| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geldnood huurders en hypotheekbezitters verdubbeld
Geldnood huurders en hypotheekbezitters verdubbeld
Tussen 2002 en 2012 is het aantal huishoudens dat hun huur of hypotheeklasten niet kan betalen verdubbeld. Vooral huurders zitten door de economische crisis vaker in de knel: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -geldnood/
Sommigen lopen een betalingsachterstand op. Anderen dichten de gaten met spaargeld of besparingen op eerste levensbehoeften.
Hoe zorg jij ervoor dat je je hoofd boven water houdt?
Sommigen lopen een betalingsachterstand op. Anderen dichten de gaten met spaargeld of besparingen op eerste levensbehoeften.
Hoe zorg jij ervoor dat je je hoofd boven water houdt?
-
rozemarijntje
Re: Geldnood huurders en hypotheekbezitters verdubbeld
Als ik veel mensen om mij heen zie,die toen het allemaal super goed ging,een hypotheek namen,beide inkomens en de volle mep,hoogste wat ze konden krijgen..en dan stopt er eentje voor de helft met werken...en dan nog recessie komt,tja...dan kom je in de problemen..
Ook kan ik me voorstellen dat mensen met minimum...zwaar problemen komen..en ja we weten allemaal bezuinigen,maar ooit houd dat op...
Alle kosten gaan omhoog...
En dan ja mensen krijgen toeslagen etc...nou dan nog..
Niet iedereen hoeft het er zelf naar te maken!!!
Ook kan ik me voorstellen dat mensen met minimum...zwaar problemen komen..en ja we weten allemaal bezuinigen,maar ooit houd dat op...
Alle kosten gaan omhoog...
En dan ja mensen krijgen toeslagen etc...nou dan nog..
Niet iedereen hoeft het er zelf naar te maken!!!
-
witte angora
Ach, per 1 juli ging mijn huur met 20 euro omhoog, huurtoeslag bleef gelijk, en de uitkering steeg met 6 euro. Iedere maand dus 14 euro minder te besteden, dat is dus bijna 1,5% van mijn netto inkomen. En van het vrij besteedbare inkomen, als alle kosten betaald zijn, is dat dus een procentje of 6, in de gauwigheid uitgerekend.
Geeft niet, de mensen met de kleine inkomens hebben geld zat. We feesten gewoon nog even door. Binnenkort de auto maar de deur uit doen, en een groter stuk van de tuin inrichten voor de eigen groente.
Geeft niet, de mensen met de kleine inkomens hebben geld zat. We feesten gewoon nog even door. Binnenkort de auto maar de deur uit doen, en een groter stuk van de tuin inrichten voor de eigen groente.
Vind het wel frappant dat 2002- 2012 genoemd word. Niemand geeft natuurlijk de schuld aan de euro, ik wel, weet dat toen het 'gedonder' begon. En als Tros Radar dan vraagt: hoe zorg jij ervoor dat je het hoofd boven water houdt. Van mijn spaargeld moet ik het wel eraf halen en daar is nu ook letterlijk de bodem van in zicht. Het eten en drinken is nog niet eens zo zeer de boosdoener; dat zijn de huurverhogingen, de gigantische inningen die de Zorg van ons vraagt, de Belastingen, de B.T.W. verhogingen; de Gemeentelijke Belastingen etc. Plus pensioenverlagingen, al jaren. Dus als u iets hoort borrelen: dat ben ik o.a. verdronken.
Verzopen mag ook.
Verzopen mag ook.
De zorgkosten zijn inderdaad belachelijk in Nederland, waarom betaal ik in België per maand voor het hele gezin de helft wat jullie per persoon betalen, en de service beter is?
Laten we zeggen 10 miljoen inwoners, a 100 euro per persoon per maand ( corrigeer me als ik fout zit), komt neer op 1 miljard euro per maand voor de zorg!!!
Waar blijft dat geld?
Laten we zeggen 10 miljoen inwoners, a 100 euro per persoon per maand ( corrigeer me als ik fout zit), komt neer op 1 miljard euro per maand voor de zorg!!!
Waar blijft dat geld?
Dit is appels met peren vergelijken, 2 compleet verschillende zorgsystemen.
onder andere bij de verzekeringsmaatschappijen.prem schreef:De zorgkosten zijn inderdaad belachelijk in Nederland, waarom betaal ik in België per maand voor het hele gezin de helft wat jullie per persoon betalen, en de service beter is?
Waar blijft dat geld?
die bouwen er reserves mee op.
dan hebben ze een mooi spaarpotje, voor als ze nog eens willen stoppen met die zorgverzekeringen.
Ik vind "Hoe zorg jij ervoor dat je je hoofd boven water houdt?", een beetje rare vraagstelling, voor mijn gevoel suggereert het dat iedereen die hier antwoord, in een vorm van financiële nood moet zitten? Wij drijven dan relatief comfortabel in zee zou ik zeggen, ondanks het feit dat mijn vriendin door de crisis al een paar keer noodgedwongen moest solliciteren, en ook ik 1 handtekening onder een vaststellingsovereenkomst verwijderd was van het verliezen van mijn vaste (13+ jaar) baan.
Kwestie van ouderwetsch sparen als het kan, geen financiële bokkensprongen maken, een gezond wantrouwen hanteren naar alle grote (nuts) bedrijven en instanties waar je je mee in moet laten in een moderne maatschappij, en een positieve instelling richting een werkgever en je persoonlijke ontwikkeling.
Kwestie van ouderwetsch sparen als het kan, geen financiële bokkensprongen maken, een gezond wantrouwen hanteren naar alle grote (nuts) bedrijven en instanties waar je je mee in moet laten in een moderne maatschappij, en een positieve instelling richting een werkgever en je persoonlijke ontwikkeling.
Leg uit graag!puma73 schreef:Dit is appels met peren vergelijken, 2 compleet verschillende zorgsystemen.
-
witte angora
Volgens mij gaat dit topic voornamelijk over de huur en de hypotheeklasten.
En over het water boven het hoofd houden.
Juist, ik ben dus uit die spellingstijd: heb dat dus al die jaren gedaan en had een comfortabele spaarpot. Maar als daar allerlei (toen nog) onverwachte ruifeters van mee willen smullen zal je toch aan een heel hoog bedrag moeten denken. Natuurlijk zijn er rijke Nederlanders die het hoofd niet boven water hoeven te houden, integendeel (dat is overigens prima) maar ik persoonlijk heb oprecht gedacht dat ik mijn tijd wel zou kunnen uitdienen. Weet ik (en anderen) veel dat veel dingen financieel uit de hand zijn gaan lopen.sjohie schreef: Kwestie van ouderwetsch sparen als het kan, geen financiële bokkensprongen maken, een gezond wantrouwen hanteren naar alle grote (nuts) bedrijven en instanties waar je je mee in moet laten in een moderne maatschappij, en een positieve instelling richting een werkgever en je persoonlijke ontwikkeling.
Je moet eens ophouden met dat vergelijken want je wordt vervelend met dat zogenaamde opgehemel van Belgiëprem schreef:De zorgkosten zijn inderdaad belachelijk in Nederland, waarom betaal ik in België per maand voor het hele gezin de helft wat jullie per persoon betalen, en de service beter is?
Waar blijft dat geld?
België is geen Nederland,Nederland is geen België.
En wat betreft de service,die verschilt ook op verschillende plaatsen in België.
Als je daadwerkelijke geboren belgen spreekt in plaats van je eigen geblaat alleen maar te horen,dan zou je weten dat er op sommige plekken in België ook slechte zorg is en dat de zorg ook duur is daar.
Maar ja,dat past niet in je perfecte plaatje van België,dus dat wil je niet weten.
Laatst gewijzigd door gilas op 24 jul 2014 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom blijven die huren maar stijgen met percentages, fors boven inflatie nivo?
Moeten de huurders bloeden voor de financiele blunders van Vestia?
prem schreef:En over het water boven het hoofd houden.
Blijft toch een vreemd volk
Geldnood verdubbeld voor hypotheekbezitter; maar ik heb wel net voor 5 jaar vast gezet voor 2,6% bruto , dus aan de hypotheekrente zal het toch wel niet liggen. Netto inmiddels bijna de helft van de lasten van 14 jaar geleden.
Nee, niet daarvoor. Da's voor de bonussen.16again schreef:Moeten de huurders bloeden voor de financiele blunders van Vestia?
@jonis, O.T. Vind de uitspraak van prem wel erruuug leuk, eerlijk gezegd. Probeer maar eens te doen wat hij schrijft
de huren blijven stijgen, omdat de overheid via de woningbouwverenigingen belasting heft.16again schreef:Waarom blijven die huren maar stijgen met percentages, fors boven inflatie nivo?
ze heffen bij de woningbouwvereniging, die dat geld vervolgens bij de huurders terug moet vragen.
dat heeft als voordeel, dat de belastingdruk voor particulieren ogenschijnlijk niet omhoog is gegaan en dat het netto besteedbare inkomen ook is gestegen.
dit alleen op papier dus voor alle duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door ruud_a op 24 jul 2014 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mh73
Wel daarvoor. Er is een soort garantiesysteem binnen de woningbouwverenigingen, waardoor de rest nu opdraait voor het financiële wanbeleid van Vestia.tenormin schreef:Nee, niet daarvoor. Da's voor de bonussen.16again schreef:Moeten de huurders bloeden voor de financiele blunders van Vestia?
.
Daarbij heeft Blok de fantastische heffing bedacht, een soort extra belasting die de woningbouwverenigingen aan de overheid moet betalen.
De huurder draait voor dat alles op natuurlijk.
-
Josephien12
Door in de goede tijden (dat is voor mij nu) de hypotheek af te lossen. Als ik die over een paar jaar niet meer heb woon ik gratis. Nog een beetje sparen, zuinig omspringen met energie, en vooral geen onzin kopen.TROS Radar schreef:Hoe zorg jij ervoor dat je je hoofd boven water houdt?
En vooral NIET de suggesties van Mark Rutte overnemen. De auto van 15 jaar gaat nog wel een jaartje mee, de keuken van 25 jaar valt echt niet uit elkaar en dat bankstel zit al 10 jaar goed dus dat zal nog wel 10 jaar goed zitten.