LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reizen naar Rusland gaan gewoon door

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin

Reizen naar Rusland gaan gewoon door

Ongelezen bericht door Radar »

De afgekondigde sancties tegen Rusland, de tegenacties van president Poetin en de ramp met het neergeschoten Maleisische vliegtuig lijken Nederlanders niet tegen te houden naar Rusland te reizen.

Nederlandse reizen naar Rusland gaan gewoon door, blijkt uit een rondgang onder reisbureaus. Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... woon-door/

Zou jij je vakantie naar Rusland annuleren?

encore

Re: Reizen naar Rusland gaan gewoon door

Ongelezen bericht door encore »

en hoeveel Nederlanders reizen er per week naar Rusland? Laat ze lekker gaan, is goed voor de economie. MH17 is erg genoeg, maar om nu gelijk alles te boycotten, daar hebben we voornamelijk onszelf mee.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

encore schreef:en hoeveel Nederlanders reizen er per week naar Rusland? Laat ze lekker gaan, is goed voor de economie. MH17 is erg genoeg, maar om nu gelijk alles te boycotten, daar hebben we voornamelijk onszelf mee.
Precies, geen morele verantwoordelijkheid nemen want het zou eens slecht voor de economie zijn. Misschien ook maar gewoon naar noord Irak reizen, dat daar wat genocide gepleegd wordt door ISIS maar gewoon negeren, het zou ook eens slecht zijn voor onze economie.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

encore schreef:en hoeveel Nederlanders reizen er per week naar Rusland? Laat ze lekker gaan, is goed voor de economie. MH17 is erg genoeg, maar om nu gelijk alles te boycotten, daar hebben we voornamelijk onszelf mee.
Goed voor de economie? Nu naar Rusland gaan, oogjes dicht en doen alsof er niets aan de hand is? Dacht het niet. Dat er weinig annuleringen zijn betekent niet dat de mensen die wel gaan, daar nu 'gelukkig' mee zijn. De annuleringskosten kan een drempel betekenen voor hen. Ik zou niet gaan.

hermelot

Ongelezen bericht door hermelot »

Wij hebben daar een Datsja gekocht en gaan er regelmatig naar toe. Ik vraag me
weleens af wie nu de echte schuldigen zijn in dat conflict. Op zich zijn de mensen in onze omgeving daar heel vriendelijk en behulpzaam.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

hermelot schreef:Wij hebben daar een Datsja gekocht en gaan er regelmatig naar toe. Ik vraag me
weleens af wie nu de echte schuldigen zijn in dat conflict. Op zich zijn de mensen in onze omgeving daar heel vriendelijk en behulpzaam.
Tsja, die dingen staan meestal in buitengebieden, en dat zijn niet de plekken met veel mensen en problemen die ze in de steden wel hebben. In de steden wint Poetin zijn stemmen, en is er veel onvrede over van alles en nog wat. Je ziet het hier in Nederland ook in mindere mate, veel van wat de politiek en burgers nu bezig houd, zijn onderwerpen die spelen in de grote steden, en veel minder op het platteland.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat dat laatste betreft zijn oorzaak en gevolg eerder andersom, dat de politiek zich vooral bezighoudt met wat er in de grote steden speelt en dat zaken die buiten de grote steden spelen door de politiek worden genegeerd. Zo lijkt het algauw of de problemen in de grote steden het enige is wat er bij 'de burgers' speelt.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

In mijn ogen is het boycotten van Rusland een prima signaal. Ook als consument kun je zo wat van je laten horen. Staan we het anno 2014 nog toe dat een land uit pure waanzin en pure machtswellust een stuk grond van een ander land inpikt. Wat mij betreft niet.
Poetin moet weten dat wij hem harder kunnen treffen dan zij ons. Wij hebben onze interne markt met 500 miljoen kopers. Laten we die stimuleren om eigen producten te kopen. Dat is pas goed voor de economie en de politiek.

Als je al geboekt hebt...Tsja dan is het een ander verhaal, dat snap ik best...

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Nee, ik zou de reis niet annuleren.
Als er met dit topic een bepaalde sfeer gecreëerd moet gaan worden...?!
Dan zouden al die vakantiegangers naar landen als China, Saoudi Arabië, en talloze Afrikaanse landen enzo meer hun reis ook moeten annuleren.
Overigens is Oekraïne niet minder fout en corrupt in dit hele verhaal en zelfs daarvoor. Niettemin gingen tallozen er toch lekker op vakantie. En wellicht strakjes ook weer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik dacht dat dit forum voor consumentenzaken was. Nu is een reis natuurlijk een consumentenkwestie. Maar in dit topic krijgt het reizen naar Rusland een dermate politieke lading dat je het eerder een politieke kwestie zou kunnen noemen. En politiek lijkt me niet tot de draagwijdte van dit forum te horen.

De redactie overtreedt mijns inziens haar eigen gedragsregels.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wa

Nee het reizen is wel consumentenzaak,denkik

Ik sla over,nou zou ik er zo en zo al nooit heen gaan.
Maar ja er zijn mrnsen fie hebben geboekt en ja die moeten gewoon lekker gaan.
Dit was drie mnd geleden niet te voor spellen zeg maar wat...en geen negatief reisadvies,dus kost mensen hoop centjes..
Tuurlijk zullen die ook misschien denken,lekke dan,maar goed het eenmaal zo en ik snap het wel als ze gaan..sommige dromen om op het rode plein te staan etc snap ik...

Dus wie geboekt heeft lekker gaan,de rest ,ja ik zou niet gaan,maar iedereen heeft altijd nog eigen keus...wat de ene wel moet kunnen vind denkt de ander nou mooooi niet,,,

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

olaf79 schreef: Poetin moet weten dat wij hem harder kunnen treffen dan zij ons. Wij hebben onze interne markt met 500 miljoen kopers. Laten we die stimuleren om eigen producten te kopen. Dat is pas goed voor de economie en de politiek.
Nou, ik denk dat 'Poetin' zich dan gewoon nog wat meer op de overige 5 miljard mensen richt dan hij al deed. Dat de mensen in Europa dit deel van de wereld nog iets te veel als het oude (koloniale) centrum van de wereld zien.

Maar terug naar het topic. Ik vind het een beetje onzinnig dat mensen nou ineens niet meer naar Rusland zouden 'mogen'. Er zijn immers vele landen die in het (recente) verleden vergelijkbare dingen deden, of nog veel erger, waar iedereen nog rustig naartoe ging. Het is dan je eigen keus of je er naartoe wil gaan of niet.

Peer de Schuimer

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

TROS Radar schreef:De afgekondigde sancties tegen Rusland, de tegenacties van president Poetin en de ramp met het neergeschoten Maleisische vliegtuig lijken Nederlanders niet tegen te houden naar Rusland te reizen.

Nederlandse reizen naar Rusland gaan gewoon door, blijkt uit een rondgang onder reisbureaus. Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... woon-door/

Zou jij je vakantie naar Rusland annuleren?

Om je vakantie te annuleren moet je een goede reden hebben.
Als de reizen gewoon doorgaan en je hebt geen reden om te annuleren
dan ben je je geld kwijt. In Rusland zelf is er niets aan de hand dus dat is geen reden

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Al 40 jaar had ik de wens eens naar Rusland te gaan...
In april geboekt, voor een midweekje in januari 2015. EINDELIJK! zou mijn wens in vervulling gaan.
Twijfels...
Ja misschien.
Maar ik ga niet annuleren als er geen negatief reisadvies komt. Niet vanwege het geld, dat zou ik eventueel wel kunnen missen, maar gewoon omdat ik hoop dat er een diplomatieke oplossing komt. Ik kan al niet meer naar Egypte wegens te gevaarlijk - en daar zou ik zo graag eens naar terug willen. Rusland zien, al is het maar een paar dagen in Moskou, is gewoon een hartewens van mij.

Gesloten