Het is Nationale Pingelweek! De week is in het leven geroepen om mensen te laten besparen op hun abonnementen, door onderhandelen of overstappen. Vrouwen flirten vooral voor korting, mannen pakken het weer heel anders aan. Lees hier meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... r-korting/
Vraag: Regel jij weleens korting en / of stap je regelmatig over?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vrouwen flirten voor korting
Re: Vrouwen flirten voor korting
Nou, flirten (op mijn leeftijd) is niet zozeer van toepassing maar jazeker, volgende maand is Eneco weer aan de beurt want dan loopt mijn 3-jarig contract af. Daarvoor wilde ik ook opzeggen en natuurlijk andere maatschappijen genoemd die me korting gaven. Dat ging gesmeerd; ben dus al bezig om weer een aardig verhaal op te hangen, veelal lukt het wel. En door de telefoon kunnen ze natuurlijk niet zien "wie" er aan de lijn is. Vaak is het "kip ik heb je" maar men moet wel toon matigen, vriendelijk blijven en niet ruw, bot of wat dan ook overkomen. Althans, dat is mijn ervaring (niet alleen met bovengenoemd bedrijf). Veel Nederlanders durven niet te pingelen; je laat dan best wat geld liggen. Ook in stenen winkels lukt 't vaak.TROS Radar schreef: Vrouwen flirten vooral voor korting, Vraag: Regel jij weleens korting en / of stap je regelmatig over?
De laatste keer was toen we bij een winkel een compleet nieuw interieur kochten. De verkoper begon tegen mij als man over de prijs, beetje stereotiep, en ik heb hem even laten babbelen. Vervolgens heeft mijn vriendin, die iets beter in onderhandelen is, hem vanuit de flank overrompeld.
Was wel een mooi een-tweetje eigenlijk, waar de eigenaar ook wel om kon lachen. Die werd er door de jongeman even bij gehaald om te checken of hij ons bod mocht accepteren.
Maar echt flirten heb ik mijn vriendin nog nooit zien doen eigenlijk, en bij de meer technische dingen heb ik meestal het voortouw als man, omdat dat meer mijn liefde heeft.
En het moet wel je ding zijn, ik voel me er nooit zo erg prettig bij, ik kijk liever even de kat uit de boom etc. Mijn vader daarentegen is jarenlang directeur/eigenaar en exportmanager geweest, die heeft het in z'n genen volgens mij, dat is gewoon leuk om naar te kijken. Die genen hebben mij wat overgeslagen helaas.
Maar echt flirten heb ik mijn vriendin nog nooit zien doen eigenlijk, en bij de meer technische dingen heb ik meestal het voortouw als man, omdat dat meer mijn liefde heeft.
En het moet wel je ding zijn, ik voel me er nooit zo erg prettig bij, ik kijk liever even de kat uit de boom etc. Mijn vader daarentegen is jarenlang directeur/eigenaar en exportmanager geweest, die heeft het in z'n genen volgens mij, dat is gewoon leuk om naar te kijken. Die genen hebben mij wat overgeslagen helaas.
Dat hele onderhandelen over prijzen slaat nergens op. Nu dat een trend lijkt te worden zorgt het er alleen maar voor dat winkeliers dat incalculeren in hun prijzen zodat ze uiteindelijk gewoon hetzelfde krijgen. En de consument maar denken dat ie succesvol bezig is...
Haha mijn winkels doen dit al jaren!GJvdZ schreef:Dat hele onderhandelen over prijzen slaat nergens op. Nu dat een trend lijkt te worden zorgt het er alleen maar voor dat winkeliers dat incalculeren in hun prijzen zodat ze uiteindelijk gewoon hetzelfde krijgen. En de consument maar denken dat ie succesvol bezig is...