LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door Radar »

Poets jij met de hand of met een elektrische tandenborstel? Kies je voor flosdraad of voor een tandenstoker?

Laat het hieronder weten en lees in het artikel wat onderzoeker Martijn Rosema adviseert: http://www.radartv.nl/consumentenhulp/h ... enborstel/

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door tenormin »

Poets met elektrische tandenborstel. Merk tandpasta doet er (volgens tandarts) niet toe; gebruik geen flosdraad of 'gewone' tandenstoker; wel gum tandenstokers, dat zijn heel kleine rubber borsteltjes waarbij ik Elmex Medical voor gebruik. Alleen 's-avonds gebruiken, niet spoelen maar uitspugen (sorry, dat is het voorschrift): is heel goed tegen tandplak.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik gebruik een elektrische tandenborstel (Philips Sonicare) en af en toe flosdraad. Tandpasta is 50/50 sensodyne en parodontax.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
tenormin schreef:Poets met elektrische tandenborstel. Merk tandpasta doet er (volgens tandarts) niet toe; gebruik geen flosdraad of 'gewone' tandenstoker; wel gum tandenstokers, dat zijn heel kleine rubber borsteltjes waarbij ik Elmex Medical voor gebruik. Alleen 's-avonds gebruiken, niet spoelen maar uitspugen (sorry, dat is het voorschrift): is heel goed tegen tandplak.
Die Elmex mag maar 1x per week worden gebruikt.
Ja, vergat 1 maal per week erbij te zetten. Wel in de avond voor het naar bed gaan, sorry.

Guus80
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2015 07:39

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door Guus80 »

Ik poet met een elektrische tandenborstel maar ook met een hand tandenborstel als ik ff snel poets, daarnaast gebruik ik een tandenstoker gelukkig heb ik een goed gebit.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik ook elektrische zo en zo en overdag als ik denk bah ff snel de normale ...
Merk tandpasta doet er bij mij wel toe,sensodyne is echt heel goed voor de tandhulzen,legt er soort laagje om heen,vroeger kon ik geen ijsje of?eten drinke sinds ik nou denk 20 jr senso gebruik top.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door vroem »

Poetstijd electrisch of hand maakt geen verschil. Ff vlug poetsen met handborstel heeft net zoveel zin als ff snel poetsen met een electrische, namelijk geen....
Af en toe flossen is al net zo zinloos, je loopt ruimschoots achter de feiten aan. Gewoon dagelijks, en dal liever stokers of ragers dan floss. Enige reden om floss te gebruiken is als stokers niet passen, wat gezien de hele dunne die leverbaar zijn eigenlijk niet aan de orde is.
Na poetsen alleen overschot uitspugen, niet naspoelen.
Hebben we het belangrijkste wel gehad.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door tenormin »

vroem schreef:Poetstijd electrisch of hand maakt geen verschil. Ff vlug poetsen met handborstel heeft net zoveel zin als ff snel poetsen met een electrische, namelijk geen....
Na poetsen alleen overschot uitspugen, niet naspoelen.
Hebben we het belangrijkste wel gehad.
Vind twee minuten best "niet ff snel", eerlijk gezegd. Want elektrisch poetsen heeft de twee minuten impuls en als je haast hebt duurt 't een eeuwigheid. Ik prefereer het wel boven een gewone handborstel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik poets grondig met een goeie gewone tandenborstel en gebruik dunne ragers , vd tandarts gekregen, perfecte dingetjes!

rene0jannetta
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2013 20:06

Re: Poetsen met de hand of met een elektrische tandenborstel?

Ongelezen bericht door rene0jannetta »

Wij gebruiken een elektrische tandenborstel ! Met Sensodyne tandpasta en elke dag stokers
We hebben een goed gebit zegt ook onze tandarts !
Wil nooit geen gewone tandenborstel weer ! Heerlijk fris !

Gesloten