Vorige week is de laatste keer geweest dat ik een spel gehaald heb bij de Free Record Shop. Ik koop er vaak CD's en eigenlijk nooit PC spellen omdat ik niet zo'n spellenliefhebber ben.
Heb namelijk vaak al eens eerder een ervaring gehad met een spel die niet goed werkte en ook een ander exemplaar van hetzelfde spel werkte destijds niet na het omruilen dus ben ik 2x voor teruggeweest. Uiteindelijk toen m'n geld teruggekregen.. maar dat was 6 a 7 jaar geleden.
Enfin.. ik had een spel van EA gekocht, systeemspecificaties gecheckt.. die kwamen volledige overeen met het systeem wat ik had. Ik het spel installeren, so far so good.. ik het spel starten, het spel laat even een zwart scherm zien en hop.. terug naar Windows.
Eerste wat ik dan doe is kijken of de videokaartdrivers up to date zijn, of de laatste directx erop staat etc etc. Dat was het dus allemaal niet dus zat ik met een spel voor 50 euro wat compleet niet functioneerde.
Ik terug naar de FRS... mocht ik wel een ander spel uitzoeken, want het stond op de bon dat je voor spellen je geld niet terug kreeg. Maar de medewerker wilde me het geld wel teruggeven, alleen was hij door z'n wisselgeld heen. Werd me verwezen naar een filiaal vlakbij omdat men daar wel genoeg in kas zou hebben.
Ik daarheen, zelfde uitgelegd.. deze verkoper deed dus wel moeilijk over het geld. Ik kon het 'beslist' niet terugkrijgen en moest voor 50 euro maar iets anders uitzoeken. Nam ik geen genoegen mee, toen heb ik verteld dat ik van een andere shop kwam waarbij ze er niet moeilijk over deden.
Zegt deze medewerker 'ook hier heb ik onvoldoende wisselgeld'. Heb ik 'm gevraagd wanneer ik dan wel m'n geld terug kon krijgen. Hij wilde me evt. wel een bon geven, maar dat is hetzelfde als omruilen dus dat vond ik ook niks. Maar goed, gewoon stug volhouden.. vraag ik 'm waarom ze het zo geregeld hebben. Het antwoord was natuurlijk duidelijk, tegen het illegaal kopieeren.
Hem uitgelegd dat ik altijd CD's bij de FRS koop en zelf ook principieel tegen kopieeren van games en muziek ben.
Had hij ineens wel voldoende wisselgeld in kas en betaalde hij me meteen uit. Aan de ene kant mooi maar aan de andere kant jammer want ik ben eerder dus gewoon voorgelogen over dat wisselgeld.
Kortom.. jammer, vroeger deden ze er niet moeilijk over maar als dit het nieuwe beleid is dan is het risico me net iets te groot. Verder was de verkoper wel aardig, hij was toevallig dezelfde die er 7 jaar geleden geen probleem van maakte.