LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Jumbo doet plofkip in de ban'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
witte angora

Re: 'Jumbo doet plofkip in de ban'

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
Maar inderdaad, het hoeft niet iedere dag veel vlees te zijn;
Dat moet ieder mens voor zichzelf bepalen. :wink:
Klopt, het hoeft niet, maar het mag wel. :wink:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Har06 schreef:
ciske schreef:
Maar inderdaad, het hoeft niet iedere dag veel vlees te zijn;
Dat moet ieder mens voor zichzelf bepalen. :wink:
Helemaal met je eens Ciske.

Waarom is oa zo,n club als Wakker Dier zo actief bezig om de kippenboeren de nek om te draaien, waar halen zij het geld vandaan voor hun reclame spots?.

Ik ben opgegroeit met het eten van vlees en een enkele keer vis, vegetarisch is niets voor mij :P
Ook mee eens. Al wil men een kilo eten! 't Vreemde is dat ik, vleeseter pur sang, 't eigenlijk niet meer lust. Ben bijna helemaal op alleen kip en vis overgestapt. Op de een of andere manier smaakt runder- en varkensvlees me niet meer. Geen idee waarom, maar is niet interessant. Vind dat iedereen dit gewoon voor zichzelf moet beslissen, zeker niet Wakker Dier, die vertrouw ik al helemaal niet met hun "humane ideeën".

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het zijn volgens mij vaak de mensen die veel vlees eten, die voor plofkip en vergelijkbaar vlees kiezen. Liever kwantiteit dan kwaliteit. Dat is een keuze. Ik heb zelf liever lekker eten. Waar overigens niet noodzakelijk altijd vlees bij moet zitten. Maar liever lekker vlees dan veel vlees.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

@kweenie. dat is een aanname. Dat weet jij namelijk niet.

Goed eten is belangrijk, ook vlees. En of iemand wel of niet elke dag vlees eet, is nog altijd de keus die je ( gelukkig ) zelf mag maken.

Peer de Schuimer

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

ciske schreef:@kweenie. dat is een aanname. Dat weet jij namelijk niet.

Goed eten is belangrijk, ook vlees. En of iemand wel of niet elke dag vlees eet, is nog altijd de keus die je ( gelukkig ) zelf mag maken.
Helemaal mee eens.Ben zelf verzot op een balletje gehakt ben alleen bang
dat er straks een plofbal komt.Ben er van overtuigd dat er in de snacks ook
plofkip etc zit dus niet meer naar de snackbar.Als je in de super kijkt zie je de mensen
Tegenwoordig alles lezen wat er op de verpakking staat.Als je dan vraagt of ze het
geloven krijg je steevast het antwoord we nemen het maar aan.Nou neem van mij aan
dat je belazerd wordt.Ook met die kiloknallers.Had eens hamburgers van C1000.
Waren 8 cm rond maar na het braden 5 cm.Hamburgers bij Dirk ook 8 cm en na braden
nog 8 cm.Reden boel water bij C1000.prijsverschil was 50 eurocent dat Dirk duurder was.
dus kiloknallers weg er mee.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Peer de Schuimer schreef:

Helemaal mee eens.Ben zelf verzot op een balletje gehakt ben alleen bang
dat er straks een plofbal komt.Ben er van overtuigd dat er in de snacks ook
plofkip etc zit dus niet meer naar de snackbar.Als je in de super kijkt zie je de mensen
Tegenwoordig alles lezen wat er op de verpakking staat.Als je dan vraagt of ze het
geloven krijg je steevast het antwoord we nemen het maar aan.Nou neem van mij aan
dat je belazerd wordt.Ook met die kiloknallers.Had eens hamburgers van C1000.
Waren 8 cm rond maar na het braden 5 cm.Hamburgers bij Dirk ook 8 cm en na braden
nog 8 cm.Reden boel water bij C1000.prijsverschil was 50 eurocent dat Dirk duurder was.
dus kiloknallers weg er mee.

smaakte hetwel minimaal 350 gr op je bord toch ? een halve plofkip dus lekkerrrrrr

prijk

Ongelezen bericht door prijk »

Har06 schreef:Waarom is oa zo,n club als Wakker Dier zo actief bezig om de kippenboeren de nek om te draaien, waar halen zij het geld vandaan voor hun reclame spots?.
Wakker Dier krijgt zijn geld voor reclamespots van donateurs. Subsidie van de overheid krijgt deze club niet. En waarom Wakker Dier kippenboeren de nek omdraait? Dat wil Wakker Dier helemaal niet, Wakker Dier wil alleen dierenleed terugdringen. Dat is allemaal te vinden op de website van Wakker Dier. En wat dierenleed is, daarover verschillen inderdaad de meningen.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Als je geen of veel minder dierenleed wenst moet je elk gezin zelf op het vlees laten jagen. AEn dat stadium zijn we allang voorbij helaas. Alles moet sneller groter beter en goedkoper. Het argument dat het niet goedkoper hoeft is niet houdbaar. Ambachtelijke slagers zijn een uitstervend ras. En de echte slachter/slager kennen we haast niet meer in Nederland. Best wel zonde. Maar uiteindelijk een product en slachtoffer van de huidige consumptiemaatschappij. Dus voor de lappen antrecotes die wij hier naar binnen werken moeten we steeds verder rijden. Bij de AH zijn het prutlapjes van nog geen ons. Bij de slachter halen we een joekel van bijna anderhalve kilo.En die best man heeft ook ongeperforeerde biefstukken. ALLE voorverpakte biefstukken hebben gaten. Da's zonde. En bij de C1000/Jumbo hebben ze wel HELE grote gaten, bij de AH hebben ze er gewoon erg veel. En daar gaat vast weer een andere stichting wat tegen doen. Regelen die stichtingen ook dat bijvoorbeeld de Voedselbanken ook "goedgekeurd" vlees krijgen? Want als je onderaan de maatschappij begint bereik je veel meer dan dat je al dat gemekker alleen maar voorbehouden laat aan de hoge en hoogste inkomens.
Maar goed, dat zijn ideologieën ...

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik doe mijn best om alleen verantwoord vlees en kip aan te schaffen en ook wat minder ervan te van gaan eten. Dit is deels omdat mijn gezinsleden de smaak waarderen maar ook zeker vanuit een stukje eigen verantwoordelijkheid. Ik maak me echt niet wijs dat een niet-plofkip een zodanig beter leven heeft dat de ethische verschillen groot zijn.

Ik krijg echter een rode waas voor m'n ogen van die wakker-Dier campagnes. Absoluut walgelijk en je zou er bijna juist extra plofkip van gaan aanschaffen.

Er is een groot deel van de bevolking die de keuze voor duurder vlees niet kan maken en die zullen we nu de goed gecontroleerde supermarkten uitjagen en naar de kiloknaller-slagers jagen. Onverantwoordelijk gedrag van een stel idealistische kippen zonder kop.

Mag je a.u.b. ook gewoon, niet fel, tegen plofkip zijn en je beperken tot je eigen aankoopgedrag of is dat tegenwoordig al bijna crimineel geworden? Al die milieuclubs mogen van mij voor de rechter gesleept worden als ze dit soort onverantwoorde claims maken of bedrijven zo aanvallen.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Eigenlijk moet die stichting dan ook maar eens gaan optreden tegen al die nep-Wagyu rundvleesproducten. Maar goed, dat doen ze niet, om wat voor reden dan ook. Het grootste probleem is dat ik dat soort stichtingen niet begrijp. Nog steeds denk ik dat daar op een kantoor ergens een stel overjarige hippies zitten die hun ideologieën uit de pubertijd maar niet kunnen loslaten. Er komt niets voort uit hun handen , alleen maar dit soort vreemde dingen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Alleen al uit de afmeting van de verpakkingen kun je opmaken dat de vleesconsumptie behoorlijk groot moet zijn.

Goed eten is inderdaad belangrijk. En het hoeft van mij ook niet zo extreem te zijn. Maar als je ziet dat er bijvoorbeeld sinds kippenbouten voor twee euro per kilo liggen. En als je bedenkt hoeveel mensen er in die keten een boterham moeten verdienen, dan kun je wel nagaan wat voor goedkope troep ze moeten hebben gehad en hoe goedkoop de huisvesting moet zijn geweest. Dan koop ik liever voor het zelfde geld wat minder vlees.

tenormin

Bij "goed eten" zei wijlen mijn vader: dan kan je lorren kakken. Heel wijs, achteraf. Maar laat jezelf toch niet beïnvloeden wat anderen zeggen wat je moet doen> Lust/wil je geen vlees eten, prima, maar laat een ieder vrij in zijn/haar behoefte wat men wil consumeren. Los van kip of vis; een lekker gemaakte bal gehakt is nog steeds, hoe ordinair, nog steeds het laatste stukje "soort van vlees" wat je heel erruug zelf lekker kan maken. En die bal gehakt: is dat niet waar onze geëmigreerde Nederlanders altijd naar verlangen (buiten de drop en kroketten?).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees

Kip

tenormin

Bob Schurkjens schreef:Kip, het meest veelzijdige stukje vlees
Kip
:lol: Zing jij dat in de reclame? Hoeveel dokt dat? ) Niks mis mee trouwens, plof of niet; snij in reepjes en de "plof" is ook weg.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is de meest afgekloven slogan die ze ooit bedacht hebben. En gaat al mee sinds 1979!

http://www.spotsdoorzien.nl/kip-het-mee ... kje-vlees/

tenormin

Bob Schurkjens schreef:Het is de meest afgekloven slogan die ze ooit bedacht hebben. En gaat al mee sinds 1979!

http://www.spotsdoorzien.nl/kip-het-mee ... kje-vlees/
Ja, maar je vergeet een dingetje, je weet wel dat het sinds 1979 is; meld dan ook effe wanneer dit niet meer gebruikt is in een reclame. Dan praat je ook al snel over decennia.

Gesloten