gezondheid schreef:In maart 2014 gaat de stekker eruit bij Windows XP. Dit terwijl we enige tijd geleden nog net nieuwe pc gekocht hebben met Windows XP er op.
Dit kan gewoon echt niet, je bent gewoon belazerd of voorgelogen door de verkoper. Je kunt er voor kiezen om er achteraan te gaan maar...
Nu werd er gemeld dat je Ubuntu op de computer kunt zetten. Maar helaas werkt draadloos internet niet omdat het systeem dat niet herkend en talloze zaken geprobeerd dit op te lossen.
Draadloos internet werkt op 99.999% van alle PC's onder een recente versie van Ubuntu. Je kunt ook eerst een live CD van bijv. PCLinuxOS proberen zodat je een vriendelijk Nederlands forum hebt voor problemen (pclinuxos.nl).
Je hebt gelijk dat de meest veilige manier om te internetten nu onder een versie van Linux is en bovendien doen Linux'en het veelal uitstekend ook op ouder PC configuraties.
Windows Vista gaat nog wel een enige tijd door. Misschien om de tijd te overbruggen dit op de computer te gaan zetten? Het geheugen van de computer is volgens mij niet voldoende voor Windows 7. Zijn er mensen die tips in deze hebben?
Vista is rommel en eigenlijk is elke Windows versie een race tegen de virusmakers en een bodemloze put van virussoftwareupdate en geheugenupgrades om de PC nog enigzins soepel te laten werken. Waag je ook niet aan een illegale download van een andere Windows versie. Behalve dat het inderdaad gewoon neerkomt op diefstal/heling, zitten er in downloadversies of de sleutels benodigd om het geheel werkend te krijgen bijna altijd stukjes code die je PC deel maken van een botnet alsmede keyloggers, trojans en andere rotzooi.
Ik vraag me altijd af hoe het toch mogelijk is dat mensen vrijwillig hun prive info, bankgegevens en salaris administratie doen op een systeem wat door criminelen gekraakt is - en dan nog denken dat ze slim zijn ook - je kunt beter meteen je prive spullen op straat leggen. Wie dat voorstelt na alles wat we inmiddels van het gekraakte Windows circuit afweten, moet wel heel weinig ophebben met de harde realiteit.
Zoek een jonge knul op met Ubuntu ervaring of één van de andere zeer capabele Linux distros (Mint, SuSE, PCLinuxOS etc.) en laat hem de PC goed configureren - ben je in één keer van alle ellende af en je PC werkt nog een stuk sneller en veiliger ook!