LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Compaq laptop
Compaq laptop
In december 2008 kreeg ik van mijn man een Compaq Presario CQ60 voor kerstmis kado. Afgelopen maart starte deze opeens niet meer op, hij gaf een hardware fout aan. Recovery cd's die ik in het begin gemaakt had werkte niet want na 2 cd's gaf hij dus dezelfde fout iedere keer aan. Ik It's gebeld, waar we hem gekocht hadden en hem dit verhaal verteld. De verkoper zei me dat dit nooit na 1.5 jaar mag gebeuren, het enigste wat ik kon doen was hp bellen, maar ik moest er wel rekening houden dat de garantieperiode voorbij was, voor Compaq staat namelijk een jaar en voor Hp 2 jaar, beetje vreemd omdat Compaq een onderdeel is van Hp, maargoed ik dus bellen naar hp. Keuze menu, kies 1 als u een product heeft wat buiten de garantieperiode valt, kies 2 als deze binnen de garantieperiode valt. Ik druk 1, word er gezegt dat ik alleen geholpen word als ik het helpdesk pakket bestel van 19.95 euro, toets 1 als u hier in geinteresseerd bent, toets 2 als u dit niet bent, nou dat ben ik niet dus toets 2, en prompt word de verbinding verbroken. Ik werd steeds bozer. Weer bellen, denk nou ik toets gewoon 2 in want ik wil iemand spreken. En idd ik kreeg een medewerkster aan de telefoon. Toen ik van het probleem vertelde zei ze me dat het buiten de garantieperiode viel en waarschijnlijk de harde schijf kapot was en dat ze me alleen kon helpen als ik 19.95 betaalde, ik werd boos en zei kan je dit probleem via de telefoon oplossen dan want ik weet zeker dat je dat niet gaat lukken en dan hebben jullie ff 19.95 verdient, das lekker makkelijk. Ja zegt ze het is niet anders, enigste wat ik kan doen is u doorverbinden met de reparatieafdeling en dan kunnen zij u vertellen wat het gaat kosten. Ik werd dus doorverbonden. Krijg ik weer een bandje met daarop een persoon met een gigantisch accent die mijn heel zacht vertelde wat ik moest doen, nou het was niet te verstaan, heb de verbinding dus maar verbroken. Nu zit ik dus met een laptop van 1.5 jaar oud die het niet meer doet. Ik vind het echt schandalig hoe HP met zijn klanten omgaat. Je mag toch verwachten dat je voor dat geld iets goed koopt, maar daar hebben we ons ff lelijk in vergist.
Re: Compaq laptop
Even voorzichtig reageren want voordat je het weet staat je topic pagina's vol met discussies door enkele die hards.
Maar je moet niet bij Compaq zijn, deze geeft inderdaad maar 1 jaar fabrieksgarantie.
Je moet terug gaan naar de verkoper, deze heeft andere/meer verplichtingen en verantwoordelijkheden. Beetje winkel geeft minimaal 2 jaar garantie.
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag ?
Maar je moet niet bij Compaq zijn, deze geeft inderdaad maar 1 jaar fabrieksgarantie.
Je moet terug gaan naar de verkoper, deze heeft andere/meer verplichtingen en verantwoordelijkheden. Beetje winkel geeft minimaal 2 jaar garantie.
-
bij It's zo te zien . Je moet bij de verkoper zijn. Je mag ervan uit gaan dat de harde schijf van een laptop meer dan 1 jaar meegaat. Al blijft het altijd lastig om het voor elkaar t krijgenOuwe aap schreef:Even voorzichtig reageren want voordat je het weet staat je topic pagina's vol met discussies door enkele die hards.
Oorzaak drank ?bij It's zo te zien
Tegenvaller van It's, maar toch daar weer heen gaan. Hoog in de boom klimmen en anders eerst schriftelijk gaan reageren.
Misschien kun je even hier kijken voor hulp http://www.consuwijzer.nl/
Laat je de ontwikkelingen weten ?
Succes
Ik vind dit een zeer gevaarlijke uitspraak.Pindakaaspotje schreef:Je mag ervan uit gaan dat de harde schijf van een laptop meer dan 1 jaar meegaat.
Je moet als koper vanaf minuut één uitgaan dat de harde schijf ieder moment defect kan gaan en backups gaan maken.
Ik vind het juist die mensen die aangeven dat een harde schijf zonder problemen een x tijd mee behoort te gaan juist de overige mensen op de verkeerde been gaan zetten.
Mensen gaan dan geen backup meer maken, en als de harde schijf dan crashed en er zijn dan geen gegevens meer veilig te stellen, dan is de monteur wel de degene die het slechte nieuws aan de koper moet geven.
Ik heb dat als monteur zijnde al diverse keren meegemaakt.
Is geen pretje.
Harde schijf gekocht voor slechts €49,95 gratis thuis.
Met de herstel CD alles terug gezet dus zo los je het binnen 3 dagen op.
Omdat de 40Gb niet meer leverbaar was dus nu 160 Gb maar daar zal ik niet over klagen....
Met de herstel CD alles terug gezet dus zo los je het binnen 3 dagen op.
Omdat de 40Gb niet meer leverbaar was dus nu 160 Gb maar daar zal ik niet over klagen....
Ik heb zelf een HP (compaq) gekocht in juli 2009. Dus ook 1 jaar en 1 maand oud. Dus net uit de garantieperiode.
Hij heeft het hele jaar niet echt lekker gedraaid, ventilator draait vaak en hard.
Nu doet hij ineens niets meer. Moederbord kapot. (ik heb mijn laptop bij de groothandel gekocht en val dus niet onder consumentenrecht)
Bij HP wordt er niets mee gedaan. Geen coulance, niets.
Dus mijn advies... koop geen HP/compaq producten meer als je een merk zoekt dat achter haar producten en klanten staat.
Dus wat je schrijft boven, dat HP 2 jaar garantie geeft, dat klopt niet.
HP geeft strict 1 jaar garantie.
Hij heeft het hele jaar niet echt lekker gedraaid, ventilator draait vaak en hard.
Nu doet hij ineens niets meer. Moederbord kapot. (ik heb mijn laptop bij de groothandel gekocht en val dus niet onder consumentenrecht)
Bij HP wordt er niets mee gedaan. Geen coulance, niets.
Dus mijn advies... koop geen HP/compaq producten meer als je een merk zoekt dat achter haar producten en klanten staat.
Dus wat je schrijft boven, dat HP 2 jaar garantie geeft, dat klopt niet.
HP geeft strict 1 jaar garantie.