enige tijd geleden kocht ik via een webwinkel een sony ar41S. het op dat moment topmodel van de sony vaio lijn. erg blij ging ik ermee aan de slag. echter na 13 dagen zag ik pas dat ik letterlijk honderden dode subpixels in mijn scherm had en bleek dat de kaartlezer het niet deed (deze teste ik toen pas voor de eerste keer) die pixels had ik eerder niet gezien doordat ik alleen met daglicht werkte en die bewuste avond in het donker zat waardoor het opviel. hier melding van gemaakt bij sony en deze zouden de notebook ophalen. 2 keer heb ik voor niets thuis gezeten omdat sony niet goed aan de couriersdienst had doorgegeven dat ze de notebook op moesten halen. de derde keer kwamen ze zonder te vertellen dat ze langs zouden komen. 2 keer heb ik mijn werk af moeten zeggen en een keer moest mijn vrouw acuut haar afspraken afzeggen.
2 dagen later werd er doodleuk vermeld dat er geen defect werd gevonden. na een melding vanmij dat er nog maar eens moest worden gekeken werd er na 2,5 week eindelijk meegedeeld dat ze het defect inderdaad hadden gevonden (er was namelijk slecht gecommuniceert door sony waardoor de reparatie afdeling niet wist dat ze nogmaals moesten kijken.)
de reparatie zou 2 weken duren, maar na 2 weken een brief gekregen dat de onderdelen niet leverbaar waren waardoor er vertraging op zou owrden gelopen.
al met al heb ik nu mijn notebook nog niet terug. ik heb een schade vergoeding geeist in de vorm van 2 jaar extra garantie verlenging en een nieuwe notebook. sony bood 3 maanden aan maar de notebook wordt wel gewoon gerepareert. ik vind dit schandalig. de schade door het thuis moeten zitten door het niet op komen halen en het niet kunnen werken met de notebook is honderden euro's en ze proberen er zo goedkoop vanaf te komen.
heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen, behalve afwachten op de goede wil van sony
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sony vaio service
Re: sony vaio service
Sony Notebooks.
Ik vind het erg zonde voor je. Je kunt het beste nóg meer eisen, zoals een gratis tweede notebook! Wie denken ze wel niet die ze zijn, daar bij Sony.
Je kunt gewoon alle schade op Sony verhalen, dus ook de dagen die je hebt vrijgenomen. Het is namelijk absurd dat reparaties 2,5 week duren, en dat ze niet alle defecte produkten meteen vernietigen.
Het probleem van Sony moet niet het probleem van de klant zijn!
Even flink schreeuwen op een drukke zaterdag doet ook wonderen. Gewoon naar het adres van Sony gaan en om de directeur vragen. Niet de bedrijfsleider of een ander, want zij hebben geen bevoegdheid en zijn vaak niet geinteresseerd in de klanten die ze hebben.
Succes,
Magel725
Die Sony zal boycotten
Ik vind het erg zonde voor je. Je kunt het beste nóg meer eisen, zoals een gratis tweede notebook! Wie denken ze wel niet die ze zijn, daar bij Sony.
Je kunt gewoon alle schade op Sony verhalen, dus ook de dagen die je hebt vrijgenomen. Het is namelijk absurd dat reparaties 2,5 week duren, en dat ze niet alle defecte produkten meteen vernietigen.
Het probleem van Sony moet niet het probleem van de klant zijn!
Even flink schreeuwen op een drukke zaterdag doet ook wonderen. Gewoon naar het adres van Sony gaan en om de directeur vragen. Niet de bedrijfsleider of een ander, want zij hebben geen bevoegdheid en zijn vaak niet geinteresseerd in de klanten die ze hebben.
Succes,
Magel725
Die Sony zal boycotten
vervelend is dus dat ik al contact heb met de supervisor van de helpdesk, maar dat ik geen idee heb wie daar weer boven staat en dat vertellen ze dus ook niet. tweede probleem is dat het 020 nummer is doorgeschakeld naar een helpdesk die opereert vanuit belgie, dus daar ga je dan ook niet zo even naar toe. ik heb al met al geen flauw idee naar wie ik kan stappen die hoger staat. ik heb geen adres, naam of mailadres.
de grote vraag was ook vooral wat mijn rechten zijn in dit geval.
de grote vraag was ook vooral wat mijn rechten zijn in dit geval.
Wel eens van satire/sarcasme gehoord yoerisman?. Lees de reactie een stukje beter.
Laatst gewijzigd door jor op 12 okt 2007 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik?Een schadevergoeding en gelijk maar een nieuw notebook, Kopje koffie erbij met een gebakje en een gratis internetverbinding voor een jaar? Schei eens uit.al met al heb ik nu mijn notebook nog niet terug. ik heb een schade vergoeding geeist in de vorm van 2 jaar extra garantie verlenging en een nieuwe notebook. sony bood 3 maanden aan maar de notebook wordt wel gewoon gerepareert. ik vind dit schandalig. de schade door het thuis moeten zitten door het niet op komen halen en het niet kunnen werken met de notebook is honderden euro's en ze proberen er zo goedkoop vanaf te komen.
heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen, behalve afwachten op de goede wil van sony
-
Als een bedrijf niet op komt dagen, en je lijdt daar aantoonbare schade onder, dan dient het bedrijf die schade te vergoeden.
Dat is niet meer dan normaal.
Er is al jurispredentie hierover.
Een nieuw note-book hoeft niet. (moet wel binnen redelijke termijn gemaakt worden)
Extra garantie voor de tijd dat je je note-book niet hebt kunnen gebruiken is weer wel redelijk.
Als ze dus niet aan jou wensen tegemoed komen, kan je dus beter de werkelijk geleden schade claimen.
Dat is niet meer dan normaal.
Er is al jurispredentie hierover.
Een nieuw note-book hoeft niet. (moet wel binnen redelijke termijn gemaakt worden)
Extra garantie voor de tijd dat je je note-book niet hebt kunnen gebruiken is weer wel redelijk.
Als ze dus niet aan jou wensen tegemoed komen, kan je dus beter de werkelijk geleden schade claimen.