Vuurwerk: zowel de verkoop als het afsteken ervan wordt aan banden gelegd. Waarschijnlijk al met ingang van de komende jaarwisseling: http://bit.ly/vuurwrk
Vraag: Ben jij daar blij mee, of juist helemaal niet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vuurwerk aan banden
Re: Vuurwerk aan banden
Ik denk, dat deze maatregel ook weer niets is, want er was geen controle en ook in de toekomst zou dit niet anders zijn.TROS Radar schreef:Vuurwerk: zowel de verkoop als het afsteken ervan wordt aan banden gelegd. Waarschijnlijk al met ingang van de komende jaarwisseling: http://bit.ly/vuurwrk
Vraag: Ben jij daar blij mee, of juist helemaal niet?
Gewoon een luchtbel.
Dit voorstel lost de overlast niet op. De meeste overlast vindt nu ook plaats op tijdstippen dat vuurwerk is verboden. Het vuurwerk op oudejaarsdag geeft niet zoveel problemen omdat iedereen er op is voorbereid.
Betutteling. Schijnoplossing.
In januari komen we er achter dat het niets heeft uitgemaakt.
Ik verbaas mij er alleen over dat politici een kans laten liggen om repressie te bereiken dmv belastingen.
Geen accijns op vuurwerk om de overlast te beteugelen, dat was toch een mooie kans geweest om de schatkist te spekken.
Sukkels
In januari komen we er achter dat het niets heeft uitgemaakt.
Ik verbaas mij er alleen over dat politici een kans laten liggen om repressie te bereiken dmv belastingen.
Geen accijns op vuurwerk om de overlast te beteugelen, dat was toch een mooie kans geweest om de schatkist te spekken.
Sukkels
Gewoon verkoop aan particulieren verkopen, ik ben er wel klaar mee, elk jaar die troep op de grond en in de lucht.
-
Gewoon ieder jaar vuurwerk door de gemeente laten organiseren. Het lijkt dat het een hoop kost, maar dat valt mee; zoals het nu is zijn ze toch ook dagen na het oudjaar de straten aan het vegen, en dat is toch ook niet gratis.