LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de manier voor een backup

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Wijsmand
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2009 18:02

Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Wijsmand »

Hoe beschermt u uw PC ? Ik maak er geen Poll van maar wil weten of u veilig internet en hoe !

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door dhc »

Hij zit bij mij in een grote kartonneN doos met een hangslot!
Veilig genoeg!

Misschien een stomme vraag maar waarom wil jij weten hoe iemand zijn PC beveiligt? Zit jij te wachten op pagina's nutteloze info?
Iedereen doet dat nl.op zijn/haar eigen manier en is overtuigt dat dit de beste manier s. Ik voorspel nu al dat in dit topic de virusscanners, anti-sywareprogramma's enz je om de oren zullen vliegen.
Tijdverspilling!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Moppentappers »

K gebruik windows home server, vrij dure oplossing maar wel ideaal omdat het helemaal automatisch gaat en ook elke nacht. Enige is dat als de home server echt grof gezegd naar de vervelend gaat ik wel de *** ben (foto's etc. staan in de alom bekende software matige raid die ingebouwd zit in windows home server) Moeten er dus wel 2 schijven het begeven, een risico wat ik wel durf te nemen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Veiligste internet is GEEN internet :shock:

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Veilig op internet of de beste manier voor het maken van een backup.

Backups hoef je niet perse te maken als je een Raid 1 of 5 opstelling gebruikt. De kans dat je dan data verliest is vele malen kleiner.

De beste manier om een backup te maken is de data wegschrijven naar een ander medium en deze op een andere plaats bewaren. Of dit medium nu een DVD of HDD is, maakt m.i. niet zoveel uit.

Voor het beveiligen van je pc is er eigenlijk maar 1 echte beveiliging en dat is scholing van de gebruiker. :) De meeste virussen en troep op je pc komen erop omdat iedereen maar klakkeloos alles aanklikt wat op je beeldscherm verschijnt. Ik draai al jaren zonder virusscanner en heb nog nooit problemen gehad. Laatst een gratis versie van avast eropgezet en deze kon niets vinden.

Wijsmand
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2009 18:02

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Wijsmand »

Geplaatst op 28 Jun 2009 22:41 door dhc
Hij zit bij mij in een grote kartonneN doos met een hangslot!
Veilig genoeg!

Misschien een stomme vraag maar waarom wil jij weten hoe iemand zijn PC beveiligt
Domme vragen bestaan niet wel stomme antwoorden !

Misschien is dit wat voor je dan hoef je ook niet de hele dag achter je PC'tje mensen de grond in te trappen.

http://www.martingaus.nl/

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Persoonlijk gebruik ik deze :

http://www.acronis.nl/homecomputing/

En daarnaast gebruik ik mijn oude harde schijf als externe schijf met het programma Colbian 9.

Acronis staat als herstel op de harde schijf van de PC mocht je b.v. je PC eens terug willen zetten, na de fabrieksinstellingen dan ben je met Acronis wel je gegevens kwijt.

S6

Wijsmand
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2009 18:02

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Wijsmand »

Geplaatst op 13 Feb 2009 16:55 door dhc
Doe ik niet, het pension stelt duidelijk een voorwaarde en die hebben ze toegepast.
Als zij bepaalde rassen niet willen plaatsen dan hebben ze dat recht.
Prettig weekend verder, ik ga mijn hond uitlaten....
dhc had mijn advies al eerder opgevolgd zie ik 8)

Bedankt Rob lijkt me een goed systeem.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door mar42 »

1 van de goeie virusscanners is NOD32 virusscanner.

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Inode »


alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door alfatrion »

D2Freak30 schreef:Backups hoef je niet perse te maken als je een Raid 1 of 5 opstelling gebruikt. De kans dat je dan data verliest is vele malen kleiner.
RAID is geen vervanging voor een goede backup. RAID ondervangt verlies als gevolg door een hardware falen, maar niet als gevolg van menselijk falen en in het geval van brand heb je er ook niets aan. Als je alleen voor RAID gaat is nog veel belangrijker om er voor te zorgen dat de harde schrijven koel blijven, uit een aparte serie komen, verschillende leeftijden hebben, ect. ect. anders branden ze op het zelfde moment door. (Arco is dus ook een noodzakelijk kwaad.)

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door Dirkie »

De beste manier om een backup te maken is de data wegschrijven naar een ander medium en deze op een andere plaats bewaren. Of dit medium nu een DVD of HDD is, maakt m.i. niet zoveel uit.
Dit is op zich een goed advies, maar een vast onderdeel van een backup procedure is ook het testen, of je iets aan een backup hebt. Er zijn best wel mensen die een backup maken, maar bij problemen komen ze erachter, dat ze niet weten hoe ze die backup moeten gebruiken.

killdog
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2009 12:30

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door killdog »

ik zit zelf bij mediamarkt op de computerafdeling en hoe je een back-up maakt? geen probleem hier zijn verschillende manieren voor :wink: je kunt een externe harde schijf aanschaffen van 1 TB van western digital die overigens erg goed zijn en niet te duur, je kunt alle gegevens van de betreffende harde schijf op de externe harde schijf zetten. of je zet het op een paar dvd's als je een niet te grote harde schijf hebt. maar ik raad een externe harde schijf aan. nou heb je ook harde schijven waarop staat: back-up software included als u niet 100% weet hoe u een back-up moet gebruiken kunt u beter zoiets aanschaffen.

tekzunited
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:06

Re: Wat is de manier voor een backup

Ongelezen bericht door tekzunited »

wat ook goed is is gewoon een huisserver maken die wekelijks een back upje maakt van alle computers in huis.

Gesloten