LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat voor laptop??

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door marieke26 »

Ik dacht "ff"een laptop aan te schaffen, maar zie ff door de bomen het bos niet meer. Wat si een aanrader, of kan je ergens ze makkelijk vergelijken?

Ik wil gewoon een goede laptop, die evt het nieuwe systeem kan draaien ( dus 1 gb intern geheugen)
wie heeft er tips?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik raad dell af omdat:
slechte service
acer is wel goed alleen raad ik ten alle tijden aan het bij een speciaal zaak te kopen die er ECHT verstand van hebben.
je kan dan eventueel dingen aan je laptop laten toevoegen of dingen weglaten die je toch niet nodig zult hebben.
ikzelf heb mijn laptop bij http://www.mega2.nl gekocht een echte aanrader al zeg ik het zelf

dtjong
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:44

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door dtjong »

@marieke26

Gisteren heb ik zelf ook de stap gemaakt en een laptop aangeschaft. Ik moet wel zeggen: hij is "er voor erbij". Om te internetten, thuiswerken e.d.
Ik ben, heel verrassend geslaagd bij... het Kruidvat. Voor €799 heb ik nu een Toshiba M40X laptop. 60GB Harddisk, 512 MB geheugen (wel uit te breiden), ATI Radeon X600SE, Celeron M 1.5GHz, 15.4inch breedbeeld LCD.
Een erg leuke en goed hanteerbare laptop. Voor het zwaardere werk gebruik ik een desktop PC (video/audio bewerken e.d).

Ik zou bijna zeggen: een aanrader dus. Overigens was deze aanbieding bij het Kruidvat in Hilversum

Succes met je keuze.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door aussienl »

ikzelf heb voor "erbij" een Acer gekocht bij paradigit. Een 3002 met extra geheugen. Lekker volledig ding. Moet zeggen? Paradigit heeft een geweldige servive

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door marieke26 »

Veel nemen er dus 1 voor erbij..ik eigenlijk niet...mijn PC is erg oud en heeft veel kuren, en daarom wil ik een laptop aanschaffen. Heb helaas geen geld om een neiuwe pc EN laptop aan te schaffen

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Flipipo »

Gewoon Lidl of Aldi aanbieding afwachten! Ik heb dat gedaan en gekocht! Zonder problemen en dan ook nog 3 jaren garantioe bij de prijs inbegrepen!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Kijk eens op www.centralpoint.nl

Hier kun je aangeven wat je "eisen" zijn en komen dan met een selectie die aan je eisen voldoen..

Daarbij heeft centralpoint een goede prijs-kwaliteit verhouding!!

Groet,

Alex van Breemen

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door queenfan »

Heb een HP ZV 6000 gekocht bij de Dixons perfect dingetje zonder al te veel poespas.

DVD brander er in, AMD Sempron 3000+ processor 60G hardeschijf en 512 kB geheugen.

Maar als je geld wilt spenderen koop dan en Apple heb ik ook (vriendin wil graag een Windows machine vindt ze makelijker) nooit geen problemne mee.

Wil je niet zoveel geld spenderen gan dan vooral niet naar de Mediamarkt, maar kijk goed rond en vooral at je er mee wilt.

Alleen tekstverwerken en internet hoef je geen Intel Pentium 4 of een AMD 64 scheelt ook weer in de kosten.

Succes er mee

duffy
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2006 13:06

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door duffy »

heb zelf al 2 1/2 jaar een desktop van Aldi, zonder problemen, kan ik van andere computers niet zeggen. Heb voor de woonkamer een "zware" laptop gekocht HP Pavilion zd8320, ging na 4 maanden kapot, vele problemen met HP, uiteindelijk geld terug, maar wilde toch zware machine met expliciet video geheugen dus toch maar weer een HP, de HP Pavilion zd8410, iets minder video geheugen,maar wel duur. Eigenlijk, ik ken mensen de een Aldi laptop hebben, zeer tevreden zijn, zit alles op en eran, 3 jaar garantie, relatief goedkoop, AANRADER

Nico

epidemie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2006 18:27

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door epidemie »

Het ligt eraan waar je de laptop voor wilt gebruiken.
Zelf werken we met 6 verschillende merken laptops; mijn ervaring met Medion (Lidl of Aldi) is erg goed. Niet alleen zijn ze compleet en betaalbaar, ook is de service (3 jaar garantie) erg goed.
Mijn laatste laptop die ik gekocht heb is echter een Toshiba; deze was iets voordeliger dan de Medion die ik op het oog had.
Het scherm van de Toshiba Satelite M70-147 is hoogglans...deze komt veel scherper over. Bovendien heeft deze Harman Kardon speakers (een uitstekende kwaliteit).
De Medion was veel uitgebreider....dat was voor mij niet echt nodig.
Naar mijn idee moet je bij een laptop letten op een prettig toetsenbord (de toetsen zijn soms plat, soms gevormd...), een HD van 80 GB is toch ook wel zinvol als je ook wat aan games wil doen en...let op... een videokaart van minimaal 128 MB (en geen shared video geheugen) is bij games en/of videobewerking ook belangrijk. Een intern geheugen van 1024MB is vaak al standaard.
Dan heb je het over een laptop van rond de €1000,-
Wil je goedkoper uit (van rond de €500,-), dan lever je in op HD, videokaart en intern geheugen.
Mijn tip...zoek via Startpagina.nl en Kieskeurig naar een geschikte computer. Meestal kan een dealer in de buurt wel wat zakken in prijs.
Zelf zou ik niet anders meer willen dan een laptop...je bent alleen duurder uit dan bij een desktop.
Let op...koop geen laptop uit Duitsland; daar hebben ze namelijk een ander toetsenbord.
Succes bij het zoeken.
Laatst gewijzigd door epidemie op 10 mei 2006 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.

neels001
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:27

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door neels001 »

Zelf heb ik uitermate goeie ervaringen met zowel Toshiba (Satellite) en Packard Bell (Easynote). Goeie prijs-kwaliteit verhouding. Vooral de Toshiba, waar ik 3 jaar uitstekend mee heb kunnen werken, is een kanjer. hijn is als 2e laptop pc nog steeds in gebruik. De nieuwere Packard Bell, gekocht bij Mikro-Electro, doet het ook uitstekend tot nu toe. Lekker snel, goed scherm, degelijk, het geluid is iets minder, maar voor de rest nog geen problemen.

JoostS
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2005 15:57

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door JoostS »

Koop een Apple MacBook Pro met Intel-processor.
Heb je het beste van de 2 werelden: Mac OS X en Windows XP.
Die kun je namelijk allebei gebruiken op de nieuwe MacBooks
Al zul je merken dat Mac OS X veel stabieler is en veel intuitiever.

nachtlamp
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:02

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door nachtlamp »

ik zou zelf nooit een laptop kiezen.

veel mensen weten dat niet maar in een laptop is altijd langzamer dan een gewone pc
in een laptop zit namelijk meestal een 2.5 inch hardeschijf wat aanzienlijk langzamer is dan aan 3.5 hardeschijf.
dat doen ze omdat 3.5 hardeschijven meer stroom vreten en dan is de accu sneller leeg. maar als je hardeschijf een beperking heeft help het niet om hele snelle prosesor te nemen want het werk allemaal samen.

probeer het maar uit en koop een 2.5 hardeschijf op de usb.
en een 3.5 schijf via de usb kijken welke sneller is.
het schilt echt de helft voor al via de ata of sata..
wou ik even kwijt :P

dus als het kan koop gewoon een goede pc en geen laptop alleen als je hem voor tekst of wat foto's nodig hebt maar gamen of films te bewerken zijn ze niet echt voor geschikt of je zit dan in een prijs klassen van 1500 euro..

kijk goed wat je koopt.
nachtlamp (van den broek design)

beek3652
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2005 21:19

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door beek3652 »

Ga naar een goede computerzaak en laat u daar voorlichten.

beek3652
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2005 21:19

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door beek3652 »

Ga naar een goede computerzaak en laat u daar voorlichten.

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik zou zelf nooit een laptop kiezen.

veel mensen weten dat niet maar in een laptop is altijd langzamer dan een gewone pc
in een laptop zit namelijk meestal een 2.5 inch hardeschijf wat aanzienlijk langzamer is dan aan 3.5 hardeschijf.
dat doen ze omdat 3.5 hardeschijven meer stroom vreten en dan is de accu sneller leeg. maar als je hardeschijf een beperking heeft help het niet om hele snelle prosesor te nemen want het werk allemaal samen.

probeer het maar uit en koop een 2.5 hardeschijf op de usb.
en een 3.5 schijf via de usb kijken welke sneller is.
het schilt echt de helft voor al via de ata of sata..
wou ik even kwijt

dus als het kan koop gewoon een goede pc en geen laptop alleen als je hem voor tekst of wat foto's nodig hebt maar gamen of films te bewerken zijn ze niet echt voor geschikt of je zit dan in een prijs klassen van 1500 euro..
Wat kun jij een onzin uitkramen.
Ik doe op mijn laptop (officieël notebook) echt alles.
Films bewerken, muziek bewerken, games spelen, websites maken, films bekijken, noem maar op.

Notebooks zijn in twee categorieën de verdelen:
- Notebooks voor onderweg. Zijn zuinig met energie, handzaam, puur voor onderweg.
- Notebooks ter vervanging van de desktop PC. Deze zijn minder energiezuinig, hebben de dezelfde functionaliteiten als de desktopcomputers.

Welke van deze twee caterorieën je moet nemen, is afhankelijk wat je met de notebook wilt doen. Daarvoor is het beste om naar de vakhandel te gaan en met je wensen de beste notebook uit te zoeken.

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door marieke26 »

Er is me weer een hoop duidelijker. ( ik weet niet niet wie het zei, maar uiteraart laat ik me informeren in de winkel...maar juist daardoor zag ik door de bomen het bos neit meer !!)

Ik kies heel bewust voor een laptop en geen PC. Ik weet dat een PC in verhouding goedkoper en beter is, maar ik heb nu eenmaal een laptop nodig.
De tip van de lidl en aldi zal ik onthouden. Vooral 3 jaar garantie vind ik er positief, dat had ik neit verwacht als ik er daar 1 zou kopen. Helaas ligt de laptop die ze nu binnenkort hebben boven mijn budget.
Dan voor de tips.

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een PC hoeft niet beter te zijn dan een laptop.
Een PC is wel gemakkelijker uit te breiden en te upgraden.

Ik wil je wel 1 advies geven. Kijk niet alleen naar de garantieduur.
Als bij een apparaat in plaats van 2 jaar garantie 3 jaar of meer gegeven wordt, betekend dit niet automatisch dat deze beter is.
De lengte van de garantieperiode wordt tegenwoordig ook gebruikt om klanten te werven.
Iemand zei laatst tegen me, bij jou koop ik geen computer, want bij X krijg ik 5 jaar garantie en bij jou niet!
Dus staar daar niet alleen op blind.
Want het is vaak gebleken dat, als er iets is en je hebt een garantietermijn van 5 jaar, ze dan alsnog moeilijk doen om het onder garantie te laten vallen. Wees hier alert op!
Nogmaals: de kwaliteit wordt niet bepaald door de lengte van de garantieperiode!

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Bep K »

Hallo,

Heb jij raad voor me ikbenik:

Ik kan Private Service van McAfee niet verwijderen via Software, omdat er enkele componenten ontbreken.

Ik wil dit opnieuw installeren maar weet niet hoe.

Bep

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kan Private Service van McAfee niet verwijderen via Software, omdat er enkele componenten ontbreken.

Ik wil dit opnieuw installeren maar weet niet hoe.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat op dit moment ook niet weet.
Dit heeft te maken omdat ik nog nooit met McAfee gewerkt heb.

Wat je kunt proberen is de installatie-cd van McAfee opstarten en de installatie starten. Bij veel programma's krijg de de melding dat er al een versie geïnstalleerd is en of je het programma eerst wilt deïnstalleren. Waarna je als de computer opnieuw is opgestart, je McAfee opnieuw kunt installeren. Bij Norton werkt dit vaak goed. En Norton heeft een speciaal verwijder programma. Of McAfee dit heeft, kan ik je op dit moment niet zeggen.

Gesloten