LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twee beeldschermen op 1 computer
Twee beeldschermen op 1 computer
Beste forumleden,
Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen. Ik wil op mijn computer 2 beeldschermen aansluiten. 1 Crt scherm en 1 tft scherm.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een apparaat waarmee ik deze beelschermen op mijn pc kan aansluiten. Ben al bij diverse pc zaken geweest maar deze konden mij niet helpen.
Weten jullie hoe zo'n apparaat heet en waar je het zou kunnen kopen.
Alvast dank voor het meedenken.
Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen. Ik wil op mijn computer 2 beeldschermen aansluiten. 1 Crt scherm en 1 tft scherm.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een apparaat waarmee ik deze beelschermen op mijn pc kan aansluiten. Ben al bij diverse pc zaken geweest maar deze konden mij niet helpen.
Weten jullie hoe zo'n apparaat heet en waar je het zou kunnen kopen.
Alvast dank voor het meedenken.
-
Re: Twee beeldschermen op 1 computer
De makelijkste en de beste oplossing is een videokaart met meerdere uitgangen ik heb tft een anoloog en mijn tv er op aangesloten.
ik raad je de G-force 5200.
ik raad je de G-force 5200.
Beste heer/mw. Kohl,
Dank voor je reactie. Ik heb net een nieuwe pc en daar zit een Nvidia 6600 Geforce videokaart in. Dus dat vernieuwen zie ik niet zitten.
Ik zoek eigenlijk een simpele connector waarop ik 2 beeldschermen kan aansluiten.
Groetjes,
Fenkie.
Dank voor je reactie. Ik heb net een nieuwe pc en daar zit een Nvidia 6600 Geforce videokaart in. Dus dat vernieuwen zie ik niet zitten.
Ik zoek eigenlijk een simpele connector waarop ik 2 beeldschermen kan aansluiten.
Groetjes,
Fenkie.
Die 6600 van je heeft 3 uitgangen 1x VGA 1x DVI en 1x normale video uitgang.
Die CRT moet je op je VGA aansluiten de TFT op de DVI kan dit niet omdat de TFT ook VGA ingang heeft dan moet je kijken of je de convertor van VGA naar DVI heb gekregen is merk afhankelijk de een doet het wel de ander niet. zoniet effe kopen dan
Als dit gelukt is moet je nog effe bij je beeldscherminstellingen even het tweede scherm aanzetten.
Die CRT moet je op je VGA aansluiten de TFT op de DVI kan dit niet omdat de TFT ook VGA ingang heeft dan moet je kijken of je de convertor van VGA naar DVI heb gekregen is merk afhankelijk de een doet het wel de ander niet. zoniet effe kopen dan
Als dit gelukt is moet je nog effe bij je beeldscherminstellingen even het tweede scherm aanzetten.
-
Klopt, die 6600 heeft inderdaad de mogelijkheid om twee beeldschermen aan te sluiten. Die TFT is met een verloopje inderdaad prima aan te sluiten op de DVI (de witte) uitgang. Als je een videokaart los koopt zit dat verloopje er bijna altijd bij, als het ding in je PC gebouwd zit weet ik het niet...
Anders ff naar de Mediamarkt, daar hebben ze die dingetjes wel
Anders ff naar de Mediamarkt, daar hebben ze die dingetjes wel
Beste forumleden,
Hartelijk dank voor jullie leerzame bijdragen. Ik ga direct werk maken van jullie tips en mocht dat niet lukken dan loop ik even naar de media markt om te kijken of ze daar aansluitdraden/connector hebben.
Ik hou jullie op de hoogte!
Met zeer vriendelijke groet,
Fenkie.
Hartelijk dank voor jullie leerzame bijdragen. Ik ga direct werk maken van jullie tips en mocht dat niet lukken dan loop ik even naar de media markt om te kijken of ze daar aansluitdraden/connector hebben.
Ik hou jullie op de hoogte!
Met zeer vriendelijke groet,
Fenkie.
Als je een moderne (non-budget) grafische kaart koopt dan heb je al 2 uitgangen voor twee monitoren.
De goedkope series zullen zo'n feature namelijk als eerste laten vallen.
Vaak zijn dat DVI-connectors en wordt er een connector meegeleverd waarmee je ook een normale monitor op zo'n DVI-uitgang kunt aansluiten.
De goedkope series zullen zo'n feature namelijk als eerste laten vallen.
Vaak zijn dat DVI-connectors en wordt er een connector meegeleverd waarmee je ook een normale monitor op zo'n DVI-uitgang kunt aansluiten.
Beste forumleden,
Even een update v.w.b. twee schermen op mijn pc aansluiten.
Ik heb inderdaad 2 beeldscherm ingangen op mijn pc. 1 maal DVI en 1 Digitale ingang. Helaas... mijn tft scherm heeft een DVI ingang. Ik had vernomen dat digitale beeldschermaansluitingen binnen gebruik van de EU niet zijn toegestaan. Zonde! Dus nu op zoek naar een connector.
Nogmaals bedankt voor jullie wijze bijdragen.
Groetjes,
Fenkie
Even een update v.w.b. twee schermen op mijn pc aansluiten.
Ik heb inderdaad 2 beeldscherm ingangen op mijn pc. 1 maal DVI en 1 Digitale ingang. Helaas... mijn tft scherm heeft een DVI ingang. Ik had vernomen dat digitale beeldschermaansluitingen binnen gebruik van de EU niet zijn toegestaan. Zonde! Dus nu op zoek naar een connector.
Nogmaals bedankt voor jullie wijze bijdragen.
Groetjes,
Fenkie
-
Ik had vernomen dat digitale beeldschermaansluitingen binnen gebruik van de EU niet zijn toegestaan.
WAT?????????????????????????????????????????????????

Ja Captain, dat meen ik echt. Ik was op google aan het zoeken en kwam op diverse forums terecht waar dit werd medegedeeld.
En inderdaad, ik snap hier ook niets van.
Jouw reactie is tevens de mijne.
En inderdaad, ik snap hier ook niets van.
Jouw reactie is tevens de mijne.
-
Dan mag je mij vertellen waar dat was. Wat een nonsens.
Het maken van copyen is ook verboden! (ik hoef het verder niet uit te leggen, toch?)
Je hebt gelijk @tje. Het gaat inderdaad om het copieren tegen te houden.
Captain, ik had het niet helemaal aan het juiste eind. De EU wilde in het begin digitale aansluitingen op pc beeldschermen verbieden maar heeft onlangs besloten om op de tft beeldschermen extra belasting te heffen.
Hierdoor zijn deze beeldschermen vanwege hun hoge aanschafprijs minder aantrekkelijk.
Zie
http://64.233.183.104/search?q=cache:a6 ... B+eu&hl=nl
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/975059/2
Groetjes Fenkie.
Captain, ik had het niet helemaal aan het juiste eind. De EU wilde in het begin digitale aansluitingen op pc beeldschermen verbieden maar heeft onlangs besloten om op de tft beeldschermen extra belasting te heffen.
Hierdoor zijn deze beeldschermen vanwege hun hoge aanschafprijs minder aantrekkelijk.
Zie
http://64.233.183.104/search?q=cache:a6 ... B+eu&hl=nl
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/975059/2
Groetjes Fenkie.
Kijk aub naar de datum van dat bericht (begin 2004)
We zitten inmiddels in 2005 ...
TFT-schermen met DVI-aansluiting zijn nog steeds legaal.
Het enige dat gebeurd is dat de overheid heeft geprobeerd een extra heffing te vorderen, waardoor de prijzen voor schermen met dvi-aansluiting zijn gestegen (de consument is altijd de klos).
Sommige fabrikanten hebben daarop gereageerd door TFT-schermen te leveren zonder DVI-D aansluiting.
Een TFT-scherm op een analoge uitgang (ie : de standaard-monitor aansluiting) aansluiten is zonde van het geld. Je hebt door de onnodige digitaal -> analoog -> digitaal conversie flink wat kwaliteitsverlies dat je zeker zult merken als je twee identieke TFT-schermen hebt waarvan er slechts een op een echte DVI-D uitgang is aangesloten.
En zoals eerder gezegd : deze 'convertor' (voor DVI-D -> VGA) wordt vaak bij je grafische kaart geleverd. En anders is ie in een goede winkel voor een paar centen te koop.
We zitten inmiddels in 2005 ...
TFT-schermen met DVI-aansluiting zijn nog steeds legaal.
Het enige dat gebeurd is dat de overheid heeft geprobeerd een extra heffing te vorderen, waardoor de prijzen voor schermen met dvi-aansluiting zijn gestegen (de consument is altijd de klos).
Sommige fabrikanten hebben daarop gereageerd door TFT-schermen te leveren zonder DVI-D aansluiting.
Een TFT-scherm op een analoge uitgang (ie : de standaard-monitor aansluiting) aansluiten is zonde van het geld. Je hebt door de onnodige digitaal -> analoog -> digitaal conversie flink wat kwaliteitsverlies dat je zeker zult merken als je twee identieke TFT-schermen hebt waarvan er slechts een op een echte DVI-D uitgang is aangesloten.
En zoals eerder gezegd : deze 'convertor' (voor DVI-D -> VGA) wordt vaak bij je grafische kaart geleverd. En anders is ie in een goede winkel voor een paar centen te koop.
Beste forumleden,
Hierbij een update. Het is gelukt. Ik heb bij Dynabite een DVI Adapter gekocht en deze op mijn analoge aansluiting van mijn tft aansluiting aangesloten.
Dit betekent dat ik naast mijn tft scherm ook een analoog crt scherm kan aansluiten.
Wat ik alleen niet begrijp is dat de man bij Dynabite zei dat wanneer ik op mijn videokaart 2 beeldschermen aansluit ik ook dit in mij kaart moet aangeven. Hij had het over het klonen van beeldschermen. Ik heb bij de Nvidia Desktopmanager van alles gezocht maar kon dat niet vinden.
Mochten jullie daar iets van weten... alle info is welkom. Nogmaals hartelijk dank voor jullie moeite.
Met vriendelijke groet,
Fenkie.
Hierbij een update. Het is gelukt. Ik heb bij Dynabite een DVI Adapter gekocht en deze op mijn analoge aansluiting van mijn tft aansluiting aangesloten.
Dit betekent dat ik naast mijn tft scherm ook een analoog crt scherm kan aansluiten.
Wat ik alleen niet begrijp is dat de man bij Dynabite zei dat wanneer ik op mijn videokaart 2 beeldschermen aansluit ik ook dit in mij kaart moet aangeven. Hij had het over het klonen van beeldschermen. Ik heb bij de Nvidia Desktopmanager van alles gezocht maar kon dat niet vinden.
Mochten jullie daar iets van weten... alle info is welkom. Nogmaals hartelijk dank voor jullie moeite.
Met vriendelijke groet,
Fenkie.
Rechtermuisknop op je bureaublad, Settings, advanced. (ik heb een engelse versie xp). Daar zul je meer vinden over je videokaart.
Dank voor je snelle reactie @tje.
Wat jij voorstelde heb ik al gedaan en heb het menu van de geluidskaart grondig bekeken. Echter, over het klonen of aansluiten van 2 beeldschermen kon ik helaas niets vinden. Heb dit ook al op het internet gezocht maar kon helaas niets vinden.
Maar komt tijd komt raad dus ik ga gewoon weer verder zoeken
Met vriendelijke groet,
Fenkie.
Wat jij voorstelde heb ik al gedaan en heb het menu van de geluidskaart grondig bekeken. Echter, over het klonen of aansluiten van 2 beeldschermen kon ik helaas niets vinden. Heb dit ook al op het internet gezocht maar kon helaas niets vinden.
Maar komt tijd komt raad dus ik ga gewoon weer verder zoeken

Met vriendelijke groet,
Fenkie.