LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Behoud internationale nachttreinen'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door Radar »

De nachttreinen van Amsterdam naar Kopenhagen, Praag en Warschau moeten niet verdwijnen. SP-Kamerlid Farshad Bashir vindt het 'buitengewoon jammer' als de nachttreinen naar Praag en Warschau vanaf december alleen vanuit Duitsland vertrekken: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... httreinen/

Ben jij wel eens met een nachttrein naar een van deze Europese steden gereisd?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door ruud_a »

hoe betrouwbaar is zo'n nachttrein in nederland?
het spoor is in nederland voortdurend in "onderhoud" en dus onbegaanbaar.
het lijkt me dat duitsland liever een boemeltje naar nederland stuurt.
heeft dat vertraging, dan kan de nachttrein tenminste op tijd vertrekken.

witte angora
Berichten: 31069
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door witte angora »

's Nachts lig ik liever in mijn eigen bed, sorry. Maar nee, ik ben nooit met een nachttrein op pad geweest, en ben dat vooralsnog niet van plan.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door Josephien12 »

witte angora schreef:'s Nachts lig ik liever in mijn eigen bed
Dan heeft het ook geen zin om overdag naar Praag Warschau of Kopenhagen te reizen want dan lig je de nacht erop ook niet in je eigen bed.
Helaas zijn deze treinreizen niet goedkoop. Heb zelf eens een geinformeerd wat de trein naar Insbruck kost (winter), voor de prijs van een kaartje voor eenpersoon rijdt ik goedkoper met mijn eigen auto heen en terug.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door kweenie »

Het idee van een nachttrein is dat je een zo lang mogelijk deel van de reis niet hoeft over te stappen, maar dat je in die tijd kunt rusten. Ene avond instappen en de volgende ochtend ben je in een heel ander land. Als je in het vervolg s avonds laat nog eens in Duitsland moet overstapten, dan is de lol er snel af. Juist voor zulke bestemmingen kun je het nadeel van een langere reistijd ombuigen in een voordeel dat je in de nacht kunt reizen, waar je met bijvoorbeeld het vliegtuig meten een dag kwijt bent. Maar dat werkt natuurlijk alleen als je niet te vaak hoeft over te stappen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef:Heb zelf eens een geinformeerd wat de trein naar Insbruck kost (winter), voor de prijs van een kaartje voor eenpersoon rijdt ik goedkoper met mijn eigen auto heen en terug.
Afgelopen jaar veel voor zaken in Innsbruck gezeten en in het skiseizoen kan je retour met Transavia voor tussen de €120 en €160 afhankelijk van de reisdata. Helaas stoppen ze er in maart weer mee en was ik aangewezen op de LH via Frankfurt voor een godsvermogen (> €400).

vivelavie
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2014 15:49

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door vivelavie »

Ik heb een paar jaar geleden de nachttrein naar Praag genomen (en weer terug) en vorig jaar die naar Kopenhagen. Echt goed geslapen heb ik niet, maar het idee spreekt me wel aan. Persoonlijk reis ik liever per trein dan per vliegtuig en door te reizen wanneer je slaapt bespaar je tijd (als je het vergelijkt met reizen overdag). De prijzen vielen destijds ook mee.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef: het spoor is in nederland voortdurend in "onderhoud" en dus onbegaanbaar.
Overdrijven is ook een vak....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Met de huidige lage vliegtarieven is er bijna geen ruimte meer voor langeafstandstreinen. Niet zo gek dus dat er over wordt nagedacht hoe er mee om te gaan in de toekomst.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: 'Behoud internationale nachttreinen'

Ongelezen bericht door mika21 »

Een paar jaar geleden naar Italie met de auto slaaptrein.
Ik vond het prima te doen: goed geslapen (hadden wel een soort "hut") dineren en ontbijt inbegrepen. Op de terugweg idem dito.
Bij aankomst kom je uitgerust aan.
Maar: idd wel prijzig, maar wij hadden er het wel voor over.
(ook wel een soort "avontuur" voor m'n dochter van 10, in de auto is het voor haar ook maar saai, hier trof ze een paar leeftijdsgenoten waar ze mee kon kletsen in een lege coupe en spelletjes doen).

Gesloten