LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Voeg Utrecht toe aan naam Schiphol'
'Voeg Utrecht toe aan naam Schiphol'
De Utrechtse VVD wil Schiphol omdopen tot 'Amsterdam Utrecht Airport Schiphol'. Fractievoorzitter Dimitri Gilissen stelt dat je vanaf Schiphol net zo snel in het centrum van Utrecht als in de binnenstad van Amsterdam bent: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -schiphol/
Wat vind jij van dit idee?
Wat vind jij van dit idee?
-
Re: 'Voeg Utrecht toe aan naam Schiphol'
En voeg er dan meteen even Den Haag aan toe. Daar zit je ook redelijk snel vanaf Schiphol. Maar dat je vanaf Schiphol net zo snel in Utrecht zou zitten als in Amsterdam, een beetje kaart van Nederland geeft toch wel een ander beeld. Misschien dat de VVD eerst eens een lesje aardrijkskunde zou kunnen volgen, alvorens idiote ideeën de lucht in te sturen?
Ze zouden het ook gewoon kunnen inkorten tot Airport Schiphol. Desnoods Airport Schiphol-Netherlands, voor als een of andere niet-medelander niet weet waar je Schiphol zou moeten zoeken. Zo groot is dit land ook weer niet.
Ze zouden het ook gewoon kunnen inkorten tot Airport Schiphol. Desnoods Airport Schiphol-Netherlands, voor als een of andere niet-medelander niet weet waar je Schiphol zou moeten zoeken. Zo groot is dit land ook weer niet.
-
Den Haag is al toegevoegd aan Rotterdam airport. Als je een keer gegoogeld had had je dat geweten.witte angora schreef:En voeg er dan meteen even Den Haag aan toe.
Wat een onzin. Dit is echt overbodig. Niemand in het buitenland heeft toch van Utrecht gehoord. Zo'n dorpie valt je toch pas op als je er langs komt
gewoon belangrijk willen lijken.
Is een bezopen idee. Alleen de naam al. Maar het kan sowieso niet, er zijn teveel regels voor een naamswijziging en, Schiphol alleen al is voor niet Nederlanders moeilijk uit te spreken. Denk aan Scheveningen: ook al zo'n struikelblok. Mensen uit het buitenland noemen het altijd "Shiphol"; ze denken zelfs dat ze al in Amsterdam zijn. Vind Rotterdam-The Hague nog net kunnen; moet gewoon een zo kort mogelijke naam blijven, net als Heatrow, Gatwick, City, Manchester etc. 't Zal de meesten trouwens worst zijn: ze gaan op vakantie en pikken The Netherlands mee, zeker voor Chinezen, Japanners en Amerikanen die Europa in 5 dagen willen doen. Utrecht zal er beslist geen aura van krijgen.
Ik vind het al belachelijk dat zestienhoven nu rotterdam de hague airport heet.
Zestienhoven is zestienhoven en schiphol is schiphol.
Zestienhoven is zestienhoven en schiphol is schiphol.
Rotterdam-the Hague is maar 5 letters verschil met Zestienhoven, makkelijker uit te spreken ook; dus dat kan wel plus het is uit te spreken voor buitenlanders, wat men niet van Schiphol kan zeggenkokka schreef:Ik vind het al belachelijk dat Zestienhoven nu Rotterdam the Hague airport heet.
Zestienhoven is zestienhoven en Schiphol is Schiphol.

Ik stem voor Amsterdam-Tietjerksteradeel Airport. 

Knap dat je die naam zelfs goed schrijft: ik kan hem niet eens uitspreken, bijna dangerda1956 schreef:Ik stem voor Amsterdam-Tietjerksteradeel Airport.

Schiphol - Sexbierum Airport... worden we vanzelf wereldberoemd mee..
-
Wiedhol lijkt mij veel beter. VVD. Vereniging Voor Dommerikken.
Leger begint toch ook al met hunJoint etc.
Leger begint toch ook al met hunJoint etc.
Kansloos.
@tenormin: Google is my best friend 

Eerlijk? Wat vreselijk....Kan "my best friend" in ieder geval lekker knuffelengerda1956 schreef:@tenormin: Google is my best friend

-
Schutripechthol?
Ik kan er maar moeilijk aan wennen. Maar het is vast héél goed voor onze economie.
Ik kan er maar moeilijk aan wennen. Maar het is vast héél goed voor onze economie.
Ik vind dat ze het gewoon Amsterdam Airport moeten noemen. Dat kan tenminste door iedereen worden uitgesproken. De naam "Schiphol" zou alleen iets toevoegen als er meer vliegvelden rond Amsterdam zouden liggen (zoals bijvoorbeeld London Heathrow, London Gatwick,etc).
Heel stom idee; creeert onduidelijkheid én een nog moeilijker uit te spreken naam.
-
Ik vind Amsterdam Rotterdam Den Haag Utrecht Eindhoven Tilburg Groningen Almere Breda Nijmegen and Rest of The Netherlands International Airport wel wat. De tien grootste steden van Nederland gelijk internationaal op de kaart. Bekt ook nog eens lekker, en de afkorting ARDHUETGABNRTNIA is makkelijk te onthouden bovendien.
(Mijn mening is dus: wat een belachelijk idee)
(Mijn mening is dus: wat een belachelijk idee)
-
Gewoon Calimero-Airport. Omvat alles waar Nederland groot in is.