LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klein defektje...groot probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Marc v. Eldonk

Klein defektje...groot probleem

Ongelezen bericht door Marc v. Eldonk »

Geachte Tros Radar

Ik ben sinds Mei 2005 de teleurgestelde eigenaar van een Packard Bell Easynote laptop.
Jammer genoeg kwam ik er op het vliegveld in Omaha, na het passeren van de security achter, dat mijn wireless-kaartje de geest gegeven had, terwijl deze notabene nog geen 5 minuten voor het passeren, fantastisch werkte.
Ja....6 weken in Amerika zonder internet, dat kan niet.
Na lang zoeken,bleek het, dat in de U.S. niemand, maar dan ook werkelijk niemand support kon geven voor deze miskoop.
Dan maar een extern usb d-linkje gekocht.
Terug in Nederland, heb ik dit probleem voorgelegd aan de helpdesk van P.Bell en de winkel Dixons, waar ik deze wereldvreemde Laptop gekocht had.
Vervelend genoeg voor P.Bell heb ik zelf meerdere jaren bij een groot computerbedrijf gewerkt, dus ze hoefden niet te proberen mij met een kluitje in het riet te sturen, dacht ik,
wat na het telefoongesprek met P. Bell, ze klaarblijkelijk
toch gelukt is, noem het maar " schaakmat ".

"Ik": Heren...doe mij een plezier, en stuur mij het Billionton kaartje op, ik stuur de defekte naar jullie, of ik koop er een bij jullie.
"P. Bell": Nee dat gaat niet.
" Ik ": Als iemand een Packard Bell easynote heeft zonder Wifi kaart, kan hij er toch eentje via jullie bestellen?
"P. Bell": Ja...maar u moet uw laptop opsturen.
" Ik ": Het is toch mijn laptop, en ik kan er toch een wifi kaartje voor bestellen, of niet dan, de garantie interesseerd mij niet?
" P. Bell": Nee....de laptop met bij U worden opgehaald.
" Ik ": Moet ik dan mijn laptop weken missen, alleen voor een defekt wi-fi kaartje, reparaties schijnen nogal lang t duren bij jullie ??
Ik heb hem iedere dag nodig.
Uw concurrenten leveren daar betere service, vooral als het om zo'n klein probleempje gaat.
" P. Bell " : Ja, weet U...onze produkten zijn niet voor professioneel gebruik, daarom kunt U die snelle service van ons niet verwachten.

Ieder gerenommeerd computerfabrikant, wordt door meerdere winkels in de U.S. ondersteund, en wordt binnen 24 uur hersteld.
Maar..ja.....daar praten we over " professionele " apparatuur, wat P. Bell dus niet schijnt te zijn, volgens hun eigen uitspraak.
of zijn het de mensen achter het produkt die niet weten hoe men professioneel te werk gaat??!!

Wat kan ik doen om deze mensen aan het verstand te brengen, dat alleen het Wi-Fi kaartje defekt is !
Het duurt 10 seconden dit te vervangen.
P. Bell geen extra werk, en ik hoef mijn laptop niet te missen.
Als hier niets aan gedaan wordt, zal ik wachten op de dag dat het gevalletje volledig de geest geeft, deze onder het voorwiel van mijn Landcruiser leggen, deze starten, gas geven, en met groot genoegen tijdens dit heugelijke moment een foto van de gebeurtenis laten maken, hier een stuk of 100, 1 bij 1 meter posters van laten drukken met toepasselijke bijschrift, en deze gratis sturen naar mensen die een soortgelijk probleem overkomen is, zodat we toch een lichtelijk gevoel van rechtvaardigheid bespeuren bij deze aanblik.

M.v.g. Marc van Eldonk, Nijmegen

slimmeniels

Re: Klein defektje...groot probleem

Ongelezen bericht door slimmeniels »

wat kunnen "help"desks toch moeilijk doen.
altijd maar dat gezeur van dat het zo en zo moet.
ik zou toch denken dat zo'n groot bedrijf als PB toch wel iets van klantvriendelijkheid afweet!

Uncle Willy

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Natuurlijk zijn Packard Bell computers niet professioneel je kan ze ook alleen maar vinden tussen de wasmachines en strijkbouten. Als je probeert, let wel probeert, er een beetje professioneel mee om te gaan gaat je dat niet lukken.
We zullen maar zeggen dat ze alleen voor het huis, tuin en keukengebruik gemaakt zijn en ik moet zeggen dat voor een analfabeet op dit gebied het toch wel redelijk gemakkelijk is gemaakt. Al hoewel Windos heeft er ook al een handje van, je kan eigenlijk niets meer zelf beslissen of Windows corrigeert jou weer.
Windows XP laat je al niet eens meer fatsoenlijk met MS-DOS werken, kan alleen via een omweg en als je tegenwoordig F-DISK gebruikt dan heb je niet eens je recovery CD's meer.

Conclusie, bouw zelf een computer met wat je hebben wilt en deze gaat jaren mee, kost wat meer maar hij blijft wel update.

Groeten, Uncle Willy

@tje

Ongelezen bericht door @tje »

Elke keer weer lees ik een beetje verbijsterend dit soort reacties. Beste Uncle Willy, Waar in hemelsnaam stel je nou zelf je laptop samen???? Eerst goed lezen!

Verder:
Als je probeert, let wel probeert, er een beetje professioneel mee om te gaan ....
En wat voor professionele dingen zou jij ermee willen doen wat niet gaat???? (hier ben ik echt heel nieuwsgierig naar.)

Verder: Waarom zou je in godsnaam MS-DOS willen gaan gebruiken. F-DISK is van vroeger en Ms-dos is van vroeger. Vervlogen tijden, niet meer nodig, betere oplossingen voor, etc etc

Laatste: Als je zelf een computer bouwt, wat is er dan beter aan? Ik begrijp dat je dan een beter moederbord of videokaart of whatever erin kan doen. Maar hij blijft absoluut niet update! Over een jaar is dat zelfgemaakt ding ook oud.

Ik vind jou hele reactie erg kortzichtig. Volgends mij heb je er nog niet zo heel veel verstand van en probeer je toch flink mee te doen. Vind ik helemaal niet erg en ik hoop dat ik je wat bij kon leren.

m.v.g.
@tje

rickstar82

Ongelezen bericht door rickstar82 »

Wat een hoop geschreeuw. Ik kan Packard Bell volledig begrijpen, omdat u met deze instelling ongetwijfeld, mocht er iets misgaan bij het vervangen van het kaartje, PB alsnog aansprakelijk stelt. Misschien kunt u uw frustraties beter elders botvieren, en liever nog, ze gewoon omzetten in iets positiefs, driftkikker.

Marc v. Eldonk

Ongelezen bericht door Marc v. Eldonk »

Geachte " Rickstar "

Betreffende de opmerking over het plaatsen van het wifi-kaartje.
Iedereen kan dit kaartje plaatsen.
Het slot is via een klepje aan de onderkant van de laptop toegankelijk.
Iedereen die een geheugen-simmetje kan plaatsen, kan het wifi kaartje plaatsen. Twee schroefjes, afdekplaatje eruit klikken, kaartje in het slot plaatsen, twee stekkertjes erop....klaar is kees.
Onderschat de consument niet...we zijn niet meer zo onhandig als tien jaar geleden.
En wat betreft de opmerking " driftkikker ", misschien ben je wel een van de gelukkigen, bij wie nooit iets kapotgaat, zodat je nooit een discussie aan hoeft te gaan met een leverancier.
Dat dit soort forums en sites bestaan, geeft al aan dat er genoeg fout gaat.
Meestal als mensen hier iets plaatsen is er al genoen aan vooraf gegaan, zeer zeker al een goede dosis frustratie.

M.v.g. Marc van Eldonk

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Verder: Waarom zou je in godsnaam MS-DOS willen gaan gebruiken. F-DISK is van vroeger en Ms-dos is van vroeger. Vervlogen tijden, niet meer nodig, betere oplossingen voor, etc etc
Wat een onzin !!!
Dat jij msdos niet wilt gebruiken moet jij weten, maar er zijn er nog een heleboel ( en ik ben er zeker 1 van ) die dit regelmatig nog heel graag doen ! Al was het alleen maar om opdrachten uit te voeren die ik dan niet van XP niet mag !!!! Een betere oplossing dan F-DISK ??? Ik d8 het niet... makkelijker, ja... voor mensen die niet willen nadenken. Maar F-DISK ( en zo nog een heleboel zaken ) doen het nog prima hoor !!!
Nix beter, wel anders !!!!

Een zelf in elkaar gezette pc is nog altijd het beste. Wil je een update, dan vervang je 1 klein ding en je pc is weer prima zoals ie moet zijn. Natuurlijk moet je weten wat je doet en als je dat niet wilt gewoon zo'n kant en klaar ding kopen, maar dan weet je ook wat je krijgt

@tje

Dan ben ik heel erg nieuwsgierig wat f-disk beter doet dan die andere programma's. Het is minder duidelijk, minder handig, etc. En ze doen het niet prima want het is niet meer.

Bij een kant en klare pc kan je ook gewoon 1 ding vervangen hoor. Geen enkel probleem. Het enige verschil tussen een kant en klare pc en een zelfbouw pc is dat een ander de computer voor je in elkaar heb gezet en je niet zelf de onderdelen uit kunt zoeken.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan ben ik heel erg nieuwsgierig wat f-disk beter doet dan die andere programma's. Het is minder duidelijk, minder handig, etc. En ze doen het niet prima want het is niet meer.

Bij een kant en klare pc kan je ook gewoon 1 ding vervangen hoor. Geen enkel probleem. Het enige verschil tussen een kant en klare pc en een zelfbouw pc is dat een ander de computer voor je in elkaar heb gezet en je niet zelf de onderdelen uit kunt zoeken.
Het is niet meer ??? Hoezo is niet meer... die progjes doen het nog prima hoor. je moet alleen weten wat je doet.
Wat fdisk beter doet dan al die andere programma's is gewoon letterlijk uitvoeren wat je wil dat ie uitvoert en niet allerlei zaken automatiseert waar je niet op zit te w88.
Begrijp me goed, niet om de overige programma's af te kraken ( die zullen best ok zijn en goed werken ), maar met fdisk is bijna alles mogelijk voor iemand die weet wat ie doet !

Mag je eens proberen een kant en klare pc open te maken ( oepsss. de garantie vervalt en die krijg je niet per onderdeel :x ) en kijk eens goed wat daar allemaal in zit... De helft is onbekend en de rest niet precies wat je wilde hebben, maar ja de hele configuratie was zo leuk :?
Het nieuwe onderdeel past niet helemaal bij de rest en je moet toch weer concessies doen ... he jammer....

@marc

Ga niet je laptop opsturen, want die ben je tijden kwijt en dat alleen maar voor een wifi-kaartje... weet niet wat voor werk je doet, maar dan is zelf een kaartje kopen en plaatsen misschien nog wel goedkoper :shock:
Oude wifi-kaart opsturen ( die doet het toch niet meer ) en ze sommeren een nieuwe te leveren !!!
Probeer het nog eens bij een andere medewerker... soms wil een ander nog wel eens iets meewerkender zijn :twisted: [/quote]

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

@tje, ooit eens geprobeert een kant en klaar pc van bijvoorbeeld Packard Bell te upgraden? Door er simpelweg wat extra geheugen bij te zetten? Blijkbaar niet want dan zou je niet zeggen dat dat geen enkel probleem is. Dat is namelijk juist een héél erg groot probleem. Bij geen enkele computerzaak met verstand van zaken zullen ze je geheugen durven verkopen met de garantie dat het ook werkt, ook al weet je precies welk type geheugen erin zit. Koop je ergens een pc waarbij je zelf hebt bepaald wat er allemaal in zit dan is dat geen probleem en kun je overal terecht voor wat extra geheugen.

@tje

LeeGer: Grote flauwekul. Dit probleem was idd vroeger met PB en Compaq. Maar dat is al lang achterhaald. De computerzaken die dit niet durfen moeten toch beter hun huiswerk gaan doen. Laten we wel eerlijk wezen: Ik ben ook niet dol op PB hoor.

Angel: Sorry dat ik er alweer ben :oops: . Er zijn al rechtzaken geweest die dit probleem rechtgezet hebben. Een kant en klare pc mag gewoon geopend worden. Je mag er dingen inzetten, uithalen, etc. Als je wat stuk maakt heb je hetzelfde probleem als bij een bouwpc.

Over f-disk ga ik niet verder. je bent hier compleet van overtuigd en ik zie het nut niet, en ik heb er geen zin in, om hier een discussie over op te starten. Daarbij komt: iedereen heeft zo zijn voorkeur. De brandt met EASY de ander met NERO.

De laptop is als compleet pakket gekocht, en als ie defect raakt, moet hyet complete pakket weer terug. Tevens kunnen ze dan controleren of ie echt stuk is of niet. Er zijn teveel mensen die claimen dat ze er verstand van hebben terwijl ze dat niet hebben. (en ik wil zeker niet zeggen dat ik er verstand van heb hoor!)

LeeGer

@tje, jij denkt dat dat flauwekul is? Heb het zelf nog meegemaakt, kortgeleden met de pc van een familielid die niet naar mijn goede raad had willen luisteren. En niet met een oude Packard Hell PC maar met een vrij nieuwe Pentium IV 2400 mhz. We kregen van een computerzaak het geheugen mee (exact hetzelfde geheugen als er al in zat) en als het niet werkte dan mochten we het weer terugbrengen. het werkte dus inderdaad niet.
Die computerzaak had dus zijn huiswerk goed gedaan. Beetje onzinnig dus om zomaar te roepen dat dat flauwekul is, of niet?

Uncle Willy

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

OffTopic

apenstaartje.tje wie ben jij om mij de les te lezen, ik geef Mark een replay doe jij dat ook, hij vraagt erom en niet ik.

Toch even een reactie op wat jij zegt

<Quote 1>
Beste Uncle Willy, Waar in hemelsnaam stel je nou zelf je laptop samen???? Eerst goed lezen!
</Quote 1>

Als je niet weet waar je zelf een Laptop kan samen stellen, wel VRAAG

<Quote 2>
En wat voor professionele dingen zou jij ermee willen doen wat niet gaat???? (hier ben ik echt heel nieuwsgierig naar.)
</Quote 2>

Als je hier nieuwsgierig naar bent, dan ben jij niet een professional en ik maak jou niet wijzer.

<Quote 3>
(en ik wil zeker niet zeggen dat ik er verstand van heb hoor!)
</Quote 3>

En daar heb jij gelijk in.

Uncle Willy

@tje

Beste Uncle Willy. Beetje jammer dat je zo moet reageren, maar waarschijnlijk kan je niet anders. Jammer.

Goed. Waar kan je een laptop samenstellen Uncle Willy? Ikzelf heb nl. nog niet gezien waar je kan kiezen uit verschillende moederborden, videokaarten, geluidskaarten, etc...

Ik vind het niet erg hoor dat je NIET KUNT vertellen wat voor professionele dingen je niet met een PB laptop kunt doen en wel met een andere.

Ik geef gewoon toe dat ik lang niet alles weet. Idd daar heb ik gelijk in. Er zijn ook mensen die blijven volhouden dat ze er verstand van hebben. Toch Uncle Willy? (onder het stuk waar je kan typen staat een knop met voorbeeld. Als je deze aanklikt krijg je een voorbeeld van hoe het eruit gaat zien) Of lees ik je nou de les.

LeeGer: Dan is er toch iets anders fout. Ik bouw genoeg geheugen in PB computers in om te weten dat ik hierin gelijk heb.

Met de allervriendelijkste groeten

@tje (Spreekt uit als Atje: in het engels) Uncle Willy SHIFT 2 zit ie meestal onder. Niet altijd hoor pas op!!

LeeGer

Er was niks anders fout, Packard Bell werkt gewoon niet samen met andere merken dan wat ze zelf verkopen. Vraag 't anders aan iemand anders, die er verstand van heeft, die zal dit bevestigen.

@tje

Tuurlijk LeeGer, Al hoewel we allebij beter weten, krijg jij gelijk. Deze discussie is uitererst onzinig. Wat PB doet, zijn gewoon die goedkope msi moederbordjes (of dergelijke) in hun computer stoppen en meer van dit soort spullen. Dit soort moederborden ondersteunen gewoon geheugen. PB maakt geen geheugen dus zit er ook nix speciaals in.

Als ik zeg dat ik lang niet alles weet, betekend dit niet dat ik niets weet.

LeeGer

Ik zeg niet dat jij niets weet maar je beweert hier wel dingen terwijl ik zelf ondervonden heb dat het tegendeel waar is. PB computers werken gewoon slecht met andere merken geheugen dan dat van hun zelf, heb ik zelf ondervonden en is ook bevestigd door meerdere computerspeciaalzaken waar ik langs ben geweest. Vervolgens beweer jij terwijl je er niet bij was en de betreffende computer nooit gezien hebt dat dat niet waar is? Ik vind toch echt dat je dan een beetje uit je nek zit te kletsen.

@tje

Tuurlijk Leeger. Ik zit uit me nek te kletsen, terwijl ik al bij meerdere PB computer geheugen heb ingebouwd, en jij heb gelijk terwijl je het bij 1 computer niet lukte. Als je het zo terug leest begrijp je het zelf wel, of niet? Elke goede computerspeciaalzaak weet dit. Maar mischien is dat ook wel het probleem......

LeeGer

@tje, ook ik heb in mijn leven genoeg computers gebouwd en geheugen ingebouwd (en inderdaad, niet al te vaak bij PB computers aangezien ik mensen afraad PB te kopen) maar wel degelijk meer dan één, maar dat doet er niet toe. Als jij echt denkt er zoveel verstand van te hebben dan zou je toch ook moeten snappen dat het lastig oordelen is over computers die jij zelf nooit gezien hebt.

@tje

In het begin hadden we een discussie over meerdere PB computers. Wel, het is mogelijk om geheugen te kopen en in een pb in te bouwen. Van 1 specifiek geval waarbij het niet werkt durf ik het idd niet te zeggen. MAAR....... T moet toch kunnen of niet. Mischien is er wel een ander probleem. Weet ik veel..................... Ik vind t een onzinnige discussie waarbij jij steeds zit te ouwe....... over mijn kennis. Als je het zoveel beter weet, zoek het dan maar lekker zelf uit.

Gesloten