LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op Aldi-Medion computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Overigens heeft die nieuwe pc óók al een ononderbroken hoge fluittoon. Waarschijnlijk van de ventilator. Kan het zijn, dat iedere pc dat heeft, met misschien wat kleine verschillen (zonder hier wat al te technisch te worden)? En zo ja, hebben de meeste mensen hier dan eenvoudig geen last van?


Ik heb er geen last van.
Ook niet bij de systemen die ik lever.
Maar ik lever ook geen troep.

HedenWasIkNuchter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:22

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door HedenWasIkNuchter »

Maar ik lever ook geen troep.
Net wat ik bedoel. Als ruvada last heeft van een hoge pieptoon dan is er iets niet in orde. Ik heb hetzelfde model van pc en heb wat geluid betreft nergens last van.

Of het moest zijn dat ruvada een beter ontwikkeld gehoor heeft dan ik...

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik bouw de systemen die ik lever zelf.
En ik lever pas een systeem af als hij voor 100% goed is.
Dus een computer die een hoge pieptoon afgeeft zal ik dus nooit zo naar de klant brengen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Oorzaak fluittoon (waarschijnlijk): harde schijf !! Sommige schijven hebben deze onhebbelijkheid, terwijl anderen van hetzelfde merk en type dit verschijnsel niet hebben ! (dat soort fluittoon levert vaak wel stevige koppijn op)

Simpel te controleren: trek even de voedingstekker van de harde schijf (wel eerst de spanning er af he ?) en start de computer even op. Fluittoon weg ?
.............

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn broer beschikt over dezelfde computer van Medion,

Deze computer had 14 dagen na de aanschaf van het apparaat ook diezelfde irritante fluittoon, dus servicecenter van Medion gebeld, en kwam de monteur langs die meteen al een nieuwe voeding onder de arm had,

Het blijkt een euveltje te zijn dat de fan van de voeding wel eens irritante geluiden gaat maken,

De voeding is vervangen en er zijn geen irritante fluitgeluiden meer waargenomen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Of het moest zijn dat ruvada een beter ontwikkeld gehoor heeft dan ik...
Mijn 'geluidsbeleving' is, helaas, inderdaad bovengemiddeld.
Simpel te controleren: trek even de voedingstekker van de harde schijf (wel eerst de spanning er af he ?) en start de computer even op. Fluittoon weg ?
Dit was de gouden tip (voor een pc-bouwer vanzelfsprekend, maar de gemiddelde pc-gebruiker trekt niet graag stekkertjes los).
Het is dus inderdaad de harde schijf. De pieptoon lijkt wat op die van de ouderwetse tv, als de uitzendingen afgelopen waren. Ook wel op het wijnglas waar je met een natte vinger overheen draait. Qua decibells stelt het waarschijnlijk niets voor en de basistoon is niet eens zo héél hoog, maar wel scherp, indringend en onafgebroken. Zo heb je niet veel die 'buitengewoon stille BTX-vormgeving en Heatpipe-koeling' (sic).

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Inmiddels heb ik een aangetekende brief naar Medion gestuurd om de reparatiekosten terug te eisen.

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door MXMCE »

[Medion alg mode]
Kijk dan gelijk in je medion of er een 6610 PCI-E videokaart inzit...
Ik heb er inmiddels al 5 van gezien, waarvan de koeler er letterlijk
afgesmolten is, en 2 waarvan de kaart is overleden alvorens te smelten.
Oftewel, te kleine koeler, slecht materiaal gebruikt in een hele serie pc's.

Is vaak nog gewoon garantie! (bij medion dan)

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

[Medion alg mode]
Kijk dan gelijk in je medion of er een 6610 PCI-E videokaart inzit...
Ik heb er inmiddels al 5 van gezien, waarvan de koeler er letterlijk
afgesmolten is, en 2 waarvan de kaart is overleden alvorens te smelten.
Oftewel, te kleine koeler, slecht materiaal gebruikt in een hele serie pc's.

Is vaak nog gewoon garantie! (bij medion dan)
Tja, het mag ook niks kosten!
Hoe lager de kosten, hoe lager de aanschafprijs.
En daar is het bij Medion om te doen.

Je ziet toch wel een duidelijk verschil van de systemen van Medion van een paar jaar terug en tegenwoordig.
Een paar jaar terug bouwde ze goede stabiele systemen.
Tegenwoordig alleen maar troep.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat komt naar mijn idee dat de fabrikanten van bv videokaarten gedwongen door medion die natuurlijk zeer grote aantallen afneemt, een te goedkope prijs geven waardoor ze gaan bezuinigen op alles waar maar op te bezuinigen valt. Dan krijg je vanzelf troep. Voordeel voor de klant is dat medion vaak niet moeilijk doet over garantie maar intussen zit je wel zonder computer.

Joopataa

HedenWasIkNuchter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:22

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door HedenWasIkNuchter »

Kijk dan gelijk in je medion of er een 6610 PCI-E videokaart inzit...
Het gaat hier om een md 8808, daar zit een GeForce 6700 XL in.

Dit is em:

http://cgi.ebay.de/Nvidia-Geforce-6700- ... otohosting

RD743
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2006 02:07

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door RD743 »

Tegenwoordig kun je met de BIOS de PC niet meer mollen. Vroeger was dit wel mogelijk, nu niet meer. Een kapotte voeding valt naar mijn mening gewoon onder de garantie. Een ander OS ook. Het gaat om de PC, je krijgt geen garantie op de software immers (die is ook niet van de Aldi).
Het enige wat Aldi kan zeggen is dat als de PC het niet meer doet vanwege foute instellingen, dat je dan moet betalen.

Kapotte hardware valt onder garantie. Software (en zeker Linux) kan je hardware niet zomaar slopen. Gewoon doordrammen!

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op de software wordt nooit garantie gegeven.
Deze kun je ook niet claimen.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Eerder heb ik hier al uitvoerig verteld over de (non-)service van Medion. Nog even kort samengevat:

- In maart kocht ik bij Aldi voor 1000 euro een Medion computer MD8808.
- Na 3 maanden ging de nog nauwelijks gebruikte computer kapot.
- Na een aantal keer vruchteloos te hebben gebeld (15 ct/min) met het Medion Service Center (MSC) en een klachtenformulier naar de website wist men over de telefoon te vertellen, dat het aan mij lag en dat er geen garantie op zat (de pc hadden ze nog nooit gezien).
- Na opsturen van de pc, op 7 juli, vonden ze dat de voeding kapot was. Om onduidelijke redenen wilden ze hierop geen garantie geven. Vervolgens stuurden ze een prijsopgave van 72 euro.
- Op 25 augustus, na precies 7 weken, kreeg ik het apparaat (alleen tegen betaling) gerepareerd terug. Flink beschadigd, met een tweedehands dvd-recorder erin, waarvan de regiocode al 3 van de 5 keer was gewijzigd. Het ergste was nog, dat hij een voortdurende hoge pieptoon maakte, terwijl hij als "buitengewoon stille" computer was verkocht.
- Omdat ik het spuugzat was ging ik terug naar de Aldi-vestiging waar ik de pc gekocht had. Daar kon ik hem de week daarop omruilen voor een splinternieuw exemplaar. Dat was bijna een half jaar na de aankoop, dus dat vond ik van Aldi een heel goede service.
-Helaas bleek de nieuwe ook veel lawaai te maken (dezelfde rondzingende pieptoon en bovendien een harde schijf die bij belasting een blikkerig geratel liet horen).

-----------------
Het vervolg:

- Een half uur bellen met het MSC leverde een gesprekje op van een paar minuten, waarbij ik werd doorverwezen naar de website, om een copie van de kassabon toe te sturen.
- Na een dag of 5 kreeg ik een reactie, waarbij ik weer werd terugverwezen naar de telefonische helpdesk.
- Toen ik weer belde naar het MSC en ze hoorden dat de computer vervangen was zeiden ze, dat ze het eerst eens moesten bestuderen en dat ik er nog van zou horen.
- Weer een aantal dagen later werd ik inderdaad teruggebeld, maar toen deze man hoorde dat dit al de tweede pc was, vertrouwde hij het kennelijk niet meer en zei hij ook, dat hij het eerst eens moest bestuderen en dat ik er nog van zou horen.

-----------------
- Een week later nog steeds niets van gehoord en ik terug naar de Aldi. Daar kreeg ik een telefoonnummer van de hoofdvestiging. Na een telefoontje stuurde die direct een fax naar het Medion SC.
- Na een week nog niets van gehoord. Tweede telefoontje naar hoofdkantoor Aldi. Vrijwel direct daarna gebeld door een superieur van het MSC, die beloofde, dat ik waarschijnlijk nog dezelfde week zou worden geholpen.
- Na een halve week kreeg ik een kaartje van ICC in de bus, omdat ik telefonisch niet bereikbaar was (zodra het probleem ingewikkelder wordt dan de software weer in de beginstaat te brengen, besteedt het MSC het werk uit).Inmiddels half oktober. Bij Medion weten ze wel wat frustreren is.
- Toen ik ICC belde bleek, dat het MSC alleen adresgegevens verstrekt en geen telefoonnummers. De eerstvolgende afspraak zou pas 2½ week later zijn.
- Na een derde, erg boos, telefoontje naar het Aldi-hoofdkantoor kon ik op 17 oktober de pc terugbrengen naar Aldi en kreeg ik mijn geld terug.

Intussen heb ik 7 weken geleden een aangetekende brief naar Medion gestuurd om de reparatiekosten terug te vorderen en u raadt het al, Medion zwijgt in alle talen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoewel het met medion natuurlijk erg slecht is gegaan , Is de inzet van Aldi best wel goed te noemen. Er zijn echt maar heel weinig bedrijven die na zo een lange periode nog geld terug geven. Van medion is het heel erg slecht, maar dat hoor je op het internet op meerdere forum's steeds vaker.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Ruben33 »

ja je Voeding kan wel kapot gaan door aan die bios te 'Experimenteren' moet je dat maar niet doen EIGENSCHULD hoor vind ik :roll:

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

ja je Voeding kan wel kapot gaan door aan die bios te 'Experimenteren' moet je dat maar niet doen EIGENSCHULD hoor vind ik


Totale onzin!

De voeding zelf kun je niet opblazen door instellingen van
het Basic Input Output System (BIOS) te veranderen.
In maart kocht ik bij Aldi voor 1000 euro een Medion computer MD8808
Ik heb het al vaker gezegd: Dat systeem is totaal waardeloos.
De mensen kopen iets en ze worden totaal voor de gek gehouden.

Met dit systeem gaan ze dezefde weg op als Packard-Hell!
In het verleden maakte Medion goede systemen. Nu willen ze concurreren met Packard-Hell en Dell.
En dat is de grootste fout die ze ooit hadden kunnen begaan.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

joopataa:

... Is de inzet van Aldi best wel goed te noemen. Er zijn echt maar heel weinig bedrijven die na zo een lange periode nog geld terug geven.

Vanuit mijn bescheiden ervaring kan ik het hier wel mee eens zijn. Bedenk wel dat een langere garantieperiode bij Medion ook nodig is. Als je de pech hebt om een slechte Medion-pc te kopen is dat ding zo vaak onbruikbaar, dat 10 jaar gebruik van een goede computer gelijk staat aan 1 jaar gebruik van de Medion-pc.

De conclusie zou dus moeten zijn, dat Aldi de garantie niet meer door Medion zou moeten laten uitvoeren. En daarmee waarschijnlijk ook geen Medion-computers meer zou verkopen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door magel725 »

De oplossing zou zijn dat mensen niet steeds het goedkoopste van het goedkoopste kopen. Dan houd je op den duur alleen nog kwaliteitsspul over.

Maar als ik een rommelpc in elkaar flans voor weinig geld, dan verkoopt die beter dan een goede pc van een paar honderd euro meer. Het blijft Nederland.

Klopstra-Kuipers
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:37

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Klopstra-Kuipers »

Eind juli kochten wij een Medion navigatiesysteem bij Aldi ! Jammergenoeg werkt dit systeem niet goed. Na "eindeloos" gebel met de helpdesk, wachttijden (een paar keer) van meer dan 5 minuten, werd mij per e-mail een handleiding gestuurd om het systeem te resetten ! Dit ging in het geheel niet goed. Ik had niets meer !! Weer gebeld. Deze medewerker deelde mij na een paar keer ruggespraak te hebben gehad, dat hij mij niet verder kon helpen en dat ik terug gebeld zou worden. (dat was maandag 6 oktober j.l.) Tot dusver heb ik nog niets weer van Medion vernomen. Ja, na een mail van mijn kant, een excuus over extra veel werk en dus achterstand van de betreffende afdeling. Inmiddels heeft een vriend zich over ons probleem "gebogen". Hij heeft na veel moeite het systeem opnieuw geformateerd en de gehele installatie opnieuw uitgevoerd. Voor zover het er nu naar uitziet met een goed resultaat.
Wanneer Aldi echter apparatuur verkoopt (n dit geval van Medion) met garantie, mag men toch ook garantie verwachten !!
In ben erg teleurgesteld in zowel Medion als Aldi, want deze klacht kan ik bij Aldi nergens kwijt !

Gesloten