Vorige week heb ik op de site van mycom op een laptop geboden.
Er stonden 2 laptops op de website 1 ging erweg voor 480 en dan andere waar ik op bood voor 520. Ik had niet genoeg geboden en heb daar verder geen aandacht aan besteed. Totdat ik de dag erna een e-mail kreeg met het bericht dat ik de veiling wel had gewonnen.
U heeft geboden op kavel 708 (Toshiba Satellite L100-130 CM380)
Gefeliciteerd! Met uw bod van 480.00 euro heeft u de veiling gewonnen!
MyCom neemt zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op om de transactie af te ronden.
Mochten we geen contact krijgen dan sturen wij je een email ter bevestiging.
Toen ben ik gestopt met bieden op een andere laptop en ook niet naar de office center geweest waar ze een aanbieding hadden voor een mooie prijs. Die nu natuurlijk al uitverkocht is, Mycom zegt dat het een foutje was en heeft zich verontschuldigd maar niet op de juiste manier.
Is hier verder nog iets aan te doen of is mycom is zijn recht?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MyCOM direct Veiling
Re: MyCOM direct Veiling
Corrigeer mij als ik het verhaal niet goed begrijp.
U hebt toch gewonnen?
Hoe kan het apparaat dan uitverkocht zijn of gaat het om de andere aanbiedingen?
Volgens mij heb je als je iets aanbiedt en er geen restricties gesteld zijn recht op levering; en als het niet om precies hetzelfde apparaat gaat, dan toch zeker een gelijkwaardig of zelfs beter model.
Autoverhuurbedrijven leveren toch ook een hogere categorie auto als het bestelde formaat niet aanwezig is.
Waarom zou dat niet voor een computerbedrijf gelden?
U hebt toch gewonnen?
Hoe kan het apparaat dan uitverkocht zijn of gaat het om de andere aanbiedingen?
Volgens mij heb je als je iets aanbiedt en er geen restricties gesteld zijn recht op levering; en als het niet om precies hetzelfde apparaat gaat, dan toch zeker een gelijkwaardig of zelfs beter model.
Autoverhuurbedrijven leveren toch ook een hogere categorie auto als het bestelde formaat niet aanwezig is.
Waarom zou dat niet voor een computerbedrijf gelden?
-
DennisThePennis
Bij de MyCom Veiling is het zo dat als je het hoogste bod hebt gedaan, ze jou contacteren om de transactie af te ronden. Maar MyCom vraagt dan nog of je wel akkoord gaat met de transactie of niet. Als je niet akkoord gaat, wordt de persoon met het eerstvolgende hoogste bod gecontacteerd of die persoon akkoord gaat met de transactie, enz.
Kortom, je kunt gewoon nog weigeren, ook al heb je het hoogste bod uitgebracht. Vandaar dat er ook wel eens iets beschikbaar komt, waarvoor je in eerste instantie "te laag" op hebt geboden.
Kortom, je kunt gewoon nog weigeren, ook al heb je het hoogste bod uitgebracht. Vandaar dat er ook wel eens iets beschikbaar komt, waarvoor je in eerste instantie "te laag" op hebt geboden.
Er was daarin dus iets fout gegaan.
Ze dachten dat ik had gewonnen maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Maar ondertussen heb ik wel een e-mail gehad dat ik gewonnen had.
Ik wil die notebook graag hebben voor die prijs maar krijg hem dus niet omdat ze het afdoen als een fout dat ik die e-mail heb gekregen.
Vind het hele slechte service maar wat kan ik er nog aan doen.
Ze dachten dat ik had gewonnen maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Maar ondertussen heb ik wel een e-mail gehad dat ik gewonnen had.
Ik wil die notebook graag hebben voor die prijs maar krijg hem dus niet omdat ze het afdoen als een fout dat ik die e-mail heb gekregen.
Vind het hele slechte service maar wat kan ik er nog aan doen.
-
thethe2007
Ik had even voor negen uur het bod gedaan van 25,- en een printscreen gemaakt van einde veiling. YES dacht ik...
Na een 20 minuten nog geen email ontvangen van de veiling.
Mycom site bekeken en wat zie ik tot mijn verbazing wederom 7 uur en 40 min en een ander bod van 26,- van iemand anders.
Telefonisch contact gezocht met mycom en mijn bevindingen verteld...
In de middag rond half twee op de site gekeken en wederom verbazing namelijk nogmaals einde veiling en met een bevestiging van u bent niet de winnaar in mijn email.(09:00 + 8 uur = zeker geen 13:00 uur)
Telefonisch contact gezocht met mycom en te horen gekregen dat er
systeemproblemen waren.
Er zou nog contact worden opgenomen na overleg.
Nu minimaal 48 uur stilte en acht ik de kans NUL dat er ook maar iets nog gaat gebeuren.
Wie is nu de Winnaar ik om 09:00 of een ander om 13:00 uur ???
Printscreen genomen 09:05
http://img265.imageshack.us/my.php?imag ... ingyo2.jpg
Na een 20 minuten nog geen email ontvangen van de veiling.
Mycom site bekeken en wat zie ik tot mijn verbazing wederom 7 uur en 40 min en een ander bod van 26,- van iemand anders.
Telefonisch contact gezocht met mycom en mijn bevindingen verteld...
In de middag rond half twee op de site gekeken en wederom verbazing namelijk nogmaals einde veiling en met een bevestiging van u bent niet de winnaar in mijn email.(09:00 + 8 uur = zeker geen 13:00 uur)
Telefonisch contact gezocht met mycom en te horen gekregen dat er
systeemproblemen waren.
Er zou nog contact worden opgenomen na overleg.
Nu minimaal 48 uur stilte en acht ik de kans NUL dat er ook maar iets nog gaat gebeuren.
Wie is nu de Winnaar ik om 09:00 of een ander om 13:00 uur ???
Printscreen genomen 09:05
http://img265.imageshack.us/my.php?imag ... ingyo2.jpg
Ik had dus ook dit probleem bij mycom.
Zie deze post.
Blijf nog even door "zeuren" , mailen , klachten brief , vragen naar de manager. Bij mij is het gelukt en heb toen voor hetzelfde geld die laptop van ze gekregen.
Succes.
Zie deze post.
Blijf nog even door "zeuren" , mailen , klachten brief , vragen naar de manager. Bij mij is het gelukt en heb toen voor hetzelfde geld die laptop van ze gekregen.
Succes.