LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
blikkie1
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:05

Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door blikkie1 »

De service van Symantec, voor techinische onderstuening vind ik zeer belabberd, telefoonische erg lang in de wachtkamer, zo'n 20 minuten is normaal.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben onder vonden, als je wilt chatten dan hoef je het nietmeer te proberen na half vijf, ook de email service is steeds niet bereikbaar.

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door herzon »

Gooi heel dat Symantec eraf, het vreet geheugen en kost klauwen vol geld. Ga maar eens kijken op free.grisoft.com. Gebruik het al jaren, net als veel familie (met bedrijven) naar volle tevredenheid. De links is voor de gratis virusscanner ed. Kijk en overtuig jezelf!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

of neem kaspersky, wanneer je bijvoorbeeld internet bankiert of niet zonder je PC kan!
dan haal je tenminste kwaliteit in je huis en je PC

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

De service van Symantec, voor techinische onderstuening vind ik zeer belabberd, telefoonische erg lang in de wachtkamer, zo'n 20 minuten is normaal.
Dat geldt ook voor de troep producten van hun.

Eraf met die zooi en Kaspersky erop!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

sinds ik kaspersky gebruik geen zooi meer gevonden ...
behalve op dit forum dan :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

We hebben het net over Symantec gehad, maar wat dacht je van McAfee????

De grootste troep.

Laat gewoon trojans door.

En wil je Norton Internet Security van je systeem halen?

De beste en enige manier:

Persoonlijke gegevens veiligstellen door middel van een backup, de harde schijf formatteren en de boel opnieuw installeren.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

weet iemand toevallig wat het volledige pakket software van kaspersky kost (dus helemaal compleet met filters,scanners,adwareblockers enz)
moet binnenkort aan een nieuwe pc en wil dan alles goed hebben.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

Kijk eens op http://www.kaspersky.nl

Kaspersky is er in twee smaken:

- Anti-virus
- Internet Security

Je kunt het 30 dagen proberen. Je krijgt dan een licentie voor 30 dagen.
Bevalt het, dan kun je online betalen.

De virusscanner kost €39,95 per jaar en de internet security is €69,95.

De licentie is dan ook gelijk voor 2 computers.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

thnx ikbenik ... al die software is duur trouwens
maarja ... een subsidieregeling qua internetsecuretie
is er niet he ... dat word een maandje of 2 doorsparen voor
de nieuwe pc.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

al die software is duur trouwens
Ook wel logisch :lol:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Virusscanners.

Aan Cybertomaat.

Mag ik heel voorzichtig jou iets aanraden?
Neem als 1 (één) betaalde versie NORMAN,(naast een aantal gratis programma's).

ik noem drie redenen; Vrijwel elke dag een update.
Houdt (op mijn PC tot nu toe) alles tegen en zet fouten automatisch in quarantaine.
Maar........ de helpdesk van Norman is werkelijk uitstekend!
Makkelijk bereikbaar via een gewoon telefoonnummer en indien nodig zelfs een link voor gratis met Norman helpdesk bellen om een probleem op te lossen.
En indien nodig ook "Hulp op afstand" waarbij de tehneut van Norman even de PC overneemt en de fouten die erin geslopen zijn makkelijker vind dan de gemiddelde computergebruiker en die deze fouten ook kan herstellen.

Dit voordeel biedt geen enkel andere virusscanner!

Verder kun je zonder problemen ook een aantal andere programma's op de PC zetten zoals AVG en Ad-Aware SE, want het conflicteerd niet met elkaar.

Meerdere testen hebben trouwens aangetoond dat er geen enkele virusscanner is die een score heeft van 100%, dat Norton en McAfee zeer slecht scoren en dat meerdere antivirusprogramma's meer zekerheid biedt.

Dus cyber, ik wil je niets opdringen en ook de beantwoorders niet tegenspreken maar 1 enkele gratis antivirus is niet voldoende.
Vrijwel alle uitgevers van dit soort programma's niet makkelijk tot moeilijk benaderbaar (men zou ook het --computer--Engels zeer goed moeten beheersen) en om het bij 1 antivirusprogramma te houden onverstandig.

Succes!

Grootvader

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

We houden het in ons achterhoofd grootvader,
maar was erg tevreden over kaspersky......

ArnoldJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007 14:33

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door ArnoldJ »

Ik loop het risico om hier een voor/tegen discussie van te maken :wink: maar mijn voorkeur heeft het AVAST anti-virusprogramma. Gratis en al vele maanden als beste uitgeroepen in de States. Bovendien neemt het nauwelijks resources in beslag.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

avast is door zijn slechte zelfbescherming absoluut niet het beste,
en norman? updates kun je zo vaak ontvangen als je wilt, het gaat er vooral om hoe snel de analisten reageren op dreigingen en hoe snel de definities voor die dreigingen aan komen bij de gebruiker
het probleem is ook vaak, dat wanneer er nog geen definities zijn voor een bepaald virus, dat virus kan doen en laten wat het wil
proactieve systemen en integrity control zorgen dat het systeem veilig blijft ook wanneer het virus toch binnen gedrongen is.
http://www.matousec.com/projects/window ... esults.php
zoals je ziet is de firewall van norman ook niet echt high end te noemen, dat terwijl de firewall steeds een belangrijkere rol speelt in beveiliging
verder bied kaspersky ook prima support, kaspersky heeft nl een forum waar gebruiker terecht kunnen, soms weten de aanwezige daar de oplossing niet, en blijkt dat na een belletje met kaspersky alles toch is opgelost
hulp op afstand brengt veel teveel risico's met zich mee.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Antivirus

Op dit gebied is een diskussie niet nodig omdat ook ik niets tegen Avast en/of Kapersky ben.
Integendeel.
Deze kunnen makkelijk naast een betaalde antivirus staan zoals ik uit eigen ervaring weet.
Behalve dan bij die McAfee office en ook bij het volledige Norton-pakket want die lijken andere antivirusprogramma's te dwarsbomen (en trouwens wel meer, naast het ernstig vertragen van de PC).

Grootvader


Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik wil nogmaals het volgende benadrukken:
Iedereen heeft de mogelijkheid zijn PC te beveiligen, het probleem is alleen is dit effectief genoeg gedaan, en hoe bepaal je of het effectief genoeg is
zorgen dat een PC zowel gebruiksvriendelijk als veilig is kan wat expertise vergen,
toevallig ga ik binnenkort een podcast maken,

Welcome to my First podcast about security
What is security? Or let’s say what is my vision of it.
security means to prevent what you don’t want to happen, this could be that anyone can read your data, your brother can log on your account
well you know what I mean.
so, what are the steps?
First, discover what you don’t want to happen
second, how can those things happen
third, how can you block the possibilities to do what you want to prevent
Now, you search for solutions that could fit your needs,
then you look at test results to see witch software or hardware is doing his job right
now you can see, which system is most user friendly an worth the afford.
for security software you should try to use trails.
these steps seem simple, but since the fact that the average user doesn’t know what he don’t want to happen and so on I will explain how you protect your PC for basic needs.
As I said, the first step is to find out what you don’t want
the things I assume you don’t want are:
-that malicious code is able to access the PC
-that social engineering could manipulate you
-phishing sites can scam you
-Malicious code can send data
- spam is able to come in your inbox
-exploits can use leaks
And so much more, but will than we will have a very long list.
Now, how can those thing happen? That you want to prevent?
- Downloading malicious files
- unaware PC users
- going to fake websites, believing e-mail’s that ask for private information
-No data stream controle (not using a (good) firewall for example)
-sending chain mails and giving your e-mail address to malicious, badly protected websites or websites that will give your mail address to third parties which stands in the user agreement.
-usage of insecure, out of date or end of life software
- Downloading malicious files
By using your mind, and an good anti virus
products that could be used.
-kaspersky KAV or KIS
-avast
-norton
-nod32
-F-secure
-Mcafee
-panda
I know there are many more programs that should/can do the same job, but this still is a podcast and I want to keep it a bit of usable.

-that social engineering could manipulate you
Just with usage of your mind, don’t react on offers that sound too good to be truth for example
-phishing sites can scam you
usage of your mind, and anti phishing filters can help you with this
by usage of phishtank, kaspersky and Mcafee site advisor

-Malicious code can send data
malicious code shouldn’t be able to access your PC, but when this happens you better could be able to spot those malicious connections, since the fact that there is no firewall that can use MCD (malicious connection detection) in a trustful way, you should do that yourself, do you trust the application that wants access? Then you can click allow
- spam is able to come in your inbox
don’t give your e-mail to sites that don’t need it, use temporarily inbox for example.
and if you want to use just your real e-mail address, you could use MCafee site advisor that warns you for bad sites.
you could also use comodo anti spam, kaspersky KIS and spamfighter

-exploits can use leaks
don’t use insecure software, you can see if software is insecure to search for the insecure software at secunia.com
you can download personal software inspector there to, you can also use the filehippo update scanner, that can be download from filehippo.com.
Out of many results, kaspersky seems to be the best choice,
this could be based on the following things:
-kaspersky has the fastes update times
-protects against phishing
-has an nice anti spam filter, you can configure nicely. comodo anti spam is just an overkill and
should be used with really big spam issues and in combination with kaspersky anti spam to be able to migrate from comodo anti spam to KIS anti spam
And as I said, personal software inspector in combination with occasional scanning with filehippo update checker will provide an solid update checking system
Why did I not pick Norton? I could be pretty short about that, it uses many resources, has an very unfriendly behavior, something like this: “OMG I’ve found something! “ and the updates are really to cry, reaction time is more than six hours! A storm worm would easily infect your PC.
and Mcafee takes many resources, just like Norton and support is bad, and no comment on the other systems, kaspersky just has a better package then they have.

This security measure is for people who really need to be secure.
This mostly means, when you use your PC for business, internet banking, saving of pictures that are only stored on the PC and when you have secret/private information on your PC
encryption should be use to when you have secret/private information on your PC by the way.

I hope you’ve learned from my podcast, if you have any questions e-mail me at p o dc a s t@ m o p p e n t a p p e r s . nl
I hope you’ll listen to my next podcast, that will probably go about firewalls and how they can be used effectively by the average person

in mijn visie hier, beschrijf ik dus hoe je "perfecte beveiliging" maakt
let niet op foutjes, dit is een snel gemaakte klad versie
volgend weekend even het gebrekkige engels eruit plukken

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Antivirusprogramma's.

En doe mij een lol;

Een heel groot deel van de PC-gebruikers hebben niet zo erg veel aan dat PC-technisch engels.
Bovendien vind ik nergens jouw kritiek terug op dat Norman in bovenstaande tekst.
Geef daarom eens in gewoon nederlands een uitleg over slechte resultaten
die dat Norman zou hebben en doe dit dan wel met gewone verwijzingen.

Uit mijn oude tijd waren zowel Norton als McAfee slechte scoorders maar dat Norman, toe bekend als Shark heeft altijd goed gescoord vooral ook omdat Shark de enige antivirus was die de heuristische controle,ethode toepastte, een methode pas later door andere antivirusprogramma's overgenomen.

Maar het allerbelangrijkste voor de gewone computergebruiker is en blijft de uitstekende bereikbaarheid van een zeer deskundige helpdesk.
De meeste gebruikers zullen veel problemen ondervinden met een buitenlandse helpdesk.

Grootvader.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

kaspersky heeft geen buitenlandse helpdesk, sterker nog, het heeft een benelux kantoor, zodat de analisten in elk land snel kunnen reageren op infecties die daar actief zijn
en mijn kritiek had je wel kunnen vinden,
maar hier nogmaals,
Average Response Time -- Product Name
Between 0 and 2 hours------>Kaspersky
Between 2 and 4 hours------>BitDefender, Dr. Web, F-Secure, Norman, Sophos
Between 4 and 6 hours------>AntiVir, Command, Ikarus, Trend Micro
Between 6 and 8 hours------>F-Prot, Panda
Between 8 and 10 hours----->AVG, Avast, eTrust-INO, McAfee, VirusBuster
Between 10 and 12 hours---->Symantec
Between 12 and 14 hours---->[none]
Between 14 and 16 hours---->[none]
Between 16 and 18 hours---->[none]
Between 18 and 20 hours---->eTrust-VET
More than 20 hours----------->[none]

For the record, here were the response times from similar tests Marx conducted last year:

Average Response Time -- Product Name
Between 0 and 2 hours------->[none]
Between 2 and 4 hours------->BitDefender, Kaspersky
Between 4 and 6 hours------->AntiVir, Dr. Web, F-Secure, Panda, RAV
Between 6 and 8 hours------->Quickheal, Sophos
Between 8 and 10 hours------>AVG, Command, F-Prot, Norman, Trend Micro, VirusBuster
Between 10 and 12 hours---->Avast, eTrust-CA
Between 12 and 14 hours---->Ikarus, McAfee
Between 14 and 16 hours---->eTrust-VET, Symantec

norman is gewoon te traag met reageren, en dat kan computers kosten
stel je voor, bij een storm worm? dan telt voor een AV vendor elke minuut

en in de test van AV-test.org:
22. Norman 86,05% 24,7 MB

Nu zijn die tests niet enorm representatief, maar een goeie AV moet toch wel de top 10 kunnen halen bij elke test, iets waar norman duidelijk in faalt

en de firewall is ook om te huilen
http://www.matousec.com/projects/window ... ls-ratings

en wat dat moeilijke computer engels betreft, dat is een tekst voor mijn nieuwe podcast
het is niet noodzakelijk om te lezen, maar geeft weer wat mijn visie is op beveiliging en hoe je zoiets dus uitvoert
jouw commentaar vind ik daarom ook misplaatst.
Ik hou mij relatief intensief bezig met security, ik wil dan ook een baan waar dit aspect een grote rol speelt
ik kan dus stellen dat ik weet waar ik het over heb

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

Daarnaast laat McAfee gewoon trojans door.

Norton veroorzaakt conflicten en ook veel foutmeldingen.
Norton neemt bezit van het gehele systeem en nesteld zich overal in.
Norton gedraagd zich als een overheerser die de lakens uitdeelt.
Het systeem wordt heel traag en als je Internet Security eraf wilt halen dien je de harde schijf te formatteren en alles opnieuw te installeren.

Gesloten