LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Radar »

NS heeft in 2013 fors meer treinstations ongepland overgeslagen ten opzichte van 2012.

In 2012 reden de treinen bijna 2500 keer een station voorbij. Een jaar later was dat bijna 3400 keer, van de 13,3 miljoen geplande stops in de dienstregeling: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... n-in-2013/

Is het station van jouw bestemming wel eens overgeslagen?

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, nog niet. Maar zo vaak ga ik niet met de trein. Maar mijn mogelijk toekomstige woonplaats staat wél op het lijstje van machinisten om gewoon door te rijden, dus dat belooft wat.

Ach, de eerstvolgende grote stad is daar zo dicht bij dat ik net zo makkelijk met de fiets kan, en dat is dan nog gratis ook!

sxadov
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2015 12:38

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door sxadov »

keer een station voorbij. Een jaar later was d???

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Har06 »

de NS heeft en time schedule aan te houden, een stopplaatsje overslaan met een leeg treinstel is geen probleem

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Ik zag een trein Den Haag Hollands Spoor voorbij rijden. Was tijdens de spits (rond 5 uur) Hoeveel mensen daar niet uit willen stappen. (En ik kon niet instappen natuurlijk) Dat is toch niet zomaar een stopplaatsje

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door ruud_a »

Stations overslaan staat niet op het lijstje waarop de NS wordt beoordeeld.
Vertragingen wel.
Dus een station overslaan is handiger.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ruud_a schreef:Stations overslaan staat niet op het lijstje waarop de NS wordt beoordeeld.
Vertragingen wel.
Dus een station overslaan is handiger.
Maar niet voor de reiziger die op het overgeslagen station eruit moet... en dan eventueel nog EXTRA moet betalen voor de trip ook, als de overstap toevallig een andere vervoerder is.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door ruud_a »

Julie4444 schreef:
ruud_a schreef:Stations overslaan staat niet op het lijstje waarop de NS wordt beoordeeld.
Vertragingen wel.
Dus een station overslaan is handiger.
Maar niet voor de reiziger die op het overgeslagen station eruit moet... en dan eventueel nog EXTRA moet betalen voor de trip ook, als de overstap toevallig een andere vervoerder is.
Niet voor de reiziger, maar die telt niet mee voor de directie van de NS.
Het halen van hun target voor wat betreft de vertragingen wel, want dat levert een bonus op.
Daarom vallen vertraagde treinen ook uit, want dan zijn ze niet meer vertraagd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
ruud_a schreef:Stations overslaan staat niet op het lijstje waarop de NS wordt beoordeeld.
Vertragingen wel.
Dus een station overslaan is handiger.
Maar niet voor de reiziger die op het overgeslagen station eruit moet... en dan eventueel nog EXTRA moet betalen voor de trip ook, als de overstap toevallig een andere vervoerder is.
Dit is een aanname? heeft Julie persoonlijk deze ervaring, ik geloof er niets van dat een trein een station voorbij rijdt waar iemand uit moet

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door renewouters »

De meeste negatieve ervaringen met de NS worden geuit door mensen die zelden of nooit gebruik maken van het openbaar vervoer. Mijn ervarging is dat het Nederlandse OV tot de meest efficiente in de wereld behoren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:
ruud_a schreef:Stations overslaan staat niet op het lijstje waarop de NS wordt beoordeeld.
Vertragingen wel.
Dus een station overslaan is handiger.
Maar niet voor de reiziger die op het overgeslagen station eruit moet... en dan eventueel nog EXTRA moet betalen voor de trip ook, als de overstap toevallig een andere vervoerder is.
Dit is een aanname? heeft Julie persoonlijk deze ervaring, ik geloof er niets van dat een trein een station voorbij rijdt waar iemand uit moet
Jazeker. Ik heb een tijdje een vriend gehad die in Tiel opgenomen was en hulp behoefde. Nu heb ik het meerdere keren (ook in de spits!) meegemaakt dat station Elst (waar ik moest overstappen van de NS naar de Arriva trein) overgeslagen werd.

Resultaat: ik kan er pas in Arnhem uit en moet dus t/m Arnhem de ritprijs betalen. Ik heb mijn trein gemist en moet een uur wachten op de volgende en moet dan vervolgens ook nog eens van Arnhem tot Tiel betalen, in plaats van Elst-Tiel.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Wat dat betreft is het makkelijker met de OV-Chipkaart. Je checked in waar je begint en je checked uit waar je eindigt. Zo had je dus niet tot arnhem hoeven te betalen als je weer terug zou gaan naar Elst. Goed, je tijd krijg je hier niet mee terug.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Har06 »

Michelle_L schreef:Wat dat betreft is het makkelijker met de OV-Chipkaart. Je checked in waar je begint en je checked uit waar je eindigt. Zo had je dus niet tot arnhem hoeven te betalen als je weer terug zou gaan naar Elst. Goed, je tijd krijg je hier niet mee terug.
Ik heb navraag bij de NS gedaan, vlg de press afd wordt er uit tijd nood geen station over geslagen, zo kunnen dat de reisplanning een station bewust niet meegenomen heeft in het schema :lol:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Michelle_L schreef:Wat dat betreft is het makkelijker met de OV-Chipkaart. Je checked in waar je begint en je checked uit waar je eindigt. Zo had je dus niet tot arnhem hoeven te betalen als je weer terug zou gaan naar Elst. Goed, je tijd krijg je hier niet mee terug.
Als je van vervoerder moet wisselen heb je geen keus. Ik moest van NS naar Arriva overstappen en als je in de Arriva trein gecontroleerd wordt terwijl je bij NS ingecheckt bent kan je een boete krijgen.

Normale situatie: je stapt uit de NS trein op Elst en checkt uit. Je checkt in bij Arriva voor de trein naar Tiel.
NS slaat Elst over: je stapt in Arnhem uit de NS trein en checkt uit (je betaalt dan extra tot Arnhem). Je checkt in bij Arriva voor de trein naar Tiel en betaalt extra van Arnhem tot Elst. En je moet ook nog eens langer wachten, want je had je eerdere trein/overstap gemist.

Het papiere kaartje was hier dus voordeliger.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
Michelle_L schreef:Wat dat betreft is het makkelijker met de OV-Chipkaart. Je checked in waar je begint en je checked uit waar je eindigt. Zo had je dus niet tot arnhem hoeven te betalen als je weer terug zou gaan naar Elst. Goed, je tijd krijg je hier niet mee terug.
Als je van vervoerder moet wisselen heb je geen keus. Ik moest van NS naar Arriva overstappen en als je in de Arriva trein gecontroleerd wordt terwijl je bij NS ingecheckt bent kan je een boete krijgen.

Normale situatie: je stapt uit de NS trein op Elst en checkt uit. Je checkt in bij Arriva voor de trein naar Tiel.
NS slaat Elst over: je stapt in Arnhem uit de NS trein en checkt uit (je betaalt dan extra tot Arnhem). Je checkt in bij Arriva voor de trein naar Tiel en betaalt extra van Arnhem tot Elst. En je moet ook nog eens langer wachten, want je had je eerdere trein/overstap gemist.

Het papiere kaartje was hier dus voordeliger.[/quote]

Jij somt op wat in de dienstregelingen staat:, onderwerp is: NS slaat moedwillig stations over :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:Jij somt op wat in de dienstregelingen staat:, onderwerp is: NS slaat moedwillig stations over :mrgreen:
Nee, ik geef aan wat de consequenties waren wanneer de NS moedwillig station Elst oversloeg terwijl ik daar uit de trein moest.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
Har06 schreef:Jij somt op wat in de dienstregelingen staat:, onderwerp is: NS slaat moedwillig stations over :mrgreen:
Nee, ik geef aan wat de consequenties waren wanneer de NS moedwillig station Elst oversloeg terwijl ik daar uit de trein moest.
NS stopt niet bij alle stations langs een route, handig om de dienstregeling goed te bekijken :wink:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:
Har06 schreef:Jij somt op wat in de dienstregelingen staat:, onderwerp is: NS slaat moedwillig stations over :mrgreen:
Nee, ik geef aan wat de consequenties waren wanneer de NS moedwillig station Elst oversloeg terwijl ik daar uit de trein moest.
NS stopt niet bij alle stations langs een route, handig om de dienstregeling goed te bekijken :wink:
De trein waar ik inzat (intercity Roosendaal-Zwolle) hoorde gewoon op Nijmegen-Lent, Elst, en Arnhem-Zuid te stoppen. Toen de trein al aan het rijden was vanaf Nijmegen centraal werd er doodleuk omgeroepen dat de tussenliggende stations tot Arnhem overgeslagen werden, en toen de trein in Arnhem stopte werd er trots omgeroepen dat de trein nu wel op tijd was (op nijmegen was hij zo'n 5 minuten te laat).

NS heeft zich dus nadrukkelijk niet aan de dienstregeling gehouden en gewoon onrechtmatig stations overgeslagen waar reizigers dus vertraging, irritatie, en eventuele extra reiskostenkosten door kregen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door moederslink »

Helemaal waar! Ik reis wekelijks naar Nijmegen en hij hoort te stoppen en in Arnhem Zuid, en in Elst, en in Lent volgens de dienstregeling. Ook ik moet wel eens naar Tiel en dus overstappen in Elst , zwaar naadje als de trein er dan voorbij sjeest! :evil:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Treinstations vaker voorbijgereden in 2013

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:Helemaal waar! Ik reis wekelijks naar Nijmegen en hij hoort te stoppen en in Arnhem Zuid, en in Elst, en in Lent volgens de dienstregeling. Ook ik moet wel eens naar Tiel en dus overstappen in Elst , zwaar naadje als de trein er dan voorbij sjeest! :evil:
En dan mag je nog extra voor je rit betalen ook... En dat kleine Tiel treintje gaat ook nog maar 1 keer per uur buiten de spits... heel leuk.

Gesloten