LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer gekocht bijk lidl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jeffrey

Re: computer gekocht bijk lidl

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Moet je dan perse het woord nazi's gebruiken...?

rico

Ongelezen bericht door rico »

Er was iemand die zij dat ze alleen logo's in de folder neerzetten om mensen te trekken.
Ben ik het totaal niet mee eens,Aldi heefd voor de computer een apparte folder met duidelijke uitleg over de configuratie.
Ik heb een kennis die heefd een bedrijf en die heefd 8 aldi coputers naar volle tevredenheid

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

even kort samenvatten

LIDL, ALDI,... PsC zijn wel deftige PCs
Het zijn allemaal merk onderdelen (vandaar de logo's in de folder).
Soms zijn het wel einde reeks onderdelen (daarom niet minder van kwaliteit), die uiteraard in massa's worden aangekocht (veel goedkoper dan een gewone PC boer ze kan aankopen).

Ik verkoop zelf PCs en die PCs op zich zijn prima. Maar er kan altijd wel iets defect gaan natuurlijk, en dan komen de problemen.

Duidelijk probleem is de garantie en service van die grote mega ketens.
Indien er binnen de week iets defect gaat, kan die meestal nog omgeruild worden of geld terug.

Maar daarna ben je afhankelijk van de telefonische helpdesk (en dat kost inderdaad geld als je lang aan de lijn hangt, wat had u gedacht ?). En die "service" laat soms zwaar te wensen over. En daar zit het prijsverschil !

Besluit: zolang alles goed werkt is er geen probleem, maar vanaf dat er ingrijpende service nodig is gaan die helpdesks u van het kastje naar de muur sturen.

Gast

Maar gelukkig hebben steeds meer mensen zelf dusdanig verstand van computers dat ze het probleem zelf op kunnen lossen.
En anders hebben ze wel een handig neefje of buurman in de buurt die dat kan.

Voor de overige groep geldt dat, alle verhalen lezend, ze ook van het kastje naar de muur worden gestuurd, of je je pc nou bij een gerenomeerde zaak hebt gekocht of niet.

Conclusie:
Niks mis met die pc's van Aldi en Lidl en een stuk goedkoper!

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Wat een commotie allemaal.

Om ook een duit in het, spreekwoordelijke, zakje te doen.

Zo heb ik in 2001 een Gericom laptop gekocht bij de Lidl, geloof dat het toen een van hun eerst acties daarmee was.
Nooit heb ik hier problemen mee gehad, zelfs nog nadien extra garantie, dat kon zo bleek na enig informeren, bijgekocht.

Die keer dat ik iets had, toetsenbord was los/kapot, kon ik kiezen of het apparaat kosteloos oplaten halen. Een dergelijke ervaring heb ik ooit gehad met "Toshiba". Dat was 1 x nooit weer, overigens niet gekocht bij een supermarkt maar bij een dure dealer...
Of langsbrengen.

Heb de laptop in de ochtend binnen gebracht en na 2 uur wachten, waren nog wat zaken update drivers enzo, gratis, zonder probs terug gehad.

Resumerend, zit nog steeds met veel plezier op de machine, bijna 3 jaar oud, te werken, en m.b.t. die zaken die zich voordeden, ben ik bijzonders goed geholpen.
Je kunt dus met een gerust hard je computer apparatuur bij een Lidl, en vermoedelijk ook wel een Aldi, aanschaffen.

Su6 iedereen.

Gast

ik heb ook zo'n targa pc gekocht bij lidl.... werkt perfect

Gast

Wij hebben nu ongeveer 2 jaar een aldi pc, die het prima doet! Is wel 2 keer gecrashed, maar dat is meestal eigen schuld :lol:

Gast

bij de slager koop je vlees bij de bakker koop je brood. dus voor een computer ga je naar de computer winkel! :lol:

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Gast
Gast

Geplaatst op 16 Aug 2004 15:03 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

bij de slager koop je vlees bij de bakker koop je brood. dus voor een computer ga je naar de computer winkel!
Nee hoor, dit is allemaal te koop in de supermarkt, lekker gemakkelijk en de kwaliteit is meestal niet minder. Vooral vlees, bij de zogenoemde vakslager wordt er vaak van de ene soort vleeswaren naar de andere naar de andere gegaan zonder handen te wassen, er zijn zelfs vakslagers die met dezelfde handen geld aannemen en wisselen. Ze willen dan niet laten pinnen. Computers zijn in de supermarkt vaak ook beter, dan de op maat gemaakte PC , door een goedwillende verkoper die er ook geen verstand van heeft. Eigen ervaring met een landelijke keten.

Gast

Op maat gemaakte PC minder .
Nou dacht het niet. Je kiest toch zelf wat je er in wilt .

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Geplaatst op 20 Aug 2004 21:31 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Op maat gemaakte PC minder .
Nou dacht het niet. Je kiest toch zelf wat je er in wilt .
Configuratie die niet bij elkaar past, dit omdat ze niet echt weten wat ze verkopen, dozenschuivers, die doen alsof ze er verstand van hebben.

Gast

ook met de medion service center

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het gaat over Computers niet over personeelsbeleid.
Mijn ervaringen m.b.t. personeelsbeleid bij LIDL zijn overigens prima.
De computers welke men bij LIDL verkoopt komen over het algemeen zeer goede uit de tests van diverse consumentenorganisaties.
Echter kan er bij iedere pc wel eens iets mis gaan,en ook dan komt LIDL over het algemeen zeer goed uit de tests naar voren...Dit kan ik niet zeggen van Packard-Bell,Tragere pc GEEN service.

Gast

Overgeschat is slim? :shock:

Gesloten