LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
GewoonRijna
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:36

Dixons

Ongelezen bericht door GewoonRijna »

Goeie morgen mensen ik dacht laat ik ook maar eens een berichtje sturen over de 'geweldige' service van Dixons BV .

Het verhaal zit zo.....
Zo een kleine 4 en een halve week geleden ben ik met mijn vriend naar de Dixons terug geweest met een groot probleem aan onze laptop.
Deze vertoond van links bovenin tot rechts onderin een hele grote barst en zo hebben wij dus niets meer aan het beeldscherm. Wij hebben de laptop alleen maar netjes weggelegd en de volgende ochtend zat er een geweldige barst in.Aangeziens de laptop net een jaar oud was vonden wij dit niet echt kunnen voor een laptop van bijna 1300 Euro
Nou heeft mijn vriend met bij het kopen van de laptop een garantie plan afgesloten voor 3 jaar extra. Dus moesten wij eerst van Dixons naar Packard Bell bellen en uitleggen wat er aan de hand was.
Dus wij naar Packard Bell gebeld voor de service en na daar nogal grof behandeld te zijn hebben wij besloten om toch maar naar Dixons terug te gaan. Wij werden daar behandeld door een hele aardige jonge dame en die was het totaal met ons eens dat er helemaal geen schade verder aan de laptop te zien was en dat we hem op moesten sturen voor verdere onderzoek met de voorwaarden dat als wij de schade wel zelf hadden toegebracht wij de laptop alleen terug konden krijgen alswij een bedrag van rond de 115 Euro zouden betalen.
(dit staat overigens niet in de voorwaarden van de gerantie plan want dat is pick up and repair gerantie) Maar aangeziens er niets aande laptop van schade te zien was zou dit niet het geval zijn.
Aangeziens mijn vriend en ik zeker weten dat wij deze schade niet zelf hebben aangericht hebben wij besloten om hem op te laten sturen.De jonge man die ons op dat moment hielp heeft de laptop aangezet en de schade bekeken en zei tegen ons dat hij helemaal niets kon zien aan het beeldscherm en aan de buitenkant waardoor deze schade aangericht zou kunnen zijn dus vol vertrouwen en de garantie dat het allemaal wel goed zou komen hebben wij deze opgestuurd.
Het zou 3 weken gaan duren voor wij antwoord van de reperateur zouden krijgen
Zo na 3 weken eindelijk een telefoontje van Dixons dat onze laptop nagekeken was en volgens de monteur zouden wij de schade zelf aangebracht hebben doordat er waarschijnlijk iets tussen de laptop heeft gezeten en er een zo een 'drukpunt' ontstaan was en ook kon het geval zijn dat een van ons er wel op geleund zou hebben.
Er zouden foto's naar de winkel gestuurd zijn met uitleg en bewijs.
Nou mijn vriend was hier dus totaal niet blij mee en wij zijn die zelfde dag (1 april jl) langs gegaan om de bewijzen te zien de foto's die ik onder ogen kreeg zijn dezelfde foto's die ikzelf al met de digitale camera gemaakt had dus ik vroeg aan die dame die ons de hele tijd al te woord had gestaan of dit voor haar voldoende bewijs was dat wij de schade zelf hadden aangebracht en haar antwoord was Ja, ik zie zo ook op de foto dat er een 'drukpunt' in het beeldscherm zit en dat het dus uw eigen schuld is .
Nou begon ik me daar een eindje te koken van jewelste want 4 weken eerder heeft ze tegen ons gezegt dat zij niets kon zien aan de laptop.
Aangeziens wij het totaal niet eens waren met de behandeling heeft ze nog geprobeerd om ons schadeloos te stellen maar dat is volgens de dame niet gelukt. Nu moeten wij dus een bedrag van rond de 115 Euro betalen voor iets wat al onze eigendom is en waar niets mee gedaan is dan alleen een foto gemaakt verder is er niet naar gekeken.
Nu heeft de dame in kwestie mij zaterdag 2 april nog gebeld dat zij niets kon doen voor ons en wij moesten betalen .
Ik heb deze dame toen netjes gevraagd waarom zij ons de laptop op heeft laten sturen terwijl zij zo al aan het beeldscherm kon zien dat er een 'drukpunt' zou zitten op het scherm en zij dus als kon weten dat wij een bedrag van 115 Euro moesten betalen om hem terug te krijgen.
Hiervoor heeft zij wel haar excuus (en geeft zo volgens mij haar fout toe)aangeboden maar daar hebben wij dus niets aan ondertussen moeten wij het bedrag van 115 Euro betalen wat niet voor iedereen zomaar een paar Euro is.
Ik heb dit weekend maar besloten om eens naar het hoofdkantoor van de firma Dixons te bellen en eens te vragen of dit hun normale gang van zaken is om zo met klanten om te gaan.

Mijn vriend en ik werken bijde in de winkelbranche maar wij weten ook alletwee dat je zo niet met klanten om hoort te gaan.

Graag wil ik weten wat andere ervan vinden en mischien weet iemand wat wij verder nog kunnen doen want 115 Euro schud ik ook maar zo niet uit mijn mouw.............

Groetjes GewoonRijna

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Maar een barst komt niet vanzelf zomaar uit de lucht en stiekum in de nacht aanzetten hoor (net zomin als dat hij ook zo weer verdwijnt)

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

goh gast dat dacht ik ook al

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Dixons

Ongelezen bericht door cygnum »

Even de feiten op een rijtje:

1: er zat nog garantie op het apparaat;
2: u moet kunnen aantonen dat het apparaat niet door u is beschadigd;
3: de winkelier heeft een mondelinge toezegging gedaan, wat hetzelfde is als een schriftelijke.

Uitgaand van de bovenstaande punten lijkt het mij normaal dat dit onder de garantie valt. Omdat de winkelier een toezegging heeft gedaan dat het onder de garantie zou vallen, dient de winkel het bedrag op te hoesten.

??

Re: Dixons

Ongelezen bericht door ?? »

@cygnum:

Ik kan uit het verhaal van de poster niet opmaken dat er harde toezeggingen zijn gedaan of deze schade binnen de garantie zou vallen.

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Dixons

Ongelezen bericht door cygnum »

Wij werden daar behandeld door een hele aardige jonge dame en die was het totaal met ons eens dat er helemaal geen schade verder aan de laptop te zien was en dat we hem op moesten sturen voor verdere onderzoek met de voorwaarden dat als wij de schade wel zelf hadden toegebracht wij de laptop alleen terug konden krijgen alswij een bedrag van rond de 115 Euro zouden betalen.
(dit staat overigens niet in de voorwaarden van de gerantie plan want dat is pick up and repair gerantie) Maar aangeziens er niets aande laptop van schade te zien was zou dit niet het geval zijn.
Uit dit deel kan iemand opmaken dat er een toezegging is gedaan, het staat er niet letterlijk, maar het is er wel degelijk een.

Ik wil er trouwens nog wel aan toevoegen dat u niet accoord had moeten gaan met de 115 euro aanbetaling, aangezien dit zoals u zelf al zegt in de AV staat. Hierdoor bent u uiteindelijk de mist in gegaan.

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Een beeldscherm van een laptop kan nietzomaar barsten. Als ie helemaal doorgescheurd is, heeft er of iets tussengelegen, of de laptop is aan één kant opengemaakt terwijl de andere kant nog dichtzat.

De monitoren worden onder druk ingebouwd waardoor spontaan breken onmogelijk wordt gemaakt. Dus hiermee hoeft Packard Bell of Dixons niet eens te bewijzen dat het uw eigen schuld is. Sorry.

m.v.g.
Reparateur

Zwijntje
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:54

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Zwijntje »

Ik heb zelf ook bij de Dynabyte zo iets meegemaakt. Dat kan hartstikke goed. Reparateur jij hebt er kennelijk ook geen kaas van gegeten. :wink:

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Zeer waarschijnlijk heeft het glas van het scherm door een fabricage fout, onder spanning gestaan,

Door temperatuurwisselingen, bijv. uit een koude auto naar een warme kamer, kan het glas door de warmte, wat uitzetten, wanneer het scherm na een poos in wordt geschakeld, wordt het glas nog warmer door de electronica, die altijd wat warmte afstraald,

Het glas komt dan in de knel te zitten, en dan is een klein tikje voldoende om een scheur in het glas te krijgen, zonder dat er fout met het apparaat is om gegaan,

Een goede service zou zijn geweest, dat het scherm wordt nagekeken op beschadigingen van buitenaf, dit is meestal al snel te zien, of het scherm van het bureau gevallen is o.i.d.,

Bij geen gevonden beschadigingen, gewoon het glas vervangen, en de fabrikant heeft weer een tevreden klant er bij.

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

HERHALING: Het is onmogelijk dat een beeldscherm geheel doorscheurt. Er is geen leverancier die hier garantie op geeft. We kunnen er hier een hele discussie over maken, maar het is gewoon zo.

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

gewoon het glas vervangen
Gewoon enkel glas bij de glashandel vandaan ?
Of zou het toch wat geavanceerder in elkaar zitten?

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Je mag het proberen, veel kans zal je niet hebben..., een nieuw scherm zal het wel worden!... :D

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Het "glas" zal wel bedoeld worden als de "beeldplaat" TFT scherm, of hoe zo'n plaat maar heet!,

voor het gemak zal inderdaad het scherm wel de "glasplaat"worden genoemd, daar zit tenslotte een scheur in, volgens mij is het scherm van een soort speciaal kunstof gemaakt.

ursulets

Re: Dixons

Ongelezen bericht door ursulets »

Even de feiten op een rijtje:

1: er zat nog garantie op het apparaat;
2: u moet kunnen aantonen dat het apparaat niet door u is beschadigd;
3: de winkelier heeft een mondelinge toezegging gedaan, wat hetzelfde is als een schriftelijke
Al m.i.v. 2004 is punt 2 veranderd, de fabrikant moet nu aantonen dat er WEL sprake van "onoordeelkundig gebruik" is geweest.

Willem20

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Willem20 »

Dixons = bout-winkel !!! :x

Zeer slechte service

Gast

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Willem,

Leg mij nou eens uit, waarom Dixons een bout winkel is. Omdat ze niet met de kosten willen zitten doordat de klant onzorgvuldig is geweest? Omdat ze mischien hun mond voorbij hebben gesproken, en de klant zich hieraan vastbind?

anitahoole

Re: Dixons

Ongelezen bericht door anitahoole »

Ik heb 4 maart een PC van SKY gekocht bij Dixons. Er zaten als extra 5.1 boxen bij. Helaas werkten deze niet zoals het zou moeten. Ondanks dat ze goed waren aangesloten (test in MediaCenter deed het goed) had ik geen geluid tijdens veel programma's.
De helpdesk (waardeloos trouwens) van SKY bracht geen uitkomst,
de gestuurde monteur kon het ook niet oplossen met een nieuwe C-schijf, dus de PC ging mee naar SKY.(StandBy Service)
Hij heeft daar een maand (!!) gestaan. Ik ben toen terug gegaan naar Dixons en de medewerker heeft via het hoofdkantoor ervoor gezorgd dat ik ineens binnen 2 dagen gebeld werd dat de PC klaar was!
Helaas, hij deed het nog niet. De medewerker van Dixons was echt furieus en heeft stad en land afgebeld en gemaild voor dit proboleem.
Ik mocht de PC retour geven aan Dixons en zou al het geld terugkrijgen of nogmaals proberen te laten repareren.
Er is nu een nieuw moederbord ingezet en.....alles doet het!
Dus om in "douchetaal" te spreken: een superkoude douche voor de helpdesk van SKY (StandBy Service) en een warme douche voor Dixons!

j.voortman

Re: Dixons

Ongelezen bericht door j.voortman »

Ook wij hebben een barstje in de laptop gehad.
Toen deze voor een ratelende ventilator door standby werd opgehaald,
heb ik er een briefje bij gedaan van die barst, ook spontaan erin gekomen.
Alles netjes gerepareert.
Nu is het moederbord kapot gegaan en keurig opgehaalt door een icc bedrijf en van dixon een mailtje gehad dat de laptop naar de fabriek was.
Keurig afgehandeld door dixon , niks hoeven betalen ,verlengde garantie .
josefien

Guido01
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:09

Re: Dixons

Ongelezen bericht door Guido01 »

het is logisch dat een laptop door eigen toedoen defect gaat niet retour wordt genomen

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Dixons

Ongelezen bericht door maybe »

een winkelier, dus ook dixons, behoort in principe uit te gaan van de goede trouw van de klant.
Helaas kan dat in de praktijk kan dat niet. Elke klant zal altijd blijven beweren dat zij niets met de producten gedaan hebben terwijl ze beter weten. Ze hebben hem laten vallen of te veel druk opgezet of in het water laten vallen. Maar een klant blijft in de praktijk altijd ontkennen.

Gesloten