Bij een erfenis denken veel mensen aan een pot met geld, maar deze kan ook schulden opleveren. Om te voorkomen dat een erfenis een loden last wordt, kun je deze beneficiair aanvaarden:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... air-erven/
Is het beneficiair aanvaarden van een erfenis een goede optie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Erfenis beneficiair aanvaarden
Re: Erfenis beneficiair aanvaarden
Ja, maar alleen als je de achtergrond van het verhaal kent.Is het beneficiair aanvaarden van een erfenis een goede optie?
Is in ieder geval een goede optie om een erfenis al dan niet te aanvaarden. Moeten, als er meerdere erven zijn, daar dan wel allemaal mee akkoord gaan.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, als er meerdere erven zijn kan elke erfgenaam voor zich de erfenis zuiver of beneficiair aanvaarden. Stel dat een van de erven in de schuldhulpverlening zit mag hij de erfenis nooit zuiver aanvaarden.tenormin schreef:Is in ieder geval een goede optie om een erfenis al dan niet te aanvaarden. Moeten, als er meerdere erven zijn, daar dan wel allemaal mee akkoord gaan.
Ik las hier toch iets anders, misschien verkeerd gelezen: http://www.erfwijzer.nl/beneficiaire-aanvaarding.htmlpuma73 schreef:Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, als er meerdere erven zijn kan elke erfgenaam voor zich de erfenis zuiver of beneficiair aanvaarden. Stel dat een van de erven in de schuldhulpverlening zit mag hij de erfenis nooit zuiver aanvaarden.
De afwikkeling is iets anders het aanvaarden van de erfenis. Maar goed Marcel 75 zal hier wel licht in de duisternis brengen.tenormin schreef:Ik las hier toch iets anders, misschien verkeerd gelezen: http://www.erfwijzer.nl/beneficiaire-aanvaarding.htmlpuma73 schreef:Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, als er meerdere erven zijn kan elke erfgenaam voor zich de erfenis zuiver of beneficiair aanvaarden. Stel dat een van de erven in de schuldhulpverlening zit mag hij de erfenis nooit zuiver aanvaarden.
-
Ik verwerp hem....
Serieus..ik wil geen schulden,maar ook geen erfenis,nada noppes...( ben eerste waar ze komen n overlijden)
Dus naar notaris weet wat het kost en ben er vanaf,gaat wel naar broertje toe,maar die mag zelf weten wat hij doet...en ja ik heb hele goede redenen....
En ik vind ook....als je de lusten wilt dan ook de lasten,maar dat is mijn mening en ja ik weet als ik afstand doe,ik nergens re ht op heb,nog geen foto,houden zo....
Goede orde ook al zou ik horen dat hij nu ineens miljonair was,nee bedankt...
Nou ja of laat linea recta goed doel gaan...maar geen cent zelf...
Serieus..ik wil geen schulden,maar ook geen erfenis,nada noppes...( ben eerste waar ze komen n overlijden)
Dus naar notaris weet wat het kost en ben er vanaf,gaat wel naar broertje toe,maar die mag zelf weten wat hij doet...en ja ik heb hele goede redenen....
En ik vind ook....als je de lusten wilt dan ook de lasten,maar dat is mijn mening en ja ik weet als ik afstand doe,ik nergens re ht op heb,nog geen foto,houden zo....
Goede orde ook al zou ik horen dat hij nu ineens miljonair was,nee bedankt...
Nou ja of laat linea recta goed doel gaan...maar geen cent zelf...