Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Beste lezer,
Ik zou graag wat ondersteuning willen voor mijn problemen met dhl en de webshop megekko.
Ik heb hier afgelopen jaar een pc gekocht waar na een halfjaar de grafische kaart een vonk gaf en niet meer aan ging. Heb hier retour voor aangevraagd bij megekko. Die hebben mij voorzien van een retourlabel. Heb de grafischekaart netjes ingepakt en afgegeven bij het dhl punt.
Hierna is deze opgehaald en sinds dien spoorloos verdwenen.
Het gaat hier om 1250 euro aan een product.
Ze willen me afschepen met een vergoeding van 13 euro.
Beide dhl en megekko nemen geen verantwoordelijkheid!
Ondertussen zit ik sinds vorig jaar november zonder werkend pc..
Ik hoop dat avrotros hier wat licht op wil werpen en me eventueel wilt helpen om dit recht te trekken.
Mvg, Remco.
Ik zou graag wat ondersteuning willen voor mijn problemen met dhl en de webshop megekko.
Ik heb hier afgelopen jaar een pc gekocht waar na een halfjaar de grafische kaart een vonk gaf en niet meer aan ging. Heb hier retour voor aangevraagd bij megekko. Die hebben mij voorzien van een retourlabel. Heb de grafischekaart netjes ingepakt en afgegeven bij het dhl punt.
Hierna is deze opgehaald en sinds dien spoorloos verdwenen.
Het gaat hier om 1250 euro aan een product.
Ze willen me afschepen met een vergoeding van 13 euro.
Beide dhl en megekko nemen geen verantwoordelijkheid!
Ondertussen zit ik sinds vorig jaar november zonder werkend pc..
Ik hoop dat avrotros hier wat licht op wil werpen en me eventueel wilt helpen om dit recht te trekken.
Mvg, Remco.
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk voor individuele gevallen. De forumleden hier kunnen u wel de nodige handvatten geven.
Wat apart is in dit verhaal is dat Megekko de retourlabel heeft gegeven en u een vergoeding krijgt. Wat van belang is is wie daadwerkelijk de verzender is. Als Megekko de retour heeft aangemaakt en u de retourlabel gegeven heeft, dan zijn zij opdrachtgever en verantwoordelijk.
Als de retourlabel enkel het adres was en u hebt moeten betalen, dan bent u opdrachtgever en ook verantwoordelijk.
Megekko is al vaker voorbij gekomen hier en vreemd genoeg gaat het vaker mis met dure apparaten.
Wat apart is in dit verhaal is dat Megekko de retourlabel heeft gegeven en u een vergoeding krijgt. Wat van belang is is wie daadwerkelijk de verzender is. Als Megekko de retour heeft aangemaakt en u de retourlabel gegeven heeft, dan zijn zij opdrachtgever en verantwoordelijk.
Als de retourlabel enkel het adres was en u hebt moeten betalen, dan bent u opdrachtgever en ook verantwoordelijk.
Megekko is al vaker voorbij gekomen hier en vreemd genoeg gaat het vaker mis met dure apparaten.
-
- Berichten: 32278
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Door wie is het ding opgehaald? Door DHL vanaf het verzendpunt, of Megekko vanaf het afhaalpunt? Welk bewijs heb je hiervoor?
Megekko biedt 13 euro terwijl het ding volgens jou 1250 euro waard is. Vanwaar het verschil?
Wanneer heb je de laptop gekocht, en wanneer na 'de vonk' heb je de kaart verzonden? Je spreekt over een defecte laptop vanaf november, terwijl de laptop toen een half jaar oud zou zijn. We zitten nu al in juli, dus zo'n 8 maanden na 'de vonk'. In hoeverre kun je aanspraak maken op garantie?
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Misschien ff voor de duidelijkheid, het gaat hier niet over een laptop.
-
- Berichten: 32278
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
O ja, het gaat om de grafische kaart van een pc. Mea culpa.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Die €13 lijkt mij de intrinsieke vergoeding voor verlies van het pakket en dat zou betekenen dat TS zelf weldegelijk opdrachtgever is voor de verzending en dus zelf verantwoordelijk.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
Een defect binnen 1 jaar lijkt mij een gevalletje non conformiteit. De bewijslast ligt in dit geval bij Megekko. Zij hebben TS voorzien van een retourlabel en lijkt het mij een gevalletje garantie. Dan zijn de verzendkosten voor Megekko.DeZevendeHenk schreef: ↑17 jul 2024 12:42Die €13 lijkt mij de intrinsieke vergoeding voor verlies van het pakket en dat zou betekenen dat TS zelf weldegelijk opdrachtgever is voor de verzending en dus zelf verantwoordelijk.
Ik zou Megekko wijzen op deze non conformiteit en de daaruit voortvloeiende plichten van de verkoper.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg
ik denk dat je hier de standaard vergoeding van DHL bedoelt , en niet een vergoeding van de webshop Megekko
Ze kunnen in ieder geval niet beiden tegelijk aansprakelijk zijn. Het is of DHL of de Webshop.
Als DHL het pakket heeft zoekgemaakt zijn zij aansprakelijk. Als je een duur pakket hebt verstuurt zonder extra waarde verzekering krijg je inderdaad maar een laag bedrag uitgekeerd, en daar kan je dan verder niks meer mee