LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol in poedervorm

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin

Alcohol in poedervorm

Ongelezen bericht door Radar »

Binnenkort verkrijgbaar in de VS, en waarschijnlijk via internet ook hier: poeder waarmee je in (letterlijk) een handomdraai een glas water omtovert in een alcoholhoudende drank, inclusief smaak: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -de-markt/

Dit maakt het voor jongeren wel heel makkelijk om het alcoholverbod te omzeilen, en wat te denken van de baromzet...

Vraag: Vind jij dat dit product op de Nederlandse markt moet komen?

witte angora

Re: Alcohol in poedervorm

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal wel weer een neprum of een nepbier smaak worden - smaakt naar niks.

Ik ben van mening dat mensen gewoon natuurlijker zouden moeten leven. Niks toevoegingen, uit pak of blik of wat dan ook, tenzij het nodig is.

Maar een biertje gemaakt van poeder, uit een zakje... laat maar.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

lijkt me toch minder gezellig, zit je daar lekker deze zomer: olijfje, stukje kaas, glaasje water, poedertje wijn. Nee bedankt.

Overmatig alcoholgebruik is gevaarlijk, dat hebben de meeste mensen echt wel door, om dan een drama te gaan creeeren over een poeder lijkt me niet meteen logisch. Waarom jongeren met een poeder het alcohol verbod makkelijker zouden kunnen omzeilen dan met een fles wodka weet ik eigenlijk ook niet.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Isabel1 schreef:lijkt me toch minder gezellig, zit je daar lekker deze zomer: olijfje, stukje kaas, glaasje water, poedertje wijn. Nee bedankt.

Overmatig alcoholgebruik is gevaarlijk, dat hebben de meeste mensen echt wel door, om dan een drama te gaan creeeren over een poeder lijkt me niet meteen logisch. Waarom jongeren met een poeder het alcohol verbod makkelijker zouden kunnen omzeilen dan met een fles wodka weet ik eigenlijk ook niet.
Omdat iemand van 16 dan heel eenvoudig in een cafe een glas water kan bestellen en het zakje poeder dat hij in zijn zak heeft erbij kan doen. Een glas water bestellen is niet verboden en zo heeft hij enkele seconden later toch een glas alcohol voor zijn neus.

Isabel1

ja dat begreep ik wel, maar iemand moet hem dan toch dat poeder verkocht hebben?
Als het dan zo simpel is om dat poeder te kopen voor een 16 jarige, dan lijkt het mij even simpel om een fles alcoholhoudende drank te kopen.

of zie ik dit een beetje te makkelijk?

volgens Wikipedia hebben we dit trouwens al sinds 2007 in nederland (ik heb het nog nooit gezien, het zou Boozz2go heten)

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Isabel1 schreef:ja dat begreep ik wel, maar iemand moet hem dan toch dat poeder verkocht hebben?
Als het dan zo simpel is om dat poeder te kopen voor een 16 jarige, dan lijkt het mij even simpel om een fles alcoholhoudende drank te kopen.

of zie ik dit een beetje te makkelijk?

volgens Wikipedia hebben we dit trouwens al sinds 2007 in nederland (ik heb het nog nooit gezien, het zou Boozz2go heten)
En jij denkt serieus dat dit in het 'reguliere' circuit verkocht wordt?
Daarnaast is het veel eenvoudiger om een zakje poeder een cafe in te krijgen, dan een fles drank ( die je ook nog moet zien te kopen, de illegale drankhandel ia hier redelijk beperkt ).

Isabel1

ik nam eigenlijk wel aan dat het openingstopic bedoelde dat dat spul hier gewoon regulier verkocht zou worden. (die 16 jarigen zullen daar natuurlijk op een andere wijze aan moeten komen maar ergens neem ik aan dat hun dat wel lukt). Ik neem toch aan dat als je op 16 jarige leeftijd nu aan drank kan komen dan je dan ook wel aan een poeder kunt komen. (en gezien wat ik aan zwalkende jongeren tijdens koningsdag zag lijkt dat allemaal best makkelijk te gaan)

verder, ja das waar, een fles jenever smokkel je inderdaad niet zomaar het cafe in.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Isabel1 schreef:verder, ja das waar, een fles jenever smokkel je inderdaad niet zomaar het café in.
Nou Isabel1, je hebt het nu over jenever (jakkie) maar dat moet een eitje zijn om in een café te komen. Overgieten in het flesje Spa blauw (dat blauw komt dan later wel :mrgreen: ) valt niet zo op en kan verdwijnen in een jaszak.
Wat de vraag is: Vind jij dat dit product op de Nederlandse markt moet komen kan ik hartgrondig nee zeggen, maar wie ben ik. Weet men veel wat daar voor chemische troep inzit en wat dit op den duur met de gezondheid gaat doen? Wat je zegt: zie jij jezelf het glas al heffen om te toasten op iemands verjaardag, iedereen eerst driftig roerend in glaasje prut. Net wat je zegt: gezellig hoor. :wink:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelf zie ik meer in water in poedervorm. Vooral in zeer droge gebieden (Sahara etc.) een uitkomst.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Zelf zie ik meer in water in poedervorm. Vooral in zeer droge gebieden (Sahara etc.) een uitkomst.

Sahara, woestijn: als men een oase ziet: je hebt je poeder wel maar hoe kom je aan water. Die luchtspiegeling, de fata morgana heeft immers geen water.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Bob Schurkjens schreef:Zelf zie ik meer in water in poedervorm. Vooral in zeer droge gebieden (Sahara etc.) een uitkomst.
dat gaat niet werken, want je hebt een glas water nodig om het in op te lossen.

Gesloten