LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
#!lieke!#
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2012 21:37

Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door #!lieke!# »

Nu ik aan het Google 'en ben naar Packard Bell kom ik erachter dat ik dat eerder had moeten doen. Dus ja inderdaad misschien niet zo slim om daarvan een pc aan te schaffen! Bij deze wil ik het dan ook iedereen afraden. En zal ik nooit meer iets kopen van packard Bell ( of acer want ik begrijp nu dat hè dan met dezelfde ' service ' te maken hebt.
Maar mijn verhaal gaat voornamelijk over de vreemde klantenservice. ( en slecht maar ja daar kunnen die mensen aan de telefoon ook niets aan doen).
Ik probeer het in het kort: mijn probleem was dat ik geen Windows updates kon g
doen. Ik bel uiteindelijk Packard Bell. De mevr aan de telefoon trok al snel de conclusie dat pc terug moest op fabrieksinstellingen. Drastisch maar oké prima. Halverwege dit proces blijft pc hangen. Pc doet dus helemaal niets meer was de conclusie. Geen probleem dan kon ik een recovery disk kopen voor 60 euro. Huh wat? À. Er is mij niet verteld dat hun gekozen wijze van 'oplossen' er voor kon zorgen dat mij pc het helemaal niet meer zou doen. B ook niet verteld dat mocht dit het geval zijn ik dan 60 euro moest betalen ( en ook nog dagen moest wachten totdat ik mijn pc met cd mogelijk weer aan de praat zou krijgen). Dus ik vroeg om een andere oplossing, die er niet was. Zegt die vrouw ook nog doodleuk: wij verplichten u niet om die cd te kopen hoor' ( nee wat is het alternatief mijn pc begraven!)

Toestand, toestand dus ik hang op zodat ik na kon denken over dit alles. Ondertussen media markt gebeld waar pc gekocht is en ik kon hem kon hem komen brengen. Pb daarna gebeld omdat het me niet lekker zat. Gevraagd om iemand met leidinggevende functie. Die was er uiteraard niet maar er zou een melding worden gemaakt en ik zou binnen 2 dagen worden terug gebeld. Niet gebeurd dus nu een week later weer gebeld naar pb. Toen werd me verteld dat ze geen verzoek om te bellen MOCHT doen! Ik moest een brief schrijven. Emaillen kon ook niet. Toen ik vroeg naar de naam van een leidinggevende aan wie ik de brief kon richten zei ze wederom dat ze deze naam niet mocht geven.

Ik krijg een raar gevoel bij dit alles. De helpdesk zit duidelijk niet in nederland maar op de Antillen of Suriname. Dit heb ik uiteindelijk ook maar heel brutaal gevraagd of dat zo was. ( omdat ik inmiddels vaak heb gebeld en telkens iemand met hetzelfde accent aan de telefoon kreeg)
Ik kreeg na een stilte te horen dan ze in den Bosch zaten. Ahum.

En nou vraag ik me toch af hoe goed allerlei werknemers rechten daar worden gehanteerd. Wat is het gevolg voor deze medewerkers als zij een klacht doorspelen? Misschien zit ik er helemaal naast. Maar een raar gevoel krijg je er wel bij.

Iemand soortgelijke vreemde (en totaal niet klantgerichte) ervaringen?

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door henk51 »

Zegt die vrouw ook nog doodleuk: wij verplichten u niet om die cd te kopen hoor' ( nee wat is het alternatief mijn pc begraven!)
Nee alternatief is om direct zelf bij aanschaf d.m.v. het aanwezige programma op de pc een recover dvd te maken.Staat ook in de handleiding dat geadviseerd wordt.Bij mij op de PC heet het programma Packard Bell Recovery management,had 60 euro uitgespaard.


gr Henk

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Linoge »

Wat is terug op fabrieksinstellingen dan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door berndv »

Dat is een clean install vanaf de recovery partitie op de harde schijf.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Dirkie »

vogels schreef:
Nee alternatief is om direct zelf bij aanschaf d.m.v. het aanwezige programma op de pc een recover dvd te maken.
Tja, dat vinden veel mensen te veel moeite. En ach, is toch niet nodig??
Het is ook helemaal niet nodig, want voor € 60,00 wordt er je toch een toe gestuurd. Het enige waar ik nog mee zit, is het volgende:
( nee wat is het alternatief mijn pc begraven!)

Toestand, toestand dus ik hang op zodat ik na kon denken over dit alles. Ondertussen media markt gebeld waar pc gekocht is en ik kon hem kon hem komen brengen.
Maar wat heeft de MM er mee gedaan: begraven misschien :mrgreen:

#!lieke!#
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2012 21:37

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door #!lieke!# »

Ik begreep dat ik niet echt 'to the point' was met mijn lange verhaal.Maar het ging me eigenlijk mn om het vreemde van de 'service'.
Dit moeten toch meer mensen ervaren hebben? Daar ben ik benieuwd naar.

Maar om in te gaan op jullie opmerkingen. Als leek weet je inderdaad niet perse hoe belangrijk een recovery cd is. Kijk, nu zal ik eerlijk zijn, natuurlijk dacht ik even: 'ja **** had ik die maar even gemaakt'. Maar dat is niet het punt!

Het punt is dat zij mij niets uitleggen van te voren. Ik weet niet welke stappen zij gaan ondernemen en wat de evt gevolgen kunnen zijn. Als zij van te voren had gezegd (wat ook wel zo slim is, om zichzelf als packard bell 'in te dekken'!): we gaan nu een aantal handelingen doen, het zou kunnen dat de pc daardoor helemaal crasht. (en daarnaast ook nog, op dat moment is de enige optie een recovery cd. Heeft u die mevrouw? Zo niet, dan hebben wij die voor u voor 60 euro. Wilt u doorgaan met de handelingen zodat de pc naar fabrieksinstelingen gaat? (met de evt risico's)

En als ik dan 'ja' had gezegd, danhad ik niet veel te mekkeren he.

Maar dat gebeurd dus niet! Er wordt gezegd: "klik daarop, doe dit etc. Oh oeps dat gaat niet goed, oh geen probleem 60 euro" Huh!?

Vervolgens...dat verhaal over die leidinggevende! Vorige week zou er een melding zijn gemaakt, is niet meer terug te vinden. Gisteren werd er door een bijna zenuwachtige medewerkster gezegd dat ze niet een verzoe MOCHT doen bij haar leidinggevende. Misschien is mijn 'arbeidwereldbeeld' iets te rooskleurig ? Zo vaak heb ik ook geen klachten gelukkig. Maar ik vind dat echt vreemd.

Oja wat MM heeft gedaan, die heeft windows er zonder recovery disk (!)...dus waren ook nog onnodige 60 euro geweest! er weer op gekregen. Vervolgens bleek mijn oorspronkelijke probleem nog wel te bestaan. De pc is naar Packard bell gestuurd. Prima service tot nu toe van media markt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

#!lieke!# schreef:Ik begreep dat ik niet echt 'to the point' was met mijn lange verhaal.Maar het ging me eigenlijk mn om het vreemde van de 'service'.
Dit moeten toch meer mensen ervaren hebben? Daar ben ik benieuwd naar.

Maar om in te gaan op jullie opmerkingen. Als leek weet je inderdaad niet perse hoe belangrijk een recovery cd is. Kijk, nu zal ik eerlijk zijn, natuurlijk dacht ik even: 'ja **** had ik die maar even gemaakt'. Maar dat is niet het punt!

Het punt is dat zij mij niets uitleggen van te voren. Ik weet niet welke stappen zij gaan ondernemen en wat de evt gevolgen kunnen zijn. Als zij van te voren had gezegd (wat ook wel zo slim is, om zichzelf als packard bell 'in te dekken'!): we gaan nu een aantal handelingen doen, het zou kunnen dat de pc daardoor helemaal crasht. (en daarnaast ook nog, op dat moment is de enige optie een recovery cd. Heeft u die mevrouw? Zo niet, dan hebben wij die voor u voor 60 euro. Wilt u doorgaan met de handelingen zodat de pc naar fabrieksinstelingen gaat? (met de evt risico's)

En als ik dan 'ja' had gezegd, danhad ik niet veel te mekkeren he.

Maar dat gebeurd dus niet! Er wordt gezegd: "klik daarop, doe dit etc. Oh oeps dat gaat niet goed, oh geen probleem 60 euro" Huh!?

Vervolgens...dat verhaal over die leidinggevende! Vorige week zou er een melding zijn gemaakt, is niet meer terug te vinden. Gisteren werd er door een bijna zenuwachtige medewerkster gezegd dat ze niet een verzoe MOCHT doen bij haar leidinggevende. Misschien is mijn 'arbeidwereldbeeld' iets te rooskleurig ? Zo vaak heb ik ook geen klachten gelukkig. Maar ik vind dat echt vreemd.

Oja wat MM heeft gedaan, die heeft windows er zonder recovery disk (!)...dus waren ook nog onnodige 60 euro geweest! er weer op gekregen. Vervolgens bleek mijn oorspronkelijke probleem nog wel te bestaan. De pc is naar Packard bell gestuurd. Prima service tot nu toe van media markt.
PB (beter bekend als Packerd Hell), is volledig fout in deze. Direct bij het voorstel om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen had de helpdesk u erop moeten wijzen dat dit enig risco meebrengt, u moeten vragen of u een recovery cd hebt en zo niet, dan hadden ze u daarmee moeten begeleiden. Het was immers niet zo dat dat niet meer mogelijk was. U kon nog steeds een recovery dvd maken dat heeft niks met niet kunnen updaten te maken.
U belt met PB omdat u ervan uitgaat dat zij verstand hebben van de systemen die ze verkopen. Helaas is dat vaak niet zo. Het herinstalleren van windows is vaak zo'n beetje het enige wat de helpdesk kan en weet, terwijl bij uw probleem genoeg andere mogelijke oplossingen eerst hadden kunnen worden geprobeerd. Herinstallatie is zoiets als een been amputeren. Je doet het pas als het echt niet anders kan.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door 53o »

Leg het hele verhaal duidelijk uit bij de verkopende partij en verspil niet meer tijd met een helldesk. Richt je op de verkoper.
Toestand, toestand dus ik hang op zodat ik na kon denken over dit alles. Ondertussen media markt gebeld waar pc gekocht is en ik kon hem kon hem komen brengen. Pb daarna gebeld omdat het me niet lekker zat. Gevraagd om iemand met leidinggevende functie. Die was er uiteraard niet maar er zou een melding worden gemaakt en ik zou binnen 2 dagen worden terug gebeld.
*edit* Heb het verkeerd gelezen, dacht dat je vroeg om een leidinggevende bij de verkopende partij

Als consument moet je nooit gaan discusseren met de leverancier maar altijd met de verkoper. Heeft gewoon veel meer kans van slagen.

Wat mij HEEL erg belangrijk lijkt in deze situatie (de caps geven dat al aan...) is dat jij het advies van de helldesk hebt opgevolgd en dat er toen iets misging. Dat is compleet iets anders dan zelf iets fout doen waardoor de gerekende kosten naar mijn inzien niet terecht zijn. Misschien kan de leverancier niet kosteloos dit probleem oplossen maar die kosten moeten in dit geval niet voor jouw rekening komen. De verkoper moet gewoon achteraf gaan bekvechten met de leverancier over die kosten, maar jij hoort hier niet de dupe van te worden.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Linoge »

berndv schreef:Dat is een clean install vanaf de recovery partitie op de harde schijf.
Dus eigenlijk net zo iets als eeen recovery disk?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door 53o »

Dus eigenlijk net zo iets als een recovery disk?
In essentie bijna hetzelfde, maar recovery disks werken op elke blanco harde schijf van minimaal de zelfde grootte, recovery werkt niet meer vanaf harde schijf als er ooit recovery discs zijn aangemaakt. Microsoft staat namelijk maar 1 kopie toe, daarom kan dit soms dus een heel erg lastige situatie opleveren. Voor andere partijen dan Microsoft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

53o schreef:
Dus eigenlijk net zo iets als een recovery disk?
In essentie bijna hetzelfde, maar recovery disks werken op elke blanco harde schijf van minimaal de zelfde grootte, recovery werkt niet meer vanaf harde schijf als er ooit recovery discs zijn aangemaakt. Microsoft staat namelijk maar 1 kopie toe, daarom kan dit soms dus een heel erg lastige situatie opleveren. Voor andere partijen dan Microsoft.
Dat is onzin. Een recovery partitie bevat meestal een kopie van de installatie zoals die af fabriek was (windows plus eventueel door de fabrikant geleverde software, meestal proefversies) en soms een installatie programma om windows volledig clean te installeren.
Een recovery dvd is een schijfje waarmee je de computer vanaf dvd kunt opstarten met wat hulpprogramma's erop om de computer te kunt herstellen naar een vorige status, of een backup kunt terugzetten. Het aanmaken van die dvd heeft niets met de recovery partitie te maken.

the phantom
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:01

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door the phantom »

olaf79 schreef:Dat is onzin. Een recovery partitie bevat meestal een kopie van de installatie zoals die af fabriek was (windows plus eventueel door de fabrikant geleverde software, meestal proefversies) en soms een installatie programma om windows volledig clean te installeren.
Een recovery dvd is een schijfje waarmee je de computer vanaf dvd kunt opstarten met wat hulpprogramma's erop om de computer te kunt herstellen naar een vorige status, of een backup kunt terugzetten. Het aanmaken van die dvd heeft niets met de recovery partitie te maken.
Je slaat hier de plank finaal mis.
De recovery partitie en de recovery dvd/cd hebben alles met elkaar te maken.
Als met de computer Windows wordt meegeleverd, dient de fabrikant van de computer (of dit nu zelfbouw door de winkel is of een merkcomputer maakt niet uit) de installatie of recovery met de computer mee te leveren. Dat kan via een optische schijf of door middel van een partitie op de harde schijf.

Als de fabrikant van de computer geen optische schijf met de computer meelevert, krijgt de koper de mogelijkheid om alsnog die CD/DVD zelf te branden. Als de harde schijf crashed is die partitie logischerwijs niet meer bereikbaar. Mijn advies is altijd die CD/DVD te branden.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Natuurlijk Marcel klopt :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

the phantom schreef:
olaf79 schreef:Dat is onzin. Een recovery partitie bevat meestal een kopie van de installatie zoals die af fabriek was (windows plus eventueel door de fabrikant geleverde software, meestal proefversies) en soms een installatie programma om windows volledig clean te installeren.
Een recovery dvd is een schijfje waarmee je de computer vanaf dvd kunt opstarten met wat hulpprogramma's erop om de computer te kunt herstellen naar een vorige status, of een backup kunt terugzetten. Het aanmaken van die dvd heeft niets met de recovery partitie te maken.
Je slaat hier de plank finaal mis.
De recovery partitie en de recovery dvd/cd hebben alles met elkaar te maken.
Als met de computer Windows wordt meegeleverd, dient de fabrikant van de computer (of dit nu zelfbouw door de winkel is of een merkcomputer maakt niet uit) de installatie of recovery met de computer mee te leveren. Dat kan via een optische schijf of door middel van een partitie op de harde schijf.

Als de fabrikant van de computer geen optische schijf met de computer meelevert, krijgt de koper de mogelijkheid om alsnog die CD/DVD zelf te branden. Als de harde schijf crashed is die partitie logischerwijs niet meer bereikbaar. Mijn advies is altijd die CD/DVD te branden.
Geloof me ik sla de plank niet mis. Ik weet waar ik over praat.
De windows installatie dvd (waar jij het over hebt) is wat anders dan een recovery dvd. Een recovery dvd bevat niet het besturingssysteem zelf. Een recovery dvd bevat een aantal programma's om de computer te kunnen opstarten indien windows corrupt is en vaak een aantal programma's voor het herstellen (=recoveren) van de computer. Op de windows dvd (die je dus krijgt als je windows in de winkel los koopt) staat de recovery console waarmee je naast opstarten, windows repareren en de command prompt, ook backups kunt terugzetten en de systeem herstelpunten kunt benaderen.
Sommige fabrikanten leveren een recovery dvd mee om windows te herinstalleren of een programma om de benodigde dvd daarvoor zelf te bakken (er wordt dan een kopie van de recovery partitie op dvd gezet).
In het geval van TS had PB helpdesk de klant eerst die disk moeten laten maken alvorens de recovery van hardeschijf te laden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

I'll be back! schreef:Verbaast mij niets.
Die recovery deugd niet, ook niet via de cd/dvd.
Grote OEM's mogen zelf Windows naar hun eigen inzicht aangepast worden, en dat is juist het probleem bij Packard-Bell. In hun versie zitten juist diverse grove fouten.
Je trekt wel snel conclusies. Misschien mislukte de recovery door een fout op de harde schijf.
Wat het beste gedaan kan worden is als de koper van die computer iemand kent met een originele installatie cd/dvd van Windows (moet wel de exacte versie van Windows zijn), die cd/dvd gebruiken om Windows opnieuw te installeren, met daarbij de Windows code die op de sticker aan de onderkant of achterkant/zijkant is geplakt.
Dat is zeker niet het beste dat gedaan kan worden. Dit is namelijk, afhankelijk van de licentie van degene met de originele windows 7 dvd, mogelijk illegaal.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door I'll be back! »

olaf79 schreef:Geloof me ik sla de plank niet mis. Ik weet waar ik over praat.
Olaf, nog steeds sprookjes aan het vertellen?
Aan jouw betoog te lezen weet je helemaal niet waar jij het over hebt.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door I'll be back! »

olaf79 schreef:
I'll be back! schreef:Verbaast mij niets.
Die recovery deugd niet, ook niet via de cd/dvd.
Grote OEM's mogen zelf Windows naar hun eigen inzicht aangepast worden, en dat is juist het probleem bij Packard-Bell. In hun versie zitten juist diverse grove fouten.
Je trekt wel snel conclusies. Misschien mislukte de recovery door een fout op de harde schijf.
Ik trek helemaal niet de verkeerde conclusies.
Ik heb bij een PB laptop al diverse keren Windows via de recovery partitie opnieuw opgezet (Windows Vista) en iedere keer ging het na een tijdje gruwelijk mis. Onstabiel systeem en de configuratiescherm was niet meer benaderbaar.
Alle partities van de harde schijf gehaald, via een originele Windows installatie CD Windows opnieuw geïnstalleerd. Waarna het systeem zeer stabiel liep en geen problemen meer opleverde.

olaf79 schreef:
I'll be back! schreef:Wat het beste gedaan kan worden is als de koper van die computer iemand kent met een originele installatie cd/dvd van Windows (moet wel de exacte versie van Windows zijn), die cd/dvd gebruiken om Windows opnieuw te installeren, met daarbij de Windows code die op de sticker aan de onderkant of achterkant/zijkant is geplakt.
Dat is zeker niet het beste dat gedaan kan worden. Dit is namelijk, afhankelijk van de licentie van degene met de originele windows 7 dvd, mogelijk illegaal.
Natuurlijk is dat niet illegaal.
De code van Windows zit niet in de installatie cd/dvd.
Met een retail installatie kan dus niet op een OEM computer worden uitgevoerd, omdat de OEM code niet door een retail installatie wordt geaccepteerd en visa versa.

Jij zegt dat het niet kan, terwijl ik die methode meer dan zeven jaar gebruik.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door agnesm »

Mijn eerste computer vele jaren geleden was een Packard Hell, zo noem ik het merk sindsdien.
Er zal geen enkele oplossing komen (toen niet, nu niet en in de toekomst niet) en alleen veel ergernis met iedere keer weer een ander probleem. Ik kan alleen aanraden neem je verlies en zoek een andere computer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

I'll be back! schreef:
olaf79 schreef:Geloof me ik sla de plank niet mis. Ik weet waar ik over praat.
Olaf, nog steeds sprookjes aan het vertellen?
Aan jouw betoog te lezen weet je helemaal niet waar jij het over hebt.
Ik ga geen welles nietes spelletje met je spelen. In ieder geval raak je door het bakken van een recovery dvd echt niet de recovery partitie kwijt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

I'll be back! schreef:De code van Windows zit niet in de installatie cd/dvd.
Met een retail installatie kan dus niet op een OEM computer worden uitgevoerd, omdat de OEM code niet door een retail installatie wordt geaccepteerd en visa versa.

Jij zegt dat het niet kan, terwijl ik die methode meer dan zeven jaar gebruik.
Je schrijft het allemaal wat knullig en misschien heb ik je daarom verkeerd begrepen. Je bedoelt waarschijnlijk dat je met een retail dvd windows 7 kunt installeren om vervolgens de OEM key te gebruiken om te unlocken (vervolgens moet je met de telefoon windows activeren want anders lukt het nog niet).

Dat is inderdaad mogelijk...

Gesloten