LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderopvangtoeslag vaak te hoog
Kinderopvangtoeslag vaak te hoog
Door foutief ingevulde aanvragen en fraude hebben honderdduizenden huishoudens tussen 2009 en 2012 te veel toeslag voor kinderopvang ontvangen.
De Belastingdienst probeert dit geld nu terug te krijgen. Een op de drie ontvangers van deze toeslag zal te maken krijgen met een terugvordering. Daarbij moet gemiddeld 2500 euro worden terugbetaald:
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... k-te-hoog/
Vind je dit terecht?
De Belastingdienst probeert dit geld nu terug te krijgen. Een op de drie ontvangers van deze toeslag zal te maken krijgen met een terugvordering. Daarbij moet gemiddeld 2500 euro worden terugbetaald:
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... k-te-hoog/
Vind je dit terecht?
-
Re: Kinderopvangtoeslag vaak te hoog
Dan had de belastingdienst maar beter hun werk moeten doen. Ze weten toch alles van de mensen?
En de mensen weten natuurlijk dat zij alleen verantwoordelijk zijn voor de juiste gegevens, en ten alle tijde de vooringevulde gegevens van de belastingdienst moeten checken, of bij het aanvragen van toeslagen, welke allemaal in de vorm van een geschat voorschot zijn, de juiste in moeten vullen? Dat doe je op voorhand, zelfs de belastingdienst met hun databases kan niet voorspellen hoeveel geld iemand in een jaar gaat verdienen.hendrie1963 schreef:Dan had de belastingdienst maar beter hun werk moeten doen. Ze weten toch alles van de mensen?
Natuurlijk is het terecht. Of moet het worden beloond als je bij de aanvraag van het voorschot fraudeert?
Natuurlijk moeten de bedragen terug betaald worden, want ze zijn onrechtmatig gekregen.
Waarom
Er is al genoeg fraude met dit soort toeslagen.
Waarom
Neen, als je de verkeerde info verstrekt, dan heeft de BD deze ook gebruikt.hendrie1963 schreef:Dan had de belastingdienst maar beter hun werk moeten doen. Ze weten toch alles van de mensen?
Er is al genoeg fraude met dit soort toeslagen.
-
Als ik dit lees verbaast het me niks dat de overheid van zoveel mogelijk toeslagen af wil.
Wordt ook tijd, dat dit gebeurd!witte angora schreef:Als ik dit lees verbaast het me niks dat de overheid van zoveel mogelijk toeslagen af wil.
Ik weet het niet hoor, wat maakt het uit? Als die kinderopvang de verkeerde gegevens doorgeeft, gaat het net zo hard fout.vogels schreef:De 1e die ze aanpakken is dan ook de kinderopvangtoeslag. Uit mijn hoofd pratend: zo'n 400.000 mensen maken gebruik van deze toeslag. Het plan is om de toeslag uit te gaan betalen aan de kinderopvang zelf, dat zijn er zo'n 4.000. Scheelt dus 99% van het werk.witte angora schreef:Als ik dit lees verbaast het me niks dat de overheid van zoveel mogelijk toeslagen af wil.
mh73 schreef:Ik weet het niet hoor, wat maakt het uit? Als die kinderopvang de verkeerde gegevens doorgeeft, gaat het net zo hard fout.vogels schreef:De 1e die ze aanpakken is dan ook de kinderopvangtoeslag. Uit mijn hoofd pratend: zo'n 400.000 mensen maken gebruik van deze toeslag. Het plan is om de toeslag uit te gaan betalen aan de kinderopvang zelf, dat zijn er zo'n 4.000. Scheelt dus 99% van het werk.witte angora schreef:Als ik dit lees verbaast het me niks dat de overheid van zoveel mogelijk toeslagen af wil.
Hoezo, de gegevens komen toch van de ouders en niet van de kinderopvang.
Hoe zouden deze weten, hoeveel de ouders aan salaris hebben?
MichielFRL schreef:Net zo als met andere toeslagen is het een voorschot en vindt er achteraf een afrekening plaats.
Terugvordering is dus terecht.
Alleen een beetje slordig dat de belastingdienst nu nog over oude dossiers begint. Dit had natuurlijk al lang afgehandeld moeten zijn.
Het is nog nooit anders geweest, vandaag een definitieve aanslag van 2011 gekregen, dus dan is dat niet zo abnormaal.