LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medion service
medion service
ik heb al vanaf het begin problemen met een laptop van medion gekocht 18 dec.2007 2jaar garantie die zis bijna verlopen een kleine geschiedenis om het duidelijk te maken
1e verz. 19-03-2008 terug 29-3-2008 geen problemen geconstateerd dus niets gedaan/ 2e verz. 09-04-2008 terug29-4-2008 moederbord vervangen,processor vervangen / 3e verz. 03-03-2009 terug16-4-2009 moederbord vervangen/ 4e verz. 16-06-2009 terug 25-6-2009 geen problemen geconstateerd dus niets gedaan /5e verz. 29-06-2009 terug15-7-2009 harddisk vervangenbesturingsysteem dmv imagen hersteld /6e verz. 04-08-2009 terug 7-8-2009 geen problemen geconstateerd niets gedaan/ 7e verz. 07-09-2009 terug 20-9-2009 module/functionele unit vervangen duits toetsenbord gemonteerd/ 8e verz. 30-09-2009 terug 9-10-2009 module/functionele unit vervangen zouden meteen toetsenbord weer terug plaatsen niet gedaan! / 9e verz. 14-10-2009 terug26-10-2009 module/functionele unit vervangen weer duits toetsenbord niet vervangen
bij de 10e verzending 07-11-2009 zouden ze een vervangend product opsturen daar zit ik nu 7-12-2009 nog op te wachten ik ben vorige week woensdag nog gebeld met de mededeling dat hij opgestuurd zou worden maar ik heb vandaag weer gebeld er is weer iets fout gegaan dus weer wachten op telefoon !!
de laptop is nu al 157 dagen weggeweest circa 23 weken 5,5 maanden wegeweest
tussen de verzendingen door zat altijd een periode van
bellen ,klachten en vooral wachten op ,of ophaling ,
thuiskrijgen van vouchers voor verzending,
of terugbellen vanuit medion
als het vervangend product nu binnen zou komen is dus mijn garantie bijna voorbij (18dec.) en heb ik volgens hun ook geen recht meer op garantie zo gaan ze daar dus om met hun klanten ik vind dit niet meer normaal maar je staat gewoon machteloos je kunt alleen maar bellen en klachten indienen maar daar word toch niet mee gedaan in het begin zeiden ze na 3 reparatie's word er gekeken naar een andere oplossing evt een vervangend product maar dat werd ook steeds maar weer naar hun believen aangepast ik heb mijn buik vol van Medion
1e verz. 19-03-2008 terug 29-3-2008 geen problemen geconstateerd dus niets gedaan/ 2e verz. 09-04-2008 terug29-4-2008 moederbord vervangen,processor vervangen / 3e verz. 03-03-2009 terug16-4-2009 moederbord vervangen/ 4e verz. 16-06-2009 terug 25-6-2009 geen problemen geconstateerd dus niets gedaan /5e verz. 29-06-2009 terug15-7-2009 harddisk vervangenbesturingsysteem dmv imagen hersteld /6e verz. 04-08-2009 terug 7-8-2009 geen problemen geconstateerd niets gedaan/ 7e verz. 07-09-2009 terug 20-9-2009 module/functionele unit vervangen duits toetsenbord gemonteerd/ 8e verz. 30-09-2009 terug 9-10-2009 module/functionele unit vervangen zouden meteen toetsenbord weer terug plaatsen niet gedaan! / 9e verz. 14-10-2009 terug26-10-2009 module/functionele unit vervangen weer duits toetsenbord niet vervangen
bij de 10e verzending 07-11-2009 zouden ze een vervangend product opsturen daar zit ik nu 7-12-2009 nog op te wachten ik ben vorige week woensdag nog gebeld met de mededeling dat hij opgestuurd zou worden maar ik heb vandaag weer gebeld er is weer iets fout gegaan dus weer wachten op telefoon !!
de laptop is nu al 157 dagen weggeweest circa 23 weken 5,5 maanden wegeweest
tussen de verzendingen door zat altijd een periode van
bellen ,klachten en vooral wachten op ,of ophaling ,
thuiskrijgen van vouchers voor verzending,
of terugbellen vanuit medion
als het vervangend product nu binnen zou komen is dus mijn garantie bijna voorbij (18dec.) en heb ik volgens hun ook geen recht meer op garantie zo gaan ze daar dus om met hun klanten ik vind dit niet meer normaal maar je staat gewoon machteloos je kunt alleen maar bellen en klachten indienen maar daar word toch niet mee gedaan in het begin zeiden ze na 3 reparatie's word er gekeken naar een andere oplossing evt een vervangend product maar dat werd ook steeds maar weer naar hun believen aangepast ik heb mijn buik vol van Medion
Re: medion service
Wat een stelletje prutsers bij Medion.
Mensen koopt geen Medion.
Ze verkopen troep die echt constant stuk gaat.
En service verlenen ho maar... ze weten dat wanneer ze het doen, ze de tent wel kunnen sluiten.
Dat kunnen ze niet aan zoveel reparatieverzoeken...
Mensen koopt geen Medion.
Ze verkopen troep die echt constant stuk gaat.
En service verlenen ho maar... ze weten dat wanneer ze het doen, ze de tent wel kunnen sluiten.
Dat kunnen ze niet aan zoveel reparatieverzoeken...
Re: medion service
Koop dan een Acer of Packard (H) Bell met 1 jaar garantie, dát is pas TROEP!
Kijk ook eens naar al die (negatieve) reacties over HP, wat een rotzooi!!
Ik heb zelf een sinds eind januari 2008 een Medion laptop (bijna 2 jaar) en werkt nog steeds goed, sinds begin december 2009 een desktop van Medion met Windows7 en werkt ook naar behoren.
Heb via de Aldi: 3 jaar garantie!... geeft toch aan wat het vertrouwen is in de producten van Medion!
Kijk ook eens naar al die (negatieve) reacties over HP, wat een rotzooi!!
Ik heb zelf een sinds eind januari 2008 een Medion laptop (bijna 2 jaar) en werkt nog steeds goed, sinds begin december 2009 een desktop van Medion met Windows7 en werkt ook naar behoren.
Heb via de Aldi: 3 jaar garantie!... geeft toch aan wat het vertrouwen is in de producten van Medion!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 feb 2010 10:17
Re: medion service
MEDION
over het aqlgemeen goede producten en goede service
MAAR OP AFDELING LAPTOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
daar gaar het echt niet goed een gloed nieuwe medion laptop adapter zoemt en hapert je belt voor je garantie en moet je eerst je oude opsturen en 15dgn wachten op retour blijkt deze ook niet te werken weer belllen mailen en opsturen meer als 15 dgn wachten nog niet gehoort maar weer bellen
tja tja ligt bij de reparatie dienst (als of hun repareren )
adapter kost verkoop 39.95 inkoop een heel stuk minder daar kan een reparateur nog geen 20 min aan gaan sleutelen
Teneerste de behuizing is gegoten en gaat niet los
ten 2e wat wil hij doen aan een trafo die niet werkt
dus stuur gewoon gelijk een nieuwe naar de klant
en laat de klant de oude retour zenden!!!
MEDION WORDT TE GROOT KLANTEN WORDEN DE DUPE!!!!!!
over het aqlgemeen goede producten en goede service
MAAR OP AFDELING LAPTOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
daar gaar het echt niet goed een gloed nieuwe medion laptop adapter zoemt en hapert je belt voor je garantie en moet je eerst je oude opsturen en 15dgn wachten op retour blijkt deze ook niet te werken weer belllen mailen en opsturen meer als 15 dgn wachten nog niet gehoort maar weer bellen
tja tja ligt bij de reparatie dienst (als of hun repareren )
adapter kost verkoop 39.95 inkoop een heel stuk minder daar kan een reparateur nog geen 20 min aan gaan sleutelen
Teneerste de behuizing is gegoten en gaat niet los
ten 2e wat wil hij doen aan een trafo die niet werkt
dus stuur gewoon gelijk een nieuwe naar de klant
en laat de klant de oude retour zenden!!!
MEDION WORDT TE GROOT KLANTEN WORDEN DE DUPE!!!!!!
Re: medion service
Het gaat niet zo goed met de service van Medion.
Ik heb ook veel gedoe gehad met de reparatie van ons laptop.
Eerst krijg ik een faktuur voor reparatie, terwijl deze amper half jaar oud was.
Daarna raakt laptop zoek.
En na ruim 7 weken wordt deze toch eindelijk afgeleverd!
Het kan toch veel sneller Medion????
Ik heb ook veel gedoe gehad met de reparatie van ons laptop.
Eerst krijg ik een faktuur voor reparatie, terwijl deze amper half jaar oud was.
Daarna raakt laptop zoek.
En na ruim 7 weken wordt deze toch eindelijk afgeleverd!
Het kan toch veel sneller Medion????
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 feb 2010 19:48
Re: medion service
Een aantal maanden geleden kochten we een computer voor 700 Euro bij Aldi met het merk Medion. Dit terwijl deze computer1 jaar garantie had bij Aldi en zelfs 3 jaar fabrieksgarantie bij Medion. Echter na een paar maanden gebruik, deed de startknop het niet meer en dus konden we hem niet aan krijgen. We moesten hem sturen naar Medion center ter reparatie. We kregen een rekening gestuurd van 54 Euro terwijl de startknop zelf niet meer dan 5 euro kostte. En we moesten het betalen anders zouden ze hem niet repareren. Dit terwijl we nog garantie hadden zowel bij Aldi als bij Medion. Het is ook niet stuk gegaan met geweld of wat dan ook maar echt dat de knop zelf het niet meer deed. De procedure zou twee weken gaan duren terwijl we nu al 2 maanden zonder computer zitten. Ik heb ze een email gestuurd en ze vertelden ons dat het nog niet gerepareerd is. De kinderen hebben de computer hard nodig voor school e.d. en nu zitten ze bijna 2 maanden zonder computer. Het is niet te geloven hoe ze aan het werk gaan en veel geld vragen en dan hun eigen beloftes niet nakomen en mensen te lang laten wachten.
Re: medion service
Hoe is het afgelopen met de computer met defecte startknop? Wij hebben hetzelfde euvel. Computer is morgen twee weken weg en heb vandaag de factuur van 54 euroontvangen. Ga morgen bellen!!!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 mar 2010 08:31
- Locatie: Panningen
- Contacteer:
Re: medion service
Beste Beerigol,
Wij vinden het heel vervelend dat de dienstverlening van Medion niet loopt zoals verwacht. Is uw probleem inmiddels opgelost?
Zo niet, dan ontvangen we graag uw MEDION-klantnummer en/of NAW gegevens zodat we contact met u op kunnen nemen en samen naar een oplossing kunnen kijken. Dit kunt u mailen naar: [email protected]
Met vriendelijk groet,
Medion Webcare
Wij vinden het heel vervelend dat de dienstverlening van Medion niet loopt zoals verwacht. Is uw probleem inmiddels opgelost?
Zo niet, dan ontvangen we graag uw MEDION-klantnummer en/of NAW gegevens zodat we contact met u op kunnen nemen en samen naar een oplossing kunnen kijken. Dit kunt u mailen naar: [email protected]
Met vriendelijk groet,
Medion Webcare
Re: medion service
Hi collega's gedupeerden.
Ook ik kocht mijn laatste Medion laptop voor 779,- euro op 25/5/2008. Vooral de drie jaar garantie sprak me erg aan. Ben doorgaans ook meer dan tevreden over Medion Laptops/PC's. Tot op heden.
Laptop een tweede maal verzonden naar Panningen op 27/2/2010. 29 werkdagen later vernomen dat hij onherstelbaar defect is. Of ik meteen mijn naam en rekeningnummer wil overmaken, ze zullen restwaarde overmaken. Stuur per kerende deze gegevens op met de vermelding hoe men een restwaarde kan bepalen, zolang het toestel nog in garantie is. Nergens staat er iets te lezen over restwaarde in bijgeleverd garantiebewijs. Uiteindelijk krijg ik 500euro op mijn rekening. Daar koop ik geen nieuw toestel voor met dezelfde specificaties.
Uiteindelijk zijn we in een wellens-nietes discussie verzeild waar ik toch weer aan het kortste eind trek.
Mijn laatste Medion, zeker weten....
Foei Panningen.
Ook ik kocht mijn laatste Medion laptop voor 779,- euro op 25/5/2008. Vooral de drie jaar garantie sprak me erg aan. Ben doorgaans ook meer dan tevreden over Medion Laptops/PC's. Tot op heden.
Laptop een tweede maal verzonden naar Panningen op 27/2/2010. 29 werkdagen later vernomen dat hij onherstelbaar defect is. Of ik meteen mijn naam en rekeningnummer wil overmaken, ze zullen restwaarde overmaken. Stuur per kerende deze gegevens op met de vermelding hoe men een restwaarde kan bepalen, zolang het toestel nog in garantie is. Nergens staat er iets te lezen over restwaarde in bijgeleverd garantiebewijs. Uiteindelijk krijg ik 500euro op mijn rekening. Daar koop ik geen nieuw toestel voor met dezelfde specificaties.
Uiteindelijk zijn we in een wellens-nietes discussie verzeild waar ik toch weer aan het kortste eind trek.
Mijn laatste Medion, zeker weten....
Foei Panningen.
Re: medion service
Update : Thans heeft men het bij Medion Panningen over de garantievoorwaarden die ik op het net kan terugvinden op www.medion.com/nl. Ik kocht mijn toestel echter in België onder de Belgische consumentenwetgeving. Het bijgeleverde garantiebewijs, in onze drie landstalen opgesteld maakt geen gewag van een betaling restwaarde, noch in het Frans, noch in het Duits en evenmin op de Nederlandstalige garantievoorwaarden. Heb ondertussen ook telefoon gekregen van testaankoop die me melden dat Panningen gewoon de regels dienen te volgen beschreven in het bijgeleverde garantiebewijs. Indien dit niet het geval is dien ik terug contact op te nemen met hen. Heb Medion andermaal in gebreke gesteld.
Bizar dat Aldi destijds volgende reclameslogan verzon voor de laptop :
De top-entertainer met de lange adem!
De MEDION® AKOYA® MD 96640
Premium Entertainment Notebook
Lange adem voor wie in de problemen geraakt zeker...
Bizar dat Aldi destijds volgende reclameslogan verzon voor de laptop :
De top-entertainer met de lange adem!
De MEDION® AKOYA® MD 96640
Premium Entertainment Notebook
Lange adem voor wie in de problemen geraakt zeker...
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 mar 2010 08:31
- Locatie: Panningen
- Contacteer:
Re: medion service
Beste Fraver,
Wij vinden het erg vervelend dat onze dienstverlening niet is gelopen zoals u van ons mag verwachten.
Als u uw MEDION klantnummer en/of NAW gegevens naar [email protected] mailt, nemen we zo snel mogelijk contact met u op en zorgen we voor een passende oplossing.
Met vriendelijke groet,
Medion Webcare
Wij vinden het erg vervelend dat onze dienstverlening niet is gelopen zoals u van ons mag verwachten.
Als u uw MEDION klantnummer en/of NAW gegevens naar [email protected] mailt, nemen we zo snel mogelijk contact met u op en zorgen we voor een passende oplossing.
Met vriendelijke groet,
Medion Webcare
Re: medion service
Ook ik had een defecte starttoets. Toen ik daarover met medion belde, werd direct al gezegd dat dit niet onder de garantie viel en werd ik doorverwezen naar een duur 0900 nummer. Kosten: bijna 7 euro. Na anderhalve week kreeg ik bericht dat de kosten voor reparatie 54,54 bedroegen en indien ik daarmee niet akkoord ging 49,00 onderzoekskosten was verschuldigd. Tevens werd mij meeegedeeld dat het defect was te wijten aan onoordeelkundig gebruik en dat de behuizing scheuren en barsten vertoonde. Conclusie: ik zou grof geweld hebben gebruikt bij het aan-/uitzetten. De pc was nog geen half jaar oud, dus ik heb extra consumentenrechten. Ik heb deze zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandsverzekering. Zij hebben de kosten van reparatie voor hun rekening genomen. Het bedrag was voor hun te klein om er een zaak tegen medion van te maken. Hoewel ik financieel geen strop heb, blijf ik er toch een onbevredigend gevoel aan overhouden. Medion komt er zo steeds toch wel heel makkelijk mee weg. Het lijkt er sterk op, als ik de andere klachten lees, dat dit de bedrijfspolicy van medion is.
Re: medion service
Mijn verhaal komt exact overeen met dat van Malta van 10/4/2010.De computer net een half jaar gekocht bij de Aldi, toen de aan/uitknop afbrak. Doorverwezen naar een duur tel.nr. en op onze suggestie alleen een frontje op te sturen werd gezegd dat de hele computer opgestuurd moest worden. Ook dezelfde rekening met dezelfde opmerkingen:de behuizing van uw product vertoont schade die duiden op onoordeelkundig gebruik, terwijl ik de enige ben die de computer gebruik (vrouw van 54)en ik altijd normaal met mijn spullen omga.Helaas hebben wij geen rechtsbijstandsverzekering voor dit soort zaken. Wat kan ik hier verder aan doen?
Re: medion service
Service van Medion teleurstellend slecht!
Helaas moet ook ik mij aansluiten bij die mensen die reeds ervaring hebben met de zeer, zeer slechte service van Medion. Dat een product een mankement vertoont, kan gebeuren. Echter hoe dit opgelost gaat worden is erg belangrijk te noemen. Inmiddels heb ik meerdere malen ervaring met de Servicedesk van Medion gehad. Wat een enorme teleurstelling is dat dan? Het is echt niet dat je iets onmogelijks vraagt. Maar de wil om iets uit te zoeken of een stapje harder te lopen is er gewoon niet. Worden de medewerkers bij Medion zo opgeleid of is dit gewoon een karaktereigenschap waarop medewerkers worden aangenomen? Het zou niet meer dan normaal moeten zijn, dan je fatsoenlijk te woord wordt gestaan. Maar zelfs dat is onmogelijk. Er kan niets worden uitgezocht, er kunnen geen beloftes worden gedaan, je kan geen klacht indienen, je mag zelfs je verhaal niet doen. Je wordt onmiddellijk in de rede gevallen met het antwoord dat de enige mogelijkheid is om het defecte product op te sturen. Maar dat is nu net het probleem. Bij opsturen weet je bij voorbaat al, dat het minimaal 4 weken duurt voordat je het product terugkrijgt. Daar zou nog mee te leven vallen, al is dit natuurlijk veel te lang voor bijv. een PC of laptop, mits je er dan ook van verzekerd kon zijn dat een reparatie juist wordt uitgevoerd. Helaas maak ik nu voor de 2e keer mee, dat er helemaal niets is uitgevoerd. Waarom moet je dan het product opsturen? Is dit voor Medion de normale gang van zaken om een bepaalde uitstel te krijgen? Het is mij niet duidelijk. Wanneer je een product gekocht hebt en je moet dit opsturen dan is het toch niet vreemd dat je graag uitleg wil van het feit dat er niets, buitenom krassen op de laptop, gebeurd is wat het probleem op kan lossen. Het is of je tegen een muur oploopt bij telefonisch contact bij Medion. Erg jammer, een bedrijf als Medion kan bijv. klachten ook serieus opnemen om zo hun dienstverlening te kunnen verbeteren. Echter klachten worden niet geaccepteerd. Op deze manier is het niet aan te bevelen om ooit een product van Medion te kopen. Wat heb je aan een leuk product, als de service zo ontzettend slecht is. Ik en meerdere met mij, krijgen een nare smaak bij het horen van Medion in de mond. Maar voorlopig heb ik nog steeds een probleem met mijn laptop, waarvan ik niet het vertrouwen krijg dat Medion dit voor mij op gaat lossen. Het wordt tijd dat het bedrijf Medion eens onder de loep genomen gaat worden. Consumenten worden echt de dupe hier. Het is niet normaal om te moeten vechten voor iets waar je gewoon fatsoenlijk voor betaald hebt en waarbij garantie beloofd is. De garantie om een product te laten repareren is prima, maar dan mag ook verwacht worden dat het probleem verholpen is. Is dit niet het geval, dan is het minste wat Medion kan doen, is enige vorm van empathie tonen en ervoor zorgdragen dat een volgende keer de reparatie tot in de puntjes wordt uitgevoerd. Deze garantie kan en wil men echter niet geven. Wat een teleurstelling. Vandaag ben ik gebeld door een medewerkerster van Medion. In en in triest hoe je behandeld wordt. Er wordt tegen je geschreeuwd, je wordt niet serieus genomen. Dat reparatie plaatsvindt in Zuid-Duitsland, wordt blijkbaar mijn probleem ineens. Maar ik heb niet voor deze werkwijze gekozen. Voor deze keuze is Medion toch altijd nog zelf verantwoordelijk en mag de klant niet de dupe van worden. Het streven is blijkbaar hoe kan ik z.s.m. van een klant afkomen, zonder een tegenpresatie te moeten leveren.
Helaas moet ook ik mij aansluiten bij die mensen die reeds ervaring hebben met de zeer, zeer slechte service van Medion. Dat een product een mankement vertoont, kan gebeuren. Echter hoe dit opgelost gaat worden is erg belangrijk te noemen. Inmiddels heb ik meerdere malen ervaring met de Servicedesk van Medion gehad. Wat een enorme teleurstelling is dat dan? Het is echt niet dat je iets onmogelijks vraagt. Maar de wil om iets uit te zoeken of een stapje harder te lopen is er gewoon niet. Worden de medewerkers bij Medion zo opgeleid of is dit gewoon een karaktereigenschap waarop medewerkers worden aangenomen? Het zou niet meer dan normaal moeten zijn, dan je fatsoenlijk te woord wordt gestaan. Maar zelfs dat is onmogelijk. Er kan niets worden uitgezocht, er kunnen geen beloftes worden gedaan, je kan geen klacht indienen, je mag zelfs je verhaal niet doen. Je wordt onmiddellijk in de rede gevallen met het antwoord dat de enige mogelijkheid is om het defecte product op te sturen. Maar dat is nu net het probleem. Bij opsturen weet je bij voorbaat al, dat het minimaal 4 weken duurt voordat je het product terugkrijgt. Daar zou nog mee te leven vallen, al is dit natuurlijk veel te lang voor bijv. een PC of laptop, mits je er dan ook van verzekerd kon zijn dat een reparatie juist wordt uitgevoerd. Helaas maak ik nu voor de 2e keer mee, dat er helemaal niets is uitgevoerd. Waarom moet je dan het product opsturen? Is dit voor Medion de normale gang van zaken om een bepaalde uitstel te krijgen? Het is mij niet duidelijk. Wanneer je een product gekocht hebt en je moet dit opsturen dan is het toch niet vreemd dat je graag uitleg wil van het feit dat er niets, buitenom krassen op de laptop, gebeurd is wat het probleem op kan lossen. Het is of je tegen een muur oploopt bij telefonisch contact bij Medion. Erg jammer, een bedrijf als Medion kan bijv. klachten ook serieus opnemen om zo hun dienstverlening te kunnen verbeteren. Echter klachten worden niet geaccepteerd. Op deze manier is het niet aan te bevelen om ooit een product van Medion te kopen. Wat heb je aan een leuk product, als de service zo ontzettend slecht is. Ik en meerdere met mij, krijgen een nare smaak bij het horen van Medion in de mond. Maar voorlopig heb ik nog steeds een probleem met mijn laptop, waarvan ik niet het vertrouwen krijg dat Medion dit voor mij op gaat lossen. Het wordt tijd dat het bedrijf Medion eens onder de loep genomen gaat worden. Consumenten worden echt de dupe hier. Het is niet normaal om te moeten vechten voor iets waar je gewoon fatsoenlijk voor betaald hebt en waarbij garantie beloofd is. De garantie om een product te laten repareren is prima, maar dan mag ook verwacht worden dat het probleem verholpen is. Is dit niet het geval, dan is het minste wat Medion kan doen, is enige vorm van empathie tonen en ervoor zorgdragen dat een volgende keer de reparatie tot in de puntjes wordt uitgevoerd. Deze garantie kan en wil men echter niet geven. Wat een teleurstelling. Vandaag ben ik gebeld door een medewerkerster van Medion. In en in triest hoe je behandeld wordt. Er wordt tegen je geschreeuwd, je wordt niet serieus genomen. Dat reparatie plaatsvindt in Zuid-Duitsland, wordt blijkbaar mijn probleem ineens. Maar ik heb niet voor deze werkwijze gekozen. Voor deze keuze is Medion toch altijd nog zelf verantwoordelijk en mag de klant niet de dupe van worden. Het streven is blijkbaar hoe kan ik z.s.m. van een klant afkomen, zonder een tegenpresatie te moeten leveren.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: medion service
Altijd grappig te zien dat mensen bij 1 ervaring gelijk een merk de grond in boren. Acer had een slechte naam maar heeft zich sterk hersteld. HP heeft al jaren vooral voor bedrijven hele goeie service en support.
Elk merk heeft zijn problemen, en heeft de een lovende ervaring en de ander weer diepe ellende meegemaakt. that's life, risico bij elke produkt dat je koopt.
Zo ook dus bij Medion, ik heb daar geen persoonlijke ervaring mee maar vrienden hebben een pc gekocht, geen enkel probleem maar een collega had weer problemen met vervanging van kapot component. Service was laks en het duurde lang voor zijn gevoel. Ook service en support volgen processen, omdat dat nou eenmaal nodig is en het schijnt nodig te zijn i.v.m. in het verleden opgedane ervaringen met klanten die sneaky er een slaatje uit slaan. Soms werken regels tegen je en soms niet.
Mijn advies, koop gewoon bij een echte computerzaak je pc, daar heb je direct advies en hulp, beter dan opsturen (ookal komt dat bij een winkel natuurlijk ook voor) direct naar fabrikant zonder dat je weet wat er daarna gebeurd. Maar dit is mijn mening.
Aan de ander kant, zolang "leken" bij niet gespecialiseerde winkels hun pc spul koopt, hebben vakmensen weer wat te doen, hebben ze weer werk.
Elk merk heeft zijn problemen, en heeft de een lovende ervaring en de ander weer diepe ellende meegemaakt. that's life, risico bij elke produkt dat je koopt.
Zo ook dus bij Medion, ik heb daar geen persoonlijke ervaring mee maar vrienden hebben een pc gekocht, geen enkel probleem maar een collega had weer problemen met vervanging van kapot component. Service was laks en het duurde lang voor zijn gevoel. Ook service en support volgen processen, omdat dat nou eenmaal nodig is en het schijnt nodig te zijn i.v.m. in het verleden opgedane ervaringen met klanten die sneaky er een slaatje uit slaan. Soms werken regels tegen je en soms niet.
Mijn advies, koop gewoon bij een echte computerzaak je pc, daar heb je direct advies en hulp, beter dan opsturen (ookal komt dat bij een winkel natuurlijk ook voor) direct naar fabrikant zonder dat je weet wat er daarna gebeurd. Maar dit is mijn mening.
Aan de ander kant, zolang "leken" bij niet gespecialiseerde winkels hun pc spul koopt, hebben vakmensen weer wat te doen, hebben ze weer werk.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 jun 2010 16:13
Re: medion service
ik heb dezelfde slechte ervaringen met medion. Eind december 2009 mijn laptop ter reparatie aangeboden vanwege defecte geluidsmodule en rare geluiden van de harde schijf bij het opstarten. Na ruim 3 weken kwam de laptop terug. de geluidsmodule was vervangen, maar de harde schijf maakte nog steeds een raar geluid. Op het reparatiedocument stond ook niks over mijn klacht over de harde schijf. Na enkele weken lukte het soms niet om de laptop op te starten. In maart 2010 startte hij helemaal niet meer op. laptop daarom weer ter reparatie aangeboden. Eind april, na ong. 4 weken was ie terug. Helaas, al de eerste avond begon hij te piepen en liep vast. Opstarten was niet meer mogelijk. Nogal boos belde ik de helpdesk. daar was men eigenlijk wel verbaasd dat ik zo boos was. Ik wilde mijn geld terug of een nieuwe laptop, maar dat mag pas besproken worden na een derde reparatie. Iemand anders aan de lijn krijgen is onmogelijk. je moet wachten tot de klachtenafdeling contact met je opneemt. Na 2 dagen namen ze contact op. Helaas, de laptop moest weer terug. Op 1 mei 2010 heb ik deze opnieuwe bij het postkantoor aangeboden. Pas na ruim twee weken kreeg ik een mail dat ie was binnengekomen??? Vandaag, 3 juni, op 2 dagen na 5 weken later, is mijn laptop teruggekomen. Nieuwsgierig maakte ik de doos meteen open. Zou hij het doen???? Helaas, hij startte niet op. direct met de klantenservice gebeld. Ik MOET (zo werd mij dat gezegd) weer wachten tot de klachtenafhandeling mij gaat bellen. Inmiddels heb ik de afgelopen 5 maanden mijn laptop 11 weken moeten missen. dat is toch onaanvaardbaar? Ik wil mijn geld terug, een andere laptop hoef ik niet meer. ik heb er geen enkel vertrouwen meer in. desnoods schakel ik een juridisch adviseur in. Het ding heeft mij 599 euro en inmiddels een veelvoud aann ergernis gekost. In de tussentijd zit ik te werken op een 8 jaar oude laptop die het gelukkig nog steeds doet (behalve sommige hoofdletters -))
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: medion service
Aldi is volgens mij een supermarkt.
Als je kwaliteit en service wilt, ga je naar een lokale computerwinkel. Die zijn iets duurder, maar leveren meestal een betere service.
Als je kwaliteit en service wilt, ga je naar een lokale computerwinkel. Die zijn iets duurder, maar leveren meestal een betere service.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jun 2010 12:16
Re: medion service
ik snap dit niet, prijs kwaliteit van medion is beter dan welk merk dan ook.
ze geven een langere garantie dan de concurenten, en reparaties worden snel uitgevoerd. voorbeeld : ik was de recovery van mijn laptop kwijt , een telefoontje en de volgende dag zonder kosten een copie in de bus, bij medion zitten de schijven bij de computer , bij acer/packard bell moet je ze zelf branden.
mijn neefje klooit nogal veel op het internet en alles was vastgelopen , de gebrande recovery werkte niet , dus acer gebeld , computer 4 maanden oud en geen stunt model maar een hoger segment , kon 60 euro betalen voor een recovery. mijn laptop ging kapot vlak voor het einde van de garantie , laptop werd opgehaald geupgrade en gerepareerd. altijd correct behandeld aan de telefoon door medion. maar als je buiten de garantie valt kan het wel een kostbaar worden , medion repareert niet maar vervangt de onderdelen. is er iets kleins kapot op je moederbord krijg je een nieuw moederbord.
ik ben nu aan mijn 3e medion desktop bezig en binnenkort komt er mijn tweede laptop, deze is na 5 1/2 jaar wel aan vervanging toe. mijn desktops gaan gemiddeld 5 jaar mee dan worden ze gewoon te traag , ik heb in de schuur de oude desktop staan ingeval mijn nieuwe kapot gaat , hoewel het wennen zal zijn terug te gaan van w7 naar xp .
medion is een van de grootste aanbieders van pc's en laptops dus er zullen er best wel wat kapot gaan. gelukkig repareren ze erg snel, ik ben bij medion geweest en de reparatie afdeling is niet zo groot dus de uitval zal wel meevallen
ze geven een langere garantie dan de concurenten, en reparaties worden snel uitgevoerd. voorbeeld : ik was de recovery van mijn laptop kwijt , een telefoontje en de volgende dag zonder kosten een copie in de bus, bij medion zitten de schijven bij de computer , bij acer/packard bell moet je ze zelf branden.
mijn neefje klooit nogal veel op het internet en alles was vastgelopen , de gebrande recovery werkte niet , dus acer gebeld , computer 4 maanden oud en geen stunt model maar een hoger segment , kon 60 euro betalen voor een recovery. mijn laptop ging kapot vlak voor het einde van de garantie , laptop werd opgehaald geupgrade en gerepareerd. altijd correct behandeld aan de telefoon door medion. maar als je buiten de garantie valt kan het wel een kostbaar worden , medion repareert niet maar vervangt de onderdelen. is er iets kleins kapot op je moederbord krijg je een nieuw moederbord.
ik ben nu aan mijn 3e medion desktop bezig en binnenkort komt er mijn tweede laptop, deze is na 5 1/2 jaar wel aan vervanging toe. mijn desktops gaan gemiddeld 5 jaar mee dan worden ze gewoon te traag , ik heb in de schuur de oude desktop staan ingeval mijn nieuwe kapot gaat , hoewel het wennen zal zijn terug te gaan van w7 naar xp .
medion is een van de grootste aanbieders van pc's en laptops dus er zullen er best wel wat kapot gaan. gelukkig repareren ze erg snel, ik ben bij medion geweest en de reparatie afdeling is niet zo groot dus de uitval zal wel meevallen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 jun 2010 14:02
Re: medion service
ik kocht op 2 december 2009 een medion computer bij de aldi met 3 jaar garantie. op 23 juni brak de startknop en de pc deed niks meer, ik belde Medion en die vertelde mij dat er eerst geen garantie op de startknop zat maar dat ze dat nu wel hadden gedaan voor 6 maanden. Jer snapt het al ik zat 3 weken buiten hun zogenaamde garantie. vervolgens moest ik een nummer bellen van 70 cent per minuut en ze vertelde me dat ik de pc op moest sturen en ik zou een prijsopgaaf krijgen.
Nu lees ik hier al dat die knop gewoon zeer gammel is den 3 jaar garantie is 3 jaar garantie. Was over mijn vorige medion zeer tevreden en ook over de service vandaar dat ik weer een medion kocht maar dit lijk natuurlijk nergens naar. Geen garantie en bellen voor 70 cent per minuut is pure oplichting!
Nu lees ik hier al dat die knop gewoon zeer gammel is den 3 jaar garantie is 3 jaar garantie. Was over mijn vorige medion zeer tevreden en ook over de service vandaar dat ik weer een medion kocht maar dit lijk natuurlijk nergens naar. Geen garantie en bellen voor 70 cent per minuut is pure oplichting!
Re: medion service
Bij het opslaan van een Word (2007) document loopt onze Medion desktop stevast vast. Ik heb het met verschillende legale licenties van Office 2007 geprobeerd en krijg telkens datzelfde probleem. Op andere computers werkt het wél (hebben we uitgeprobeerd).
De servicedesk van Medion geeft aan dat we ons maar bij Microsoft moeten melden, terwijl het pakket aantoonbaar goed werkt op andere machines. Men is niet bereid ons te helpen, ze doen alleen de suggestie om alles terug te brengen in de staat van aflevering fabriek. Lekker, meteen alle instellingen en installaties kwijt. Onnodig lijkt me en geen reële suggestie. Verder zijn de servicemedewerkers aan de telefoon onbeschoft, ze verbreken simpelweg het gesprek.
Conclusie: de helpdesk is helpt niet, je wordt SCHANDALIG behandeld!
Gewenste oplossing: ik wil dat Medion ervoor zorgt Word 2007 naar behoren werkend te krijgen, laat ze een expert naar ons bellen om samen de instellingen na te lopen, of laat ze langskomen om het probleem op te lossen!
De servicedesk van Medion geeft aan dat we ons maar bij Microsoft moeten melden, terwijl het pakket aantoonbaar goed werkt op andere machines. Men is niet bereid ons te helpen, ze doen alleen de suggestie om alles terug te brengen in de staat van aflevering fabriek. Lekker, meteen alle instellingen en installaties kwijt. Onnodig lijkt me en geen reële suggestie. Verder zijn de servicemedewerkers aan de telefoon onbeschoft, ze verbreken simpelweg het gesprek.
Conclusie: de helpdesk is helpt niet, je wordt SCHANDALIG behandeld!
Gewenste oplossing: ik wil dat Medion ervoor zorgt Word 2007 naar behoren werkend te krijgen, laat ze een expert naar ons bellen om samen de instellingen na te lopen, of laat ze langskomen om het probleem op te lossen!