LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Belangrijk voor mensen die hun Dell systeem met Windows XP willen
updaten met Service Pack 2.

Uitspraak Dell Technical Support:

Daar wij het nog niet aanraden om te updaten naar ServicePack 2 zullen
wij u adviseren om terug te keren naar de oude situatie waarin alle
hardware correct functioneerde. Dell kan nooit verantwoordelijk zijn
wanneer er updates door derden worden uitgebracht welke problemen of
schade ed. veroorzaakt op het Dell systeem.

Daar er geen noodzaak is om het systeem te updaten naar SP2 raden wij u bij deze aan om te wachten op de noodzakelijk updates van microsoft voor het oplossen van de diverse storingen/problemen die optreden.

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Ben ik ff blij dat ik geen Dell computer heb.
Laten die Dell-gasten gauw even op het dak gaan zitten met hun rotzooi.

g.jansen

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door g.jansen »

Ik heb een Dell Dimension 2400 met SP2 geinstalleerd,
en mijn geluidskaart werkte niet na installatie(Soundblaster Live Value)

Door de cd-rom met drivers opnieuw te installeren werd het
probleem verholpen!

Op mijn andere computer (Sony VAIO laptop PCG FR105)heb ik
ook een aantal programma's opnieuw moeten installeren!
Voor de rest werkt alles naar behoren!

Peter1977

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Dell ondersteunt ook geen Windows 98 en stelt Windows XP als uitgangspunt op basis waarvan alle hardware geselecteerd wordt.
Dell levert dan ook geen ondersteunende software voor W98 op de Dell configuraties. Dus hoezo maak je eigen computer met Dell ??? Ja, maak hem zoals je wilt zolang je het maar op de Dell manier samenstelt....

Zoals wellicht bekend draait veel bestaand (games)software niet op XP, dus het advies van Dell is die software maar weg te gooien.... :shock:

Bak

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Bak »

Ik heb nog een Dell uit 1998 .Daarbij stond toen ook het advies om geen XP te installeren.Nou hij draait prima .Illegaal nog wel met de de goede serials.
En nu zou het met SP2 ook weer niet gaan?
Grote onzin .Bepaalde dingen doen het gewoon niet meer
Door herinstalatie of door je software te upgraden is meestal het probleem opgelost. Op die paar BSD (blauwe scherm) na dan.
Maar dat hoeft niet alleen te hebben.

Ik zie zelf trouwens de noodzaak van SP2 niet zolang je maar de andere belangrijke updates hebt opgehaald .Weet dat hier ook in zit maar wat moet ik nou met die XP Firewall update en nog meer extra`s.
Geeft alleen maar problemen met filesharing zoals Shareaza of Emule.

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, als Microsoft met een Windows update komt waardoor allerlei spullen niet meer werken, dan ga je Dell de schuld geven?

Ik heb een Dell uit 2003. Toen die gemaakt werd kon Dell toch niet weten wat Microsoft anderhalf jaar later zou gaan veranderen?

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een Dell uit 2003. Toen die gemaakt werd kon Dell toch niet weten wat Microsoft anderhalf jaar later zou gaan veranderen?
Maar een PC blijft vernieuwen .Dus Dell moet er wel voor zorgen dat alles kan blijven werken.Desnoods met een gratis upgrade via je Tagcode .

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk hier eens over het servicepak.
http://www.helpmij.nl/forum/forumdispla ... orumid=120

Mij (nog) niet gezien om dit te instaleren.

Peter1977

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Quote:
Ik heb een Dell uit 2003. Toen die gemaakt werd kon Dell toch niet weten wat Microsoft anderhalf jaar later zou gaan veranderen?

Het gaat er ook niet om dat Dell verantwoordelijk is voor de tekortkomingen van Microsoft, maar het gaat erom dat Delll bepaalt (en niet jij als klant) wat er in en op de PC komt te staan. Je hebt de keus uit een aantal configuraties maar allemaal met dezelfde problematiek.
Zo is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwe Dell in W98 configuratie te bestellen want die wordt niet ondersteund door de hardware... en wie kiest er voor de leverbare hardware ?... precies... Dell.... :evil:

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Alle drivers en software worden ook als OEM versies geleverd bij Dell (ook XP) dat wil dus zeggen dat de service op hard en software is afgekocht door Dell...

De officiele leverancier zal je dus bij problemen naar Dell verwijzen en die verwijzen dus weer terug "Dell kan nooit verantwoordelijk zijn wanneer er updates door derden worden uitgebracht welke problemen of schade ed. veroorzaakt op het Dell systeem." :shock:

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Zo is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwe Dell in W98 configuratie te bestellen want die wordt niet ondersteund door de hardware.
Waarvoor zou dat niet mogelijk Is die hardware dan zo anders .
Ze kunnen in dit geval wel gelijk hebben maar het hoeft dus niet.
Maar wat heeft het voor het nut om Win 98 op een nieuwe PC te gaan gebruiken?

Peter1977

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Waarvoor zou dat niet mogelijk Is die hardware dan zo anders .
Ze kunnen in dit geval wel gelijk hebben maar het hoeft dus niet.
Maar wat heeft het voor het nut om Win 98 op een nieuwe PC te gaan gebruiken?
Zoals wellicht bekend draait veel bestaande (games)software niet op XP, dus het advies van Dell is die software maar weg te gooien.... :shock:

TagForce

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door TagForce »

Zoals wellicht bekend draait veel bestaande (games)software niet op XP, dus het advies van Dell is die software maar weg te gooien....
Da's ook mijn advies... En ik werk niet bij Dell.
ALLE software van het afgelopen JAAR draait gewoon op XP omdat het daarvoor gemaakt is. En als er dan eens een pakket tussen zit wat niet werkt dan heb je in XP de mogelijkheid om het in compatibiliteits modus te draaien (waardoor XP zich gedraagd als bijvoorbeeld Windows 98). Het excuus dat veel software niet draait onder XP is pertinent gewoon niet waar. Zo kan ik ook zeggen dat mijn oude DOS games niet meer draaiden toen ik mijn eerste Pentium 3 kocht... Da's gewoon evolutie in computerland.

Windows 98 2e editie wordt vanaf 1 januari door Microsoft niet meer ondersteunt, en wordt al vanaf 1 december 2003 niet meer verkocht door MS... Dus Dell KAN geen W98 leveren.
Alle drivers en software worden ook als OEM versies geleverd bij Dell (ook XP) dat wil dus zeggen dat de service op hard en software is afgekocht door Dell...
En dat is ook de reden dat DELL SP2 niet meeleverd met PCs. Hoewel ze waarschijnlijk binnenkort wel zullen moeten. En je zal zien dat er dan ook software updates voor je wat oudere PC komen. Vandaar ook dat Dell NOG niet aanraadt om te upgraden naar SP2.

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat er ook niet om dat Dell verantwoordelijk is voor de tekortkomingen van Microsoft, maar het gaat erom dat Delll bepaalt (en niet jij als klant) wat er in en op de PC komt te staan
goh wat kunnen sommige mensen een onzin hier verspreiden, als je goed gelezen had staat er gewoon dat Dell nog niet klaar is met alle aanpassingen, en trouwens Dell is als computer leverancier nooit verantwoordelijk voor de sofware die jij op je pc gooit......

Maar goed had al wel gezien dat hier een paar kleuters zitten die Dell proberen zwart te maken....

peter1977

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door peter1977 »

Tagforce en daaropvolgende gast wat kunnen jullie in de ruimte lullen terwijl je de werkelijke problemen ontwijkt zeg... werken jullie soms op de helpdesk van Dell ??? Die kunnen dat ook zo goed...

Tagforce:
- typisch advies van een verkoper om je oude software maar weg te gooien...
- ik heb honderden euro's software en games van na 2000 die niet onder Windows XP draaien...
- ik heb ook de compatibiliteitsmodus van Windows XP gebruikt en die werkt ook niet...
- we hebben het niet over DOS games maar software uit de winkels van na 2000
- die evolutietheorie krijg je van elke verkoper in elke elektronica winkel te horen...
- W98 wordt misschien wel niet meer ondersteund/verkocht door Microsoft, maar dat wil nog niet zeggen dat ik gelijk overstap op iets anders.
- Dell hoeft van mij ook geen W98 te leveren, dat heb ik zelf al, ik wil alleen dat de hardware van een nieuwe pc met mijn bestaande software kan draaien. Als jij een nieuwe video-/DVDrecorder koopt, vind jij het dan normaal dat je veel van je oude video's/dvds niet meer kan spelen ?

Gast :
- waarom vind je het raar als mensen klagen als een bedrijf iets verkoopt dat nog niet af is ?
- de leverancier is inderdaad niet verantwoordelijk voor de software die jij op je pc gooit, maar wat als de leverancier zoals Dell je geen keus laat en uitsluitend Windows XP-compatibele pc's uitlevert ?
- kun je zo slecht tegen kritiek op Dell ? Raakt het je wellicht persoonlijk ?

Maar hoe zat het nu eigenlijk met de klacht dat je bij Dell niet eens je pc kunt samenstellen in de configuratie die jij wilt, maar overgeleverd bent aan een paar verschillende standaarden hardware die Dell erin stopt en die niet compatibel zijn met bestaande software of nieuwe updates ?

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

petertje deze topic gaat erover dat Dell SP2 van Microsoft (nog) niet ondersteund :!: :!:

Als jij zelf een PC wilt samenstellen moet je dus gewoon niet bij Dell zijn, klaar. Snap jouw probleem niet maar zal wel aan mij liggen

En ehhh nee hoor ik heb geen enkele binding met Dell, sterker nog heb zelf geen eens een Dell.

valt me alleen op dat hier gastjes rondlopen die Dell en bv ook PB de grond in lullen, en dan gaan roepen dat de PC's van de Aldi en Lidl zo geweldig zijn, ze vergeten er alleen bij te vertellen dat deze pc's bijna 2x zo duur zijn, en veel van de kopers vervolgens een pc hebben thuisstaan die VEEEEEEEEEEEEEL te zwaar is voor hun gebruik

Peter1977

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Maar hoe zat het nu eigenlijk met de klacht dat je bij Dell niet eens je pc kunt samenstellen in de configuratie die jij wilt, maar overgeleverd bent aan een paar verschillende standaarden hardware die Dell erin stopt en die niet compatibel zijn met bestaande software of nieuwe updates ?
Nieuwe updates zoals Windows XP SP2...

Het grote thema is toch de incompatibiliteit van Dell computers met (oude en nieuwe) software zoals windows XP SP2.... of windows98 software...

Punt.

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Punt. »

Vertel mij maar eens welke fabrikant wel van plan zou zijn om jouw sores te verhelpen die je zelf veroorzaakt door SP2 te installeren. Check dan zelf de compatibility van je hardware.

Als je je besturingssysteem vervangt of update dan KUNNEN er grote of kleine problemen ontstaan. Dit geldt voor ALLE computers. Sommige mensen installeren SP2 zonder een centje pijn, andere zien zich even later genoodzaakt om de hele C-schijf te formatteren.

Dell ADVISEERT dit risico niet te nemen. En waarschuwt dat ze (nog) geen ondersteuning bieden in geval van problemen. Dus pas als Dell de specificaties van SP2 heeft en haar systemen heeft getest en eventuele problemen heeft opgelost en die oplossingen (instructies of patches) klaarliggen en de helpdeskmedewerkers hiervan op de hoogte zijn.... DAN pas zal Dell adviseren om SP2 te installeren of iig de installatie niet afraden.



On a side note
Je moest eens weten hoeveel mensen een ouwe bak hebben staan die ze alleen gebruiken voor e-mail, patience en klagen op forums. Die dan toch de nieuwste updates en drivers blijven installeren, omdat collega's en zwagers dat ook doen. Die totaal geen baat hebben bij de extra functionaliteit van die software omdat ze die simpelweg niet gebruiken. Die er dan achterkomen dat een component "opeens" niet meer helemaal goed werkt. Die dan een helpdesk bellen met de attitude: wat voor rommel hebben jullie nou verkocht.
Dat is nou één van de redenen dat helpdesks onbereikbaar worden en een zeer voorname reden om gewoon vooraf te zeggen dat je zulke acties NIET ondersteund.


En ja, ik heb voor een grote PC boer gewerkt en de afdeling support van dichtbij gezien. En nee dat was niet bij Dell, ik heb niks met Dell en zou nog geen leeg CDtje van ze kopen. Maar al dat gezemel dat computers minimaal 8 jaar zowel backwards als forwards compatible moeten zijn en bovendien bestand moeten zijn tegen de grillen van de gebruiker..... daar wordt ik soms een beetje :evil: van.

Punt

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

ff voor diegenen die sp2 op de pc willen zetten: het kan!!!
zelfs op een dell optiplex GX1 geeft hij geen kick.
mijn motto: niet zeuren maar doen!

btw. DELL rulez, vooral 2dehans dell. dell;compaq;HP en dat soort pc's hebben de hoogste afschrijving. dus koop tweedehands dell!

TagForce

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door TagForce »

ff voor diegenen die sp2 op de pc willen zetten: het kan!!!
zelfs op een dell optiplex GX1 geeft hij geen kick.
mijn motto: niet zeuren maar doen!
En dan als het NIET werkt vooral de helpdesk van Dell bellen... Wordt je lekker gefrustreerd van.

Zoals ik al in mijn vorige post zei "Ik werk niet voor Dell", het enige wat ik ooit van Dell heb gehad was een firmware update voor mijn LiteOn DVD speler omdat dat de enige was die niet keek of ie wel bestond, en ik zo mijn spelertje kon redden. Ik koop nooit een Dell, ik bouw alles zelf.

In de ruimte ***len doe ik niet, ik noem gewoon wat feiten op. Als je eens even in de rondte kijkt zie je dat er bijna geen enkele fabrikant is die nog W98 drivers maakt. Je HOEFT namelijk geen Dell te kopen, je kunt je PC ook zelf bouwen (PARADIGIT assembleerd hem zelfs voor je) en dan zit je niet vast aan die hardware... Maar compatible zal het nog steeds niet zijn.

Gesloten