LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onjuistheden in spyware-special(?)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Rainmaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:57

Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Rainmaker »

Hallo mensen,

Ik heb zojuist tijdens het zappen een stukje meegekregen over de spyware special van tros radar, en een paar dingen vielen me op:

Ze downloaden kazaa, instaleren het, downloaden ermee en vinden hierna spyware. Het doet zo lijken alsof het komt door het downloaden van een bestand, terwijl dit in werkelijkheid komt door het installeren van kazaa. Instaleren en dan scannen was voldoende geweest. Voor een programma om muziek mee te downloaden zijn er alternatieven, zoals phex ( http://phex.sf.net ), die GEEN spyware standaard mee-instaleren. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de gedownloade programma's spyware kunnen bevatten. Ik hoef hier natuurlijk niemand meer te vertellen dat je niet illegaal mag downloaden.

Voor het tegengaan van spyware wordt aangeraden een firewall te installeren. Dit helpt NIET tegen de instalatie van spyware. Verschillende commerciele virusscanners (mcaffee) / firewalls (zonealarm pro(?)) hebben tegenwoordig een mogelijkheid ook spyware tegen te gaan. Trojaanse paarden e.d. worden wel tegengehouden door een firewall.

Safari wordt aangeraden als browser te gebruiken. Goed advies, maar Safari draait, bij mijn weten, niet op Windows systemen.

Verder vind ik de keuze van hitman pro wat vreemd, maar dat terzijde.

Er is 2 manieren om virussen en spyware buiten de deur te houden:

1. Koop een Mac
2. Installeer linux (bijvoorbeeld Ubuntu: http://www.ubuntulinux.nl/ ) (dit is gratis software. Ja gratis. Geen crack nodig!)

Voel u vrij mij te corrigeren.

patricknieuwlaats
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:56

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door patricknieuwlaats »

Waarom nu Ubunu??

Mandrakelinux werkt veel fijner hoor en gebruik ik dagelijks! Ik heb de internet versie van Radar nog afgekeken die mevrouw in de uitzending kan nog ineens een pc bedienen de ene fout naar de andere! Bleek dat het (waarschijnlijk UTP) kabeltje er niet goed in zat tja wat zij in die uitzending te zoeken had weet ik niet maar veel heb ik er niet van opgestoken. Zij zegt als een spyware programma zegt dat je geen spyware op je pc heb dat je dat ook niet heb maar in de PC active stond dat daar verschil in zat zoals de gratis Personal versie van Ad-Aware en de betaalde Professional versie van Ad-Aware de gratis versie vond veel minder spyware dan de betaalde versie dus die mevrouw is zoals in de computerwereld een n00b

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Rustig »

En ik wil er aan toevoegen dat het gebruikte besturingssysteem van Microsoft tijdens zulk soort items op tv altijd buiten schot blijft. 'Men' weet vaak niet beter dan dat er maar één OS is en dat dat Windows is. Bij Linux denkt men dat het een fototoestel is en dat Macintosh er is voor de professionele film- & fotografieindustrie. Jammer dat ook Radar niet opmerkt dat er een veel beter alternatief bestaat voor dat brakke WinOS.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Jammer dat ook Radar niet opmerkt dat er een veel beter alternatief bestaat voor dat brakke WinOS
Waarom zouden ze?
Bijna alle pc's worden geleverd met XP home of pro.
Mensen zijn gewend aan XP en alles draait er op, vergeet niet dat de meeste pc's ook spelletjesbakken zijn.
De meeste software wordt gemaakt voor Windows.

Dan kan je natuurlijk beginnen over exoten (nog geen 10% van de markt) maar dat heeft geen zin, de markt heeft al lang voor Windows gekozen en de markt kiest niet op kwaliteit maar door marketing.

En, voor een Microsoft programma, is XP best stabiel, dat brakke valt wel mee.
Er is misschien veel minder mis met Windows dan de Linux gebruikers denken :wink:

groeten

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dit topic begint erg goed met het aanwijzen van onjuistheden in de Radar uitzending, maar ontaardt dan in een ordinaire Windows versus Linux discussie. Om te zeggen dat het kopen van een Mac of het installeren van Linux de enige oplossing is om spyware buiten de deur te houden, is te kinderachtig voor woorden.

Laten we vooral benadrukken dat de zogenaamde computerexperts van Radar zich beter niet kunnen uitlaten over zaken waar zij geen verstand van hebben, want het slaat echt nergens op.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door jurrien »

Nee, Het slaat inderdaad nergens op. Meer dan 90% van de computers draait op windows, dus wat voor zin heeft het nu als rader een advies gaat geven waar 9 van de 10 mensen niets aan heeft. Ook ik vond dat er best foutjes in het progamma van rader zat,maar die hebben niets met windows of linux te maken.

Jurrien

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ach, waarom zou alleen spyware schadelijk zijn. Zet eens een data analyzer tussen je lijntje en kijk wat de zogenaamde reguliere programma's zoal verzenden. als de "gewone" consument dat zou weten dan zouden ze computer direkt het raam uitgooien.

Edie 2, werkzoekende computerexpert.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Willem 4 »

en ordinaire Windows versus Linux discussie
Beste captain (en dat meent ie nog ook :wink: )

Je hebt helemaal gelijk, het kan haast niet anders.
Maar het is zo vermoeiend dat apple en linux gebruikers altijd met hun one liners over Windows op de proppen komen.
Als je wat tegen Microsoft hebt, moet je het vooral niet nemen maar aanvaard dan ook gewoon dat de overgrote meerderheid van de computers in de wereld pc's zijn die MS Windows gebruiken.

Elk systeem en OS heeft zijn voor en nadelen en jawel, Windows gebruikers zullen best dommer zijn dan de anderen maar who cares.
En dan zie je overal in het forum dat het ook allemaal aan IE ligt en je moet overstappen naar een of ander buitenmodelletje :cry:
ik word er zo verdrietig van.

Soms lig ik 's nachts wakker in de angst dat er aangebeld wordt en er een overtuigde Linux of Apple gebruiker aanbelt om me te overtuigen dat ik naar het licht moet komen, desnoods met een voet tussen de deur :wink:

Geloof wat je wilt maar laat mij er mee met rust, ik weet dat ik me bij de domme massa schaar maar ik vind dat lekker :wink:

groeten

patricknieuwlaats
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:56

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door patricknieuwlaats »

Nou daar wil ik nog even op reageren Dell levert nu ook PC's zonder besturingssysteem of met een linux distro. Bron: Tweakers.net

john2911
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:30

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door john2911 »

Dat je bij het installeren van Kazaa de nodige spy en adware meekrijgt dat is bekend.
Sterker nog als je Hitman Pro of een ander programma de spyware laat verwijderen heb je zelfs kans dat Kazaa niet meer werkt.
Beter dus geen P2P programma's gebruiken.
Wil je muziek/video downloaden (wat mag) verdiep je dan in de newsgroepen (binairies).

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Met shareaza hier geen problemen met spyware

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Angelic »

Sinds ik emule/edonkey gebruik heb ik ook geen last meer van spyware.
Hiervoor gebruikte ik Kazaa en Ares en had ik continu troep op mijn computer.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door hoffie »

Ik hoef hier natuurlijk niemand meer te vertellen dat je niet illegaal mag downloaden.
Beste regenmaker, je beschuldigt Radar van het geven van verkeerde informatie, en doet er zelf nog een leuk schepje bovenop

Downloaden is in Nederland niet illegaal, uploaden echter wel :idea:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Willem 4 »

@ angelic

Probeer LimeWire eens, gewoon bij limewire.nl te downen
Ik gebruikte ook edonkey maar ben nu wel gecharmeerd van limewire

groeten

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door yasinhm »

Windows is eerst bekend geworden, maar windows is niet gewoon slechter dan linux het is gewoon zo dat alle virussen voor windows worden gemaakt omdat dat het meest gebruikt is.
wil je gewoon virus en spywarevrij zijn, download dan of avast virusscannner (gratis) of AVG virusscanner (Gratis). spywarevrij zijn download je microsoft antispyware (windows xp) of Hitman pro 2. of allebei ben je gegarandeerd. Wil je downloaden, kun je DC++ downloaden of Areslite of newsgroepen of Winmx. en met deze virusscanner en microsoft antispyware. krijg ik altijd een bericht als ik een virusbestand download en met limewire is dat iets teveel.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door achmed666 »

het is gewoon zo dat alle virussen voor windows worden gemaakt omdat dat het meest gebruikt is
Dat is dus niet helemaal waar.

Het klopt wel dat de mensen die echt verstand hebben van computers, en dat hebben hackers nou eenmaal, nooit hun eigen nest zouden vervuilen.

Maar door het veel simpelere systeem van linux en tiger (ongeveer hetzelfde), is het lastiger om er een virus voor te schrijven wat even effectief zou zijn als een windows virus. Bovendien werkt tiger obfuscated.

Verder is het natuurlijk ook raar dat hotmail op een linux server draait, omdat de boys en girls van MS het niet voor elkaar krijgen afdoende bescherming voor de hotmail en MSN servers te bieden. Is toch een beetje de slager die zijn eigen vlees niet vreet omdat ie bang is voor besmetting.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door michel93 »

1. Koop een Mac
wat heeft iedereen met MAC??? Win. xp draait ook goed.
mac is misschien wel minder sh.it en lekken dan win. xp, maar mac os x is ook niet 100% waterdicht, en lekvrij.
Dus nou niet zeggen dat iedereen mac moet kopen omdat het beter tegen spyware enz. is, want met de nieuwe windows versie: vista, komt microsoft met een eigen ingebouwde anti spyware software , en met een eigen firewaal (die heeft sp2 ook al)
Ik zeg niet dat mac slechter is, helemaal niet! Als jij liever mac gebruikt, doe dat dan lekker! Maar ga niet zeggen dat win. slecht is.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

vista, komt microsoft met een eigen ingebouwde anti spyware software , en met een eigen firewaal (die heeft sp2 ook al)
Die firewall stelt helaas niets voor, kijkt alleen naar uitgaand verkeer :( verder hebt ik een Vista Beta getest (Een na laatste voor de release). Mijn Mening: STOM! Vista heeft de zelfde basis als XP, alleen dan met meer (onnodige) sh.it eromheen. Irritant als je het mij vraagt.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door michel93 »

Die firewall stelt helaas niets voor, kijkt alleen naar uitgaand verkeer Sad verder hebt ik een Vista Beta getest (Een na laatste voor de release). Mijn Mening: STOM! Vista heeft de zelfde basis als XP, alleen dan met meer (onnodige) sh.it eromheen. Irritant als je het mij vraagt.
Naar boven
Dat klopt,, en ms antispyware scant ook niet op cookies en is dus ook volkomen waardeloos.
Win. vista is ook eigenlijk niet meer dan xp in een nieuw hoesje., maarjah, nudat ik al (even tellen) 4 jaar xp gebruik, wil ik ook weleens wat anders.,, (ben xp meer als zat) en misschien koop ik ook wel een mac os x.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Onjuistheden in spyware-special(?)

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Voor de cookies heb ik dan ook Ad-Aware SE 1.06

Gesloten