Dacht jij nu werkelijk dat het probleem van de TS onder non-conformiteit valt en dat je nu nog kosteloze reparatie of vervanging kunt gaan eisen?adSolvendum schreef:En dan maar hopen dat de rechter het wetboek wel helemaal heeft gelezen.TheLD schreef:gratis rechtsbijstand door onze aller Adje en je wint zonder problemen deze case bij de kantonrechter of geschillencommissie.
Maar goed, ik heb in deze discussie helemaal nergens inhoudelijk gereageerd, zoek maar na. Er zijn mij enkel inhoudelijke reacties toebedeeld, door BBCS, nadat ik de lezer van dit topic er op heb gewezen dat de weergave van de wet door BBCS onjuist en onvolledig was, onderbouwd met bijbehorend citaat uit die wet.
Op een of andere manier brengt dit kennelijk ongelijk toch veel teweeg bij BBCS, men zou haast gaan vermoeden dat hij allergisch is voor het hebben van ongelijk, althans het toegeven van ongelijk.
Als TS nog meeleest, en voor iedereen die op dit forum zeer stellige en arbitraire weergave van wetten tegen komt, vraag even om een verwijzing naar de wetsartikelen waaraan (impliciet) wordt gerefereerd. Dan kunt u het zelf nalezen. Ditzelfde geld voor stellingen omtrent de werking van wetten, vraag om een verwijzing naar relevante jurisprudentie. Zodat u kritisch kunt zijn met betrekking tot de geleverde informatie. Daanaast mag u als consument wel vertrouwen op de informatie verstrekt door de overheid en de door haar aangewezen kanalen, ook al wordt deze informatie verguisd door de enkeling. Het behoeft geen betoog dat de mening van het door de overheid aangewezen orgaan wat de consumentenbelangen moet behartigen meer gewicht in de schaal legt dan de mening van de enkeling die het hier niet mee eens is.
En op grond waarvan dan?
Er wordt steeds theoretische bla, bla geuit, maar echt concrete zaken is niet gezegd.
Dat heb je wel.Maar goed, ik heb in deze discussie helemaal nergens inhoudelijk gereageerd, zoek maar na.
Indirect heb je heel veel geschreven.
Wat jij suggereert:
De wet omschrijft normaal gebruik.
Bij jou is normaal gebruik datgene wat in het verkeer zijnde opvatting omtrent de kwaliteit en levensduur is.
Dus als in jouw ogen de opvatting van de consument is dat een laptop/notebook zonder problemen 5 tot 6 jaar mee moet kunnen gaan, kan op grond daarvan de TS kosteloze reparatie of vervanging eisen, ongeacht de uitspraken van de fabrikant en de normale technische zaken.
Jij hebt in een andere topic aangegeven dat de uitspraken van de fabrikant en de technische mogelijkheden, zaken, enz. niet relevant zijn.
Mijn waarde: ik moet helaas concluderen dat je de grip op de realiteit compleet kwijt bent. Jouw wereld bestaat voornamelijk uit theoretische zaken.
Er is geen enkele rechter die van de verkopende partij zal eisen dat het probleem van de TS kosteloos opgelost dient te worden.
Jij verwijt mij dat ik diverse regels uit de wetgeving weg laat.
Dat doe ik dus niet.
Zoals ik al in de topic Iphone 4 heb aangegeven is dat jij van mening bent dat die iPhone tegen regen moet kunnen, maar kan dat ding technisch wel tegen regen?
Dat zie ik in dit topic ook terug.