Ik heb toen vol goede moed mijn laptop terug gebracht bij de Media Markt, maar helaas heb ik vandaag een prijsopgave ontvangen waarin een bedrag staat waaruit blijkt dat ik een heel nieuw moederbord moet betalen (680 euro, zo duur is reparatie ook als ik hem direct naar Asus had gebracht). Ik heb toen direct de Media Markt gebeld en uitgelegd dat ik hier niet mee eens was. Als ik de volledige reparatiekosten moet betalen, betekent dat dat de Media Markt het normaal vindt dat een dure laptop al binnen 3 jaar vanzelf kapot gaat. Maar de reactie van de Media Markt was dat ze niks aan de prijs konden veranderen en dat ik de keuze heb om de laptop te laten repareren of om deze kosteloos teruggestuurd te krijgen.Heeft u geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten uw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel hierdoor wordt verlengd, betaalt u wel een deel van de reparatiekosten, omdat u het nieuwe product veel langer zult kunnen gebruiken dan het oorspronkelijke product.
Reparatiekosten van 680 euro voor een Asus laptop van 900 euro die nog geen 3 jaar oud is en buiten mijn schuld vanzelf kapot gaat: ik vind het buitensporig. Als klant voel ik mij totaal niet geholpen. Geen enkele laptop wordt gemaakt met het idee dat deze na 3 jaar de geest geeft.
Kan iemand mij adviseren wat ik nu moet doen??