LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis Tip voor aanschaf Laptop/TFT scherm

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gerbie

Gratis Tip voor aanschaf Laptop/TFT scherm

Ongelezen bericht door gerbie »

Ik zie alleen maar negatieve forums mbt laptops, of het is een reactie van iemand die in een winkel werkt (lekker objectief).

Ik werk nu anderhalf jaar prive met een laptop en ik zie niets als voordelen. Je moet echter wel bewust zijn van de nadelen, want die zijn er natuurlijk ook.

Nadeel:
* onderkant van laptop wordt (bloed)heet en kan brandwonden veroorzaken als je op je schoot werkt (onafhankelijk van het merk) dit komt omdat de ventilator/koeling moeite heeft om bij direct contact frisse (koele) lucht aan te voeren. Gelukkig zit er op de meeste laptops een beveiliging die bij extreme hitte de laptop uitschakelt. Let op dit kan te laat zijn voor de brandwonden!
Zorg er dan ook altijd voor dat je de onderkant kunt laten ventileren ook als je de laptop op je bureau hebt staan.

Tip:
* kopen via internet kan heel makkelijk en 'levert' geld op, maar ga indien mogelijk de laptop altijd zelf ophalen dit ivm controle van de pixels, sluit anders een pixelsgarantie af, niets is zo irritant als een kapotte pixel midden in je (nieuwe) beeldscherm, hetzij TFT of laptop. Het voordeel van ophalen is dat je de laptop ter plaatse op kunt starten en eventueel al samen met de verkopende partij alles kunt installeren en daarna betaal je pas.

Succes! :P

Uitgeslapen

Re: Gratis Tip voor aanschaf Laptop/TFT scherm

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Laptops zijn inderdaad wat storinggevoeliger dan desktop-PC's...
Ik heb zelf een laptop van bijna 3 jaar oud en deze is in die tijd twee keer gerepareerd ten gevolge van een kapotte voedingsconnector, de aansluiting voor de stroomadapter dus.
Deze voedingsconnector is een heel kwetsbaar onderdeel, hieraan hangt continue een kabel die eigenlijk te zwaar is voor de connector, waardoor deze wordt 'losgetrokken' van het moederbord.
Ook als je de laptop vaak op schoot hebt staan wordt deze voedingskabel steeds 'heen en weer' getrokken waardoor de connector steeds onder trekspanning staat.
En de reparatie hiervan is niet goedkoop (tussen de € 200,- en € 250,-) want de laptop moet volledig uit elkaar gehaald worden om de connector weer vast te kunnen zetten (micro-soldering) aan het moederbord.

Daarnaast nog dezelfde tip die Gerbie geeft, als je een laptop aanschaft let dan vooral op de plaats van de uitstroomopeningen van de ventilatie (héél belangrijk).
Ik heb bij de aanschaf van mijn lappie hier extra op gelet, en een laptop gekocht waarbij alle ventilatie-openingen aan de zijkanten zitten en niet één aan de onderkant.
Ik heb de laptop altijd op mijn schoot staan en mede door deze perfecte ventilatie heb ik nog nooit koelingsproblemen gehad (ff afkloppen!)... :wink:

Maar als je geluk hebt en ook op deze dingen let, is er niets zo fijn als werken met een laptop...! :D

efteling

Ongelezen bericht door efteling »

Jaja.... een pixelgarantie. Ik kocht een Acer 15 inch TFT-scherm bij BCC.
Toen ik thuis kwam en hem aansloot, was er 1 pixel kapot. Ik ga ermee terug naar de winkel, maar daar krijg ik te horen:
U kunt pas gebruik maken bij een pixel-garantie als er 5 of meer kapot zijn. Leuk hoor, 200 euro kwijt en geen goede garantie.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re : Gerbie:

De onderkant van laptop wordt (bloed)heet en kan brandwonden veroorzaken als je op je schoot werkt (onafhankelijk van het merk)

------------

Een multifunctionele laptop/barbeque!, leg het apparaat op de kop, en leg er stokjes saté op!, en heerlijk smullen met deze laptop/barbeque!, :wink:

Even alle gekheid op een stokje, als een laptop aan de onderkant zo heet wordt, dat er brandwonden op je benen kan ontstaan, heb je wel in de gaten dat die electronica die in de laptop zit, niet oud zal worden!...

Zeer waarschijnlijk zijn processor en harde schijf hier debet aan!,

Als deze componenten door oververhitting vervangen moeten worden, ben je gelijk uit je humeur!, meestal "sterven" deze componenten vlak na de verlengde garantie!, :cry:

Een laptop mag wel wat warm worden, maar niet meer dan 45 graden, van deze temperatuur kun je geen brandwonden oplopen,

Dan heb je toch minimaal 50 graden en hoger voor nodig, als ik zo'n laptop had gekocht, ging deze linea-recta terug in de doos, en het apparaat wordt omgeruild voor een ander merk,

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Dat hoeft niet altijd zo te zijn Ulbe.

De PowerBooks van Apple worden bijvoorbeeld ook erg warm, en daar is het juist onderdeel van de koeling. De behuizing is daar volledig van titanium, zodat dus de hitte heel snel naar buiten wordt geleid via de behuizing... alle hitte die namelijk NIET via de behuizing naar buiten kan blijft binnen zitten.... kortom: soms is het zelfs beter dat de behuizing warm wordt.

Gesloten