LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] targa computer van de lidl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
diny

targa computer van de lidl

Ongelezen bericht door diny »

een perfecte computer.....zeer goede service.....onze harde schijf ging kapot.....wij gebeld naar duitsland, krijg je een nederlandse monteur aan de telefoon,,,,,,er kwam een monteur helemaal uit dusseldorf, hij sprak wel duits, maar hij maakte onze computer..en het kostte ons geen cent, terwijl we hem toch al 2 jaar hadden,,,,,de volgende word weer een lidl of aldi computer en zeker niet een van een pc boer die hier bij ons steeds duurder word

wharting

Re: targa computer van de lidl

Ongelezen bericht door wharting »

Heb ook zo'n apparaat sinds september 2003.
Prima computer. Software was niet helemaal compleet geleverd maar werd in no time vanuit Duitsland toegestuurd.
Telefonische helpdesk goed bereikbaar en correct en snel geholpen.

Willem

gijs_nl

Ongelezen bericht door gijs_nl »

Hier helaas niet helemaal tevreden. Ze komen de kapotte laptop heel snel halen en binnen een week ook weer terugbrengen. Echter lijken ze helemaal (of half) af te gaan op de probleemomschrijving. Als daarin iets staat dat lijkt op een harddiskprobleem, dan vervangen ze die en sturen ze 'm terug.

Tot nu toe hebben ze nog niet echt zelf getest (lijkt) en moet die weer terug, want het ligt ergens anders aan. Maar wat?

Verder dus wel snel, aardig en beleefd, alleen blijft het resultaat een beetje uit.

Vergeleken bij vele anderen dan toch nog heel wat beter qua service bereidheid.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

supermarkt pc's sucks
koop een A-Merk en je bent klaar zoals Apple
www.apple.com/nl/

Jeffrey

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Meeste mensen werken toch het liefst op een betaalbare, simpele windows xp pc! Een apple is veel te duur en omslachtig voor gewone consumenten...

web-vision_be

Ongelezen bericht door web-vision_be »

Ik wil even reageren op gijs_nl

Die probleem omschrijvingen zijn soms inderdaad een probleem.

Ikzelf heb een PC winkel en soms krijgen wij mensen aan de telefoon of in de winkel die zeggen "mijn harde schijf is defect, ik wil een nieuwe" ? Dan zeggen wij (meestal) "geen probleem, wij zorgen voor een andere". Dan bellen ze daarna terug "die andere harde schijf is ook defect" of "het probleem is er nog steeds, dat is brol materiaal".
En dan blijkt (na een lange tijd vragen stellen) dat de pc de foutmelding "disk error, no data retrieved" geeft nadat een bestand wordt geopend vanop diskette, en dat eigenlijk de floppy drive defect is.

Je moet er dus voor zorgen dat in de probleemomschrijving ENKEL een omschrijving van het probleem staat en niet jouw eigen versie daarvan (dat lijkt moeilijker dan je denkt).
Dan moet de hersteller zelf zoeken naar de oorzaak, en meestal weet die direct wat te doen.

Maar als iemand direct zegt/schrijft "de harde schijf werkt niet goed", en je krijgt een nieuwe, dan kun je eigenlijk niet boos zijn op die hersteller.

pardalis

Ongelezen bericht door pardalis »

idd.. maar je ken als verkoper ook altijd nog even navragen voor de zekerheid waarom ze dat denken

Gast

@Jeffrey

Wat een K*U*T opmerking. Een eMac kost 849,- wat toch echt niet veel is. Gewone consumenten moeten juist naar de Mac switchen. en denk zelf ook dat meneer Jeffrey ook nog nooit een Mac heeft geprobeerd

Gast

Nou jeffrey en gast,

Jullie hebben geen van beide ongelijk, maar er komt toch meer bij kijken.

a. een simpele computer met XP bestaat niet meer, het heeft allemaal dezelfde werkwijze dan enkel de extra`s maken het verschil en XP is niet zo simpel als het lijkt, de fora`s staan er vol van.

b. Ik heb ooit (en dat is lang geleden) een Apple IIc gehad, het was een schitterend apparaatje en zeer envoudig te bedienen, maar als je van Apple iets wil uitbreiden c.q. aanschaffen dan loopt het in de kosten.

Het heeft allemaal z`n voor en z`n tegen, het is alleen vaak de onkunde en de desinteresse om zich een pc eigen te maken.
Mensen (veel mensen) schaffen zo`n ding aan, pluggen`m in en ohwee bij de eerste foutmelding is het een k**-apparaat. Ik werk nu al meer als 25 jaar met pc`s en nog steeds leer ik bij.

Maar dit is mijn visie op het geheel.

Groet, Rob

Jbroeders

Ongelezen bericht door Jbroeders »

Ik snap dat alles zijn voor en nadelen heeft. Maar bij apple speelt dat kostenaspect het meest. Daarnaast is programmatuur voor zo'n e-mac ook nog eens aardig prijzig. Als ik dan een computer koop dan moet het niet zo'n beeldscherm zijn waar ze die hele pc maar in hebben gepropt en dan kom je bij een G5 toren uit. En die kost meer dan 1200 euro, de prijs waar je een dikke pc voor kunt laten bouwen.

Ik kan gewoon niet wennen aan het idee dat een heel beeldscherm je pc vormt, dus die emac zal hier nooit vaste voet krijgen in huis. Zo'n G5 vindt ik dan wel mooi, maar helaas (apple he!) onbetaalbaar...

Over windows XP wil ik nog het volgende kwijt. Als er een besturingssysteem is waar ze alles tot op het bot hebben vereenvoudigd dan is dat WinXP wel. Iedereen met het kleinste greintje intuitie kan een winXP computer bedienen en kan er iets op installeren. WinXP is dus zeker niet lastig.

Ik heb op een school gezeten waar ze met Imacs werkten. Toch vond ik het niet zo prettig computeren, een mac is wellicht mijn straatje niet. Voor de liefhebbers dan maar ;)

J_broeders

Ongelezen bericht door J_broeders »

Ik snap dat alles zijn voor en nadelen heeft. Maar bij apple speelt dat kostenaspect het meest. Daarnaast is programmatuur voor zo'n e-mac ook nog eens aardig prijzig. Als ik dan een computer koop dan moet het niet zo'n beeldscherm zijn waar ze die hele pc maar in hebben gepropt en dan kom je bij een G5 toren uit. En die kost meer dan 1200 euro, de prijs waar je een dikke pc voor kunt laten bouwen.

Ik kan gewoon niet wennen aan het idee dat een heel beeldscherm je pc vormt, dus die emac zal hier nooit vaste voet krijgen in huis. Zo'n G5 vindt ik dan wel mooi, maar helaas (apple he!) onbetaalbaar...

Over windows XP wil ik nog het volgende kwijt. Als er een besturingssysteem is waar ze alles tot op het bot hebben vereenvoudigd dan is dat WinXP wel. Iedereen met het kleinste greintje intuitie kan een winXP computer bedienen en kan er iets op installeren. WinXP is dus zeker niet lastig.

Ik heb op een school gezeten waar ze met Imacs werkten. Toch vond ik het niet zo prettig computeren, een mac is wellicht mijn straatje niet. Voor de liefhebbers dan maar ;)

digital8

Ongelezen bericht door digital8 »

Ik heb een Targa Labtop (AMD64) bij de lidl vandaan en na een maand of drie begonnen er opeens allemaal scheurtjes in het linker scharnier te komen., na Targa gebeld te hebben werd ik door een voor een Duitser zeer goed Nederlands sprekende man geholpen, hij liet de labtop 2 dagen later ophalen (en was erg duidelijk dat alle prive data e.d. gebackupped moest worden voor het geval dat er iets mee zou gebeuren) en nog 3 dagen later was m'n labtop weer terug.

M'n labtop was helemaal schoongemaakt en het scherm was compleet vervangen, wat voor mij een voordeeltje was want in het oude scherm zat 1 comtinu active pixel (rood) en dit nieuwe scherm is helemaal goed... :D

Gast

ik heb ook een medion 8383 ben er zeer tevreden mee
alleen de netwerk kaart klopte niet bleek er nog een te zijn met het zelfde ip adres heb naar medion gebelt kreeg binnen 4 dagen een cd rom gestuurt en het was opgelost

forgotten

Ongelezen bericht door forgotten »

Een MAC mag in aanschaf dan welleswaar duurder zijn dan zo'n windhoos pc'tje, maar die MAC heeft na een jaar of 4 nog steeds een restwaarde waar je een behoorlijk dikke windhoos machientje voor kunt kopen, terwijl diezelfde winhoos gevalletje na 3 jaar al geen cent meer waard is. :p

Gast

ik heb ook een medion 8383 ben er zeer tevreden mee
alleen de netwerk kaart klopte niet bleek er nog een te zijn met het zelfde ip adres heb naar medion gebelt kreeg binnen 4 dagen een cd rom gestuurt en het was opgelost
dan ben je echt een grote leek.

een netwerk kaart heeft nl geen ipadres

dat moet je zelf instellen op je computer en dat staat niet op de hardware.

Gesloten