LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade bij HP laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Donanski

Waterschade bij HP laptop

Ongelezen bericht door Donanski »

Hallo!

Ik zeg alvast even dat deze link erg belangrijk is en het grootste deel van mijn verhaal beschrijft: http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-H ... -p/3443391

In het kort:

Mijn laptop van HP is laatst stuk gegaan, ongeveer 2 a 3 maanden na aankoop. De laptop liep vast en ik probeerde hem opnieuw op te starten, waarna ik er achter kwam dat de hardeschijf kapot of niet verbonden was aan de rest van mijn laptop.Toen ben ik naar de Paradigit in Zaandam gegaan (waar ik hem ook heb gekocht) en zij hebben gekeken of ze er iets aan konden doen. De enige optie was opsturen naar de fabriek waar de laptop vandaan kwam.

Nu, een paar weken later krijg ik een brief van de paradigit dat de reparatie 711 euro (!!!) gaat kosten. Op het moment dat ik de laptop heb aangeschaft was deze 700 euro. Volgens de fabriek moet o.a. het moederbord, toetsenbord, de aanknop, de cd drive en de harde schijf allemaal worden vervangen.

Ik ben direct terug naar Paradigit gegaan en vroeg wat hier aan de hand was. Zij lieten mij foto's zien van de binnenkant van mijn laptop, die compleet was aangetast door water en schimmel.

Voor zover ik weet is de laptop NOOIT in aanraking geweest met vloeistof. Volgens de consumentenbond hoor ik een gratis reparatie of vervanging te krijgen als ik kan aantonen dat het apparaat niet stuk is gegaan door verkeerd gebruik. Helaas kan ik moeilijk bewijzen dat de waterschade niet mijn schuld is.

Door het topic (van de link) ben ik nu in contact met HP, zij wilden mijn gegevens en het type en serie nummer van de laptop hebben. Hierna heb ik niks meer van ze gehoord.

Als iemand dit ook heeft meegemaakt, of weet wat ik hier aan kan doen dan hoor ik graag van u.

Alvast bedankt,
Donna Wiersma

jodi003

Re: Waterschade bij HP laptop

Ongelezen bericht door jodi003 »

Misschien heb je hier iets aan, al is het aanzienlijke tijd later ;-),. Ik heb bij Paradigit ruim een week geleden een nieuwe HP laptop gekocht. Kreeg hem de volgende dag al. Helaas bleek er een wachtwoord van blijkbaar een vorige gebruiker benodigd om bij de startpagina te komen. Je leest het goed: een nieuwe laptop gekocht, een gebruikte inclusief wachtwoord ontvangen. Info leerde dat iemand die een laptop koopt via internet twee weken het recht heeft om deze te proberen. Daarna mag je hem indien hij niet bevalt terugsturen. In die tussentijd kan er veel gebeurd zijn met het ding zoals: water knoeien over het beeldscherm, het toetsenbord of allebei.
De laptop kan natuurlijk ook bij meerdere adressen zijn geweest voor jij hem kreeg.
In elk geval: volgens een van de mensen die eerder op mijn bericht reageerde, worden teruggestuurde laptops weer als nieuw verkocht. Ik kan het nu toevallig aantonen maar in de meeste gevallen zal dat lastiger zijn. Hoe is het bij jou afgelopen?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Donanski schreef: Mijn laptop van HP is laatst stuk gegaan, ongeveer 2 a 3 maanden na aankoop.
Volgens de consumentenbond hoor ik een gratis reparatie of vervanging te krijgen als ik kan aantonen dat het apparaat niet stuk is gegaan door verkeerd gebruik. Helaas kan ik moeilijk bewijzen dat de waterschade niet mijn schuld is.
Je hoeft dit helemaal niet te bewijzen! Als je laptop binnen 6 maanden is stuk gegaan moet de leverancier zèlf bewijzen dat de schade aan jou te wijten is. Met dit soort schade wordt het uiteraard wel een welles-nietes verhaal - ze zullen de soort schade aangrijpen om te zeggen dat dit soort schade alleen te wijten kàn zijn aan verkeerd gebruik, zoals je zelf ook al hebt aangegeven.

Ik zou de gegevens en foto's van de schade gebruiken om de verkoper onder druk te zetten en te stellen dat de laptop ondeugdelijk was toen hij aan u werd verkocht. Of de verkoper daar van onder de indruk zal zijn moet u nog wel zien dan. Aanhoudend zijn en de druk opvoeren, social media gebruiken wil nog wel eens helpen.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

En toch vraag ik me af..
Wie zegt dat er bij paradigit niet tussen het inleveren
en opsturen een bak koffie doorheen is gegaan. verklaart alleen niet die schimmel.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

jodi003 schreef:Misschien heb je hier iets aan, al is het aanzienlijke tijd later ;-),. Ik heb bij Paradigit ruim een week geleden een nieuwe HP laptop gekocht. Kreeg hem de volgende dag al. Helaas bleek er een wachtwoord van blijkbaar een vorige gebruiker benodigd om bij de startpagina te komen. Je leest het goed: een nieuwe laptop gekocht, een gebruikte inclusief wachtwoord ontvangen. Info leerde dat iemand die een laptop koopt via internet twee weken het recht heeft om deze te proberen. Daarna mag je hem indien hij niet bevalt terugsturen. In die tussentijd kan er veel gebeurd zijn met het ding zoals: water knoeien over het beeldscherm, het toetsenbord of allebei.
De laptop kan natuurlijk ook bij meerdere adressen zijn geweest voor jij hem kreeg.
In elk geval: volgens een van de mensen die eerder op mijn bericht reageerde, worden teruggestuurde laptops weer als nieuw verkocht. Ik kan het nu toevallig aantonen maar in de meeste gevallen zal dat lastiger zijn. Hoe is het bij jou afgelopen?
In principe mogen ze een laptop als nieuw verkopen als hij nog in nieuwstaat verkeerd, ook al is hij geprobeerd door een andere gebruiker. Uiteraard heeft u wel recht op alle garanties die bij nieuwstaat horen. Wat de andere gebruiker ermee gedaan heeft is moeilijk te achterhalen. Aan de andere kant, je weet ook niet of de chauffeur het pakket hardhandig heeft behandeld toen het van de leverancier naar Paradigit werd gestuurd. Gewoon een kwestie van vertrouwen. Bovendien, een gemorste bak koffie poets je niet zomaar weg, om maar wat te noemen.

jodi003

Ongelezen bericht door jodi003 »

Dat is me al een keer eerder verteld, Olaf. En dat zal volgens de wet ook wel in orde zijn maar daarmee klopt het gevoelsmatig nog niet. Als ik een nieuw iets koop, hoort hij nieuw te zijn en niet gebruikt door weet ik hoeveel mensen voor me die er weet ik wat mee hebben gedaan. Vervang die computer eens door een kledingstuk? Als dat een dagje is gedragen, laat staan twee weken (laat staan x keer twee weken misschien) dan is het echt niet nieuw meer
Hoe dan ook: ik ga het laten nazoeken door diverse instanties. Nu wil ik officieel, en gekoppeld aan wetsteksten, weten of dit zomaar moet kunnen. Maar om terug te keren bij het punt van Donanski: dit zou zomaar bij een van de proefgebruikers gebeurd kunnen zijn en niet opgemerkt door de technische dienst van Paradigit, net als de wachtwoorden op mijn 'gloednieuwe' HP niet waren opgemerkt.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

sadfly schreef:En toch vraag ik me af..
Wie zegt dat er bij paradigit niet tussen het inleveren
en opsturen een bak koffie doorheen is gegaan. verklaart alleen niet die schimmel.
koffie met melk en suiker is een prima voedingsbodem voor schimmel.

fabian81

Ongelezen bericht door fabian81 »

Hallo
doanski

Ik heb momenteel het zelfde bij de hand als u mijn vraag is aan u hoe is dit afgelopen

Mijn laptop lig momenteel in polen bij hp en precies het zelfde verhaal als bij u over de water schade ook foto's gekregen die niet bij een laptop van nog geen 2 mnd oud horen mijn leverancier weet niet wat we er mee aan moeten

zou graag van u horen hoe het bij u verlopen is heb vandaag 1,5 uur aan tel gezeten met hp ben er wit heet van.

vriendelijke groeten Fabian

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

fabian81 schreef:Hallo
doanski

Ik heb momenteel het zelfde bij de hand als u mijn vraag is aan u hoe is dit afgelopen

Mijn laptop lig momenteel in polen bij hp en precies het zelfde verhaal als bij u over de water schade ook foto's gekregen die niet bij een laptop van nog geen 2 mnd oud horen mijn leverancier weet niet wat we er mee aan moeten

zou graag van u horen hoe het bij u verlopen is heb vandaag 1,5 uur aan tel gezeten met hp ben er wit heet van.

vriendelijke groeten Fabian
TS is sinds 31-01 niet meer hier geweest, dus ik denk niet dat je een antwoord gaat krijgen.

Gesloten