LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Fujitsu (Siemens) Amilo Desktop Pi 3630

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kobuslite

Garantie Fujitsu (Siemens) Amilo Desktop Pi 3630

Ongelezen bericht door kobuslite »

In februari 2009 een Fujitsu/Siemens desktop aangeschaft en sindsdien alleen maar ellende gehad!
Problemen; oa niet goed werkende brander , niet (goed) werken van software en het moeilijk opstarten van windows 7.
Doordat ik van de helpdesk geen steun onderving heb ik uiteindelijk een computerman ingehuurd a € 35,00 per uur. Totaal heb ik inmiddels meer dan 10 uur hulp moeten inroepen dus heeft mij dat inmiddels meer dan €350,00 gekost TERWIJL IK GARANTIE HEB TOT 14-02-2011!
Onlangs weer een keer de helpdesk gebeld over het laatst opgetreden probleem: windows 7 start moeilijk of niet op; volgens de HD is dat dus waarschijnlijk een software probleem en de garantie is alleen voor de hardware. Als ik mijn pc zou opsturen en het zou de software zijn dan zou mij dat meer dan €250 kosten. En dat terwijl ik nog garantie heb.....
Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen??

BBCS
Contacteer:

Re: Garantie Fujitsu (Siemens) Amilo Desktop Pi 3630

Ongelezen bericht door BBCS »

Je hebt garantie op de hardware, niet op de software.

Laat eerst maar eens de computer hardwarematig controleren door een deskundige.

Daarbij:

Niet de helpdesk bellen van Fujitsu, maar met de computer gelijk terug naar de winkel waar je de computer gekocht hebt, want daar moet je zijn.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

BBCS schreef:Je hebt garantie op de hardware, niet op de software.

Daarbij:

Niet de helpdesk bellen van Fujitsu, maar met de computer gelijk terug naar de winkel waar je de computer gekocht hebt, want daar moet je zijn.
Helemaal mee eens!
Als je toch nog garantie hebt, waaroom heb je de pc niet meteen teruggebracht naar de winkel.
Je gaat toch niet eerst iemand inhuren, om het probleem te verhelpen, want zoals uit jou berichtje blijkt, heb je 350 euro betaald, zonder dat het euvel verholpen is.
Trouwens 10 uur werktijd , vind ik voor een software probleem wel aan de hoge kant!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Als je zelf software installeert en die software blijkt vervolgens problemen te geven waardoor de computer onstabiel wordt, zijn noch de fabrikant noch de verkopende partij verantwoordelijk voor de problemen.
De winkelier kan het probleem dan wel gaan oplossen, maar alle kosten komen dan voor je eigen rekening.

De fabrikant of winkelier zal in eerste instantie gewoon de harde schijf formatteren en Windows er opnieuw opzetten, de drivers geïnstalleerd en Windows geupdate.
Als dan het systeem goed functioneerd en na installatie van je eigen software blijkt dat de boel instabiel wordt, is het duidelijk wat de oorzaak daarvan is.

Bij dergelijke situaties komen alle kosten voor je eigen rekening en kan je geen aanspraak maken op de garantie.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Helemaal mee eens, plus nog het feit of je iets wil laten backuppen (voor zover je dat niet gedaan hebt) en dat kost ook weer wat.

350 euro voor 10 uur werk.....dan heeft die gast aardig aan je verdiend zeg. Wat heeft ie in die 10 uur allemaal gedaan eigenlijk? Software de-installeren kan lang duren maar dan nog blijven er 9 (en een half) uur over... Maar goed, gewoon gelijk naar winkel is inderaad beter want daar heb je het produkt gekocht.

Gesloten