LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
tenormin

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:Na de invoering van een rookverbod steeg de omzet in New York met 8,7% en in Noorwegen met 5%. En in Zweden en Schotland was geen wezenlijk verschil. Tegelijk daalde het aantal hartinfarcten.
Iedereen leest zoals men wil lezen. Is helemaal waar wat je leest over rookverbod in New York. Maar wat je niet (wilt??) lezen: obesitas nam gigantisch toe. I.p.v. roken gaat/ging met (nog) meer fast food eten. You really think that heart problems only are related to only smooking? How ignorant can you be??

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

Alfa, :roll: :arrow:

jij moet je toch eens wat beter gaan verdiepen in hoe zaken werkelijk in elkaar steken en niet de grote media napraten. Die willen alleen maar angst en paniek zaaien zodat die antirookwet er wat makkelijker door te vrotten is hee en het ook wat beter te verteren wordt voor het PRO en anti-rookpubliek....

http://www.extra-media.nl/nummer27/inde ... roken.html

zij zegt > op basis van tig onderzoeken, helemaal NIET BEWEZEN.

dus ik pak er even een passage uit; > dit is immers een link over onderzoeken met wetenschappelijke onderbouwing. Hetgeen hier altijd graag gezien wordt op Radar.

Zo wijst een grootschalige Californische follow-up study gedurende 40 jaar (1959-1999) bij zowel mannen als vrouwen uit dat tussen het effect van omgevingstabaksrook en het ontstaan van hartziekten/longkanker geen significante associatie bestaat. Sterker nog: het relatieve risico was zeer constant.In sommige artikelen wordt vermeld dat als er wel een schijnbaar verband is gevonden, dat niet met absolute zekerheid is vast te stellen, wegens onvoldoende bewijs en de lange duur van de studie. Het onderzoek is immers onderhevig aan de vele storende en externe factoren die de uitslagen kunnen beïnvloeden. De onderzoekers sporen aan om deze factoren nader te bestuderen, omdat daarover te weinig in literatuur vermeldt staat.

Daarnaast; als jij op een terrasje/kantoor met een goede gezondheid een keertje wat sigaretten-rook inademt, de hoofdstroom/zijstroom dan ga je heus niet gelijk kapot hoor.
er wordt hier wel echt schromelijk overdreven en met valse feiten gespeeld om het gelijk aan je kant te krijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2014 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik geloof prima dat roken slecht voor je is, maar er wordt hier zo schromelijk overdreven door anti-rokers in deze discussie dat het lachwekkend wordt.

nee, ik rook niet... ook nooit gedaan [afgezien van 1 maal waterpijp op vakantie]
ja, ik gun iedereen zijn/haar hobby.
ja, Nederland lijkt "te klein" te worden voor> laat iedereen in z'n waarde
Nog ff en de overheid gaat nog bepalen welke kleding je aantrekt, het wordt echt te gek. :roll:

Van deze wet [voor de gezondheidsfreaks] wordt uiteindelijk niemand beter, het roken gaat stiekum gebeuren en gaat juist voor meer overlast zorgen omdat de mensen ertegenin gaan.
Kleine cafe's en uitbaters gaan uiteindelijk failliet. Er komen geen klanten meer, klandizie blijft uit.....
omdat er niet gerookt mag worden.
En meestal drink je ook met een sigaretje in je hand,
conclusie; er wordt ergens anders voortaan gerookt en gedronken.

er is nergens bewezen dat meeroken zo schadelijk is voor de omgeving dat de gezondheid van ons allen die niet roken in het geding zou komen.

maar wordt wel klakkeloos aangenomen.
dat vind ik.

ik sta er neutraal in; ik heb niets tegen rokers of antirokers.
Waar ik wel een hekel aan heb is meningen opdringen met allerlei vage uitlatingen/cijfers daarbij gepaard om vooral maar gelijk te moeten krijgen.

ook al heb ik misschien geen gelijk; boeien! :wink:

@ Julie444, excuus van mij aan jou.
ik had e.e.a. nogal verkeerd geinterpreteerd in "onze" discussie en daarna wat onbehouwen gereageerd. .

met een schone lei beginnen? :mrgreen: :)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cafés die het rookverbod overtreden krijgen te maken met steeds hoger wordende boetes. Als ze deze niet betalen volgt gedwongen verkoop, en als ze deze wel betalen dan vraagt de brouwer faillissement aan omdat de huur niet wordt betaald.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... afel.dhtml

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten door de Moderator in verband met aanhoudende plaatsing van offtopic-berichten en geruzie.

Gesloten