LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kan dit.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 17 Feb 2007 17:26 door jor


Heel vreemd verhaal, Ik heb al jaren chello en verstuur en krijg tientallen mailtjes per dag en in al die jaren ben ik ( op een enkele storing na ) nog nooit een mail kwijtgeraakt of wat dan ook. Weet natuurlijk niet welk mailprog jullie gebruiken maar ik gebruik
Outlook //outllook expres // hotmail en het gaat altijd goed. ik geloof het wel maar blijf het raar vinden.Als ik een hotmail via het internet naar chello stuur komt het keurig aan.
Heb dus geen chello maar hetnet van KPN waarmee ik het verstuur
en het lukt nog steeds niet.Krijg ook geen mails binnen van chello.
Vind het zelf ook vreemd.
Met tunderbirt wat ik net geinstaleerd heb lukt het dus wel, dus
e-mail van mij naar chello doe ik via tunderbirt.
Beetje omslachtig maar wel opgelost.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Is het een idee om alles met thunderbird te doen?
Het is nl veiliger betere anti spam enzovoort

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 17 Feb 2007 18:08 door Cesar

Het ligt aan je instellingen binnen Outlook-Express. Je zult je internetopties eens moeten controleren. Misschien laat je wel géén cookies toe, enz.
Besr mogelijk dat het daaraan ligt.
Maar waarom dan alleen bij chello.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

niet mogelijk e-mail heeft niets met cookies te maken!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 17 Feb 2007 22:03 door Moppentappers

niet mogelijk e-mail heeft niets met cookies te maken!


Dacht het al.
Moet me een beetje eigen maken met dat nieuwe mail
program voordat ik overstap.Weet nog niet hoe ik de bijlage
erop moet krijgen maar dat gaat me wel lukken.Kan in
elk geval nu iedereen bereiken.Bedankt moppentappers.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Je kunt bijlagen gewoon naar het venster slepen ;)
En er staat geen grote knop bijlage
nouja, als je vragen hebt meld het maar

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door d3R »

probeer het is via de webmail van hetnet, lukt het daar op jou adres met jou internetverbinding wel dan ligt het probleem in je pc.
lukt het niet probeer het dan via je webmail op een andere locatie/internetverbinding, als het dan wel lukt ligt het in je internetverbinding. lukt op een andere locatie/internetverbinding ook niet via jou webmail dan ligt het probleem in je mailbox, of je provider is geblacklist door chello. dit eerst even checken door te proberen te mailen met verschillende mailboxen van het net naar verschillende mailboxen van chello.

overigens zijn er wel wat websites die deze blacklists kunnen uitlezen, mailservers maken vaak gebruik van deze blacklists.

edit: als het met een andere mailclient dus wel lukt dan ligt het aan een instelling in je outlook express; of evt VS/FW

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Wat je eens aan je relaties met Chello zou kunnen vragen is of de e-mail wellicht in de map met spamberichtjes is terechtgekomen. Ik vermoed namelijk dat Chello wat acties loslaat op binnenkomende e-mail om te kijken of het spam is ja of nee. Het mailprogramma Thunderbird stuurt volgens mij e-mails met zogenaamde "beveilige wachtwoordverificatie", wat Outlook niet standaard doet. Mogelijk filtert Chello hierop, waardoor mailtjes zonder die beveiligde wachtwoordverificatie als spam worden aangemerkt, en in de aparte spam-map terechtkomen bij de ontvanger.

Ik heb dit echter nooit echt getest. Het probleem met Chello-gebruikers heb ik niet, om eerlijk te zijn.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door magel725 »

Grote kans dat de oorzaak is dat iemand in je IP range (zeg maar straat, voor de leken) of iemand in de ontvanger zijn IP range, een notoire spammer is en dat de range door de provider geblokkeerd wordt. Als een huisnummer veel reclame stuurt, komen ze de post in de hele straat niet ophalen/afgeven.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hoe kan dit.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

allemaal fout, want anders zou thunderbird dit allemaal ook niet kunnen
ik denk eerder dat het gewoon aan het protocol ligt waarmee chello e-mail afhandelt

Gesloten