 64 bit versie, welke je ook hebt) op die pagina, en dan zie je wel een downloadlink voor drivers. Er is een gerede kans dat die windows 8 drivers wél gewoon werken onder windows 10.

En het woordje pro in de naam zegt niet zo bijster veel, échte professionele printers zijn nog wel een factor 10 duurder (of meer) duurder. Ik heb hier een inktjet printer in beheer waar je met gemak een nieuwe VW polo van kopen, en dan niet eens de instapper. Ter illustratie, een rondje cartridges kost ons ~900 euro. Ook verplicht Canon je niet om een hele voorraad er op na te houden, sterker nog, dat is sowieso niet echt slim, omdat inkt ook een THT datum heeft, en als ze te lang op de plank liggen, die cartridges mogelijk onbruikbaar worden. En met een paar muisklikken heb je de volgende dag nieuwe in huis. Ik snap dat je baalt, maar op een gegeven moment is de ondersteuning gewoon óp.

Gesloten