LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen voetpad voor wandelende mobielgebruikers
Eigen voetpad voor wandelende mobielgebruikers
Mobielgebruikers zorgden voor veel onnodige ongelukken in de Chinese stad Chongqing. De manager bedacht een opmerkelijk plan. Een straat van 50 meter lang is nu in tweeën gesplitst: een deel waar het verboden is om op je mobiel te spelen en een deel waar je de telefoon 'op eigen risico' kunt gebruiken.
Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -in-china/
Wil jij zo'n voetpad ook in jouw woonplaats?
Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -in-china/
Wil jij zo'n voetpad ook in jouw woonplaats?
Re: Eigen voetpad voor wandelende mobielgebruikers
Absoluut niet, gewoon van de zotte. Wat is het volgende? een apart fietspad waar fietsers met losse handen en een mobiel in de handen mogen fietsen? of gescheiden rijbanen op de snelweg voor wel en niet bellende bestuurders?
-
Dan nog een scootmobiel-pad, een baasje-met-honden-pad, een kinderwagenpad, een kleine-kinderen-op-de-fietspad; een voetpad voor de snelleren en een voetpad voor de langzameren; en vervolgens loopt iedereen te klagen over de asfaltering in dit landje.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden. Nog meer extra steen in casu nog meer overstroming bij regen. Oh ja, Witte Angora, je vergeet nog een groep mensen die best veel ongelukken maken: de racefietsen; mannen die op zaterdagen en zondagen denken dat hele fietspaden van hen zijn.witte angora schreef:Dan nog een scootmobiel-pad, een baasje-met-honden-pad, een kinderwagenpad, een kleine-kinderen-op-de-fietspad; een voetpad voor de snelleren en een voetpad voor de langzameren; en vervolgens loopt iedereen te klagen over de asfaltering in dit landje.
Aangezien ik woon in een Nederlandse plaats met ~95.000 inwoners, en geen Chinese met 20+ miljoen zoals in Chongqing, heb ik er hier geen behoefte aan. Daarnaast hebben wij hier veel meer aparte fietspaden, dus zal het ook daarom niet zo'n vaart lopen.
Vind het überhaupt vreemd dat TROS RADAR hierover een topic maakt.sjohie schreef:Aangezien ik woon in een Nederlandse plaats met ~95.000 inwoners, en geen Chinese met 20+ miljoen zoals in Chongqing, heb ik er hier geen behoefte aan. Daarnaast hebben wij hier veel meer aparte fietspaden, dus zal het ook daarom niet zo'n vaart lopen.
-
Valt wel mee. Het is alweer een tijdje geleden dat ons gevraagd werd waar we op het forum behoefte aan hebben. De kletscorner is alweer ter ziele (helaas), maar een andere suggestie was dat de redactie af en toe zelf een topic opstart. Dat doen ze nu dus ook regelmatig. Dit topic is de zoveelste in de rij.tenormin schreef:Vind het überhaupt vreemd dat TROS RADAR hierover een topic maakt.sjohie schreef:Aangezien ik woon in een Nederlandse plaats met ~95.000 inwoners, en geen Chinese met 20+ miljoen zoals in Chongqing, heb ik er hier geen behoefte aan. Daarnaast hebben wij hier veel meer aparte fietspaden, dus zal het ook daarom niet zo'n vaart lopen.
Maar: het topic ging over een eigen voetpad voor wandelende mobielgebruikers.

-
Wat een onzin,maar ja china heeft meer gekke dingen,dus sta daar niet van te kijken..
2 baans weg,presteren met vijven naast elkaar te rijden...dus die...ja zijn gekke dingen gewend,ik vind het onzin,mobiel weg,deelname verkeer!
vrouwen nietop racefietsen hahaha jaaaa die is leuk...nou ken er toevallig zat
hier in ned elk geval wel...
2 baans weg,presteren met vijven naast elkaar te rijden...dus die...ja zijn gekke dingen gewend,ik vind het onzin,mobiel weg,deelname verkeer!
vrouwen nietop racefietsen hahaha jaaaa die is leuk...nou ken er toevallig zat

Begin dan eerst met een apart pad voor 60-plussers op die vreselijke elektrische fietsen. Levensgevaarlijk die lui.
-
Gewoon verbieden dat gebruik van de telefoon als je aan welk verkeer dan ook meedoet. En streng handhaven. Goed voor de schatkist.
Geldt dus ook voor wandelverkeer.
Geldt dus ook voor wandelverkeer.
als ze om te beginnen eens daadwerkelijk op de fietspaden gingen en blijven rijden, is het al een stuk duidelijker voor iedereen, bij ons in de buurt zie ik ze meestal te pas en te onpas, en zonder duidelijke logica, switchen tussen fietspaden en rijbaan voor de auto`s. Als automobilist heb je het dus wel gedaan als er 1 of meer onder je wielen komen, ook al houden zij zich niet aan de regels...je vergeet nog een groep mensen die best veel ongelukken maken: de racefietsen; mannen die op zaterdagen en zondagen denken dat hele fietspaden van hen zijn.
mbt topic onderwerp...van de zotte, een verbod om op die manier aan het verkeer deel te nemen(doe je ook als voetganger namelijk) is handiger . Aandacht op je omgeving als je je voortbeweegt op welke manier dan ook, ipv op dat schermpje, dan ga je maar ergens stil staan/zitten. De wereld vergaat echt niet als je 5 minuten zonder doet. En als wel, who cares anymore...
GJvdZ schreef:Begin dan eerst met een apart pad voor 60-plussers op die vreselijke elektrische fietsen. Levensgevaarlijk die lui.
Je kan beter die leuke jeugd aan pakken, die zijn levensmoe!
-
Uh niet alleen60+hebben die hoorGJvdZ schreef:Begin dan eerst met een apart pad voor 60-plussers op die vreselijke elektrische fietsen. Levensgevaarlijk die lui.

Idd wat ciske zegt...de jongeren idd levensmoe,sommige echt een deadwish
En wat vroem zegt ook,fietsers gewone! Uit het niets,door rood,zo boem voor je auto,met een air,ja wat is er..rij je ze aan,ben je nog schuldig ook..
Hier steeds gekker op stoep fietsen

Appen aparte rijbaan...boete erop,tel in hand op de fiets,scooter,etc,zodra verkeer deelname weg foon!!!