LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestemming om smartphones te doorzoeken

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door Radar »

Om een smartphone te mogen doorzoeken, moet de politie binnenkort eerst toestemming vragen bij de rechter-commissaris. Blijkbaar was daar tot nu toe nooit goedkeuring voor nodig.
Lees hier meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... oorzoeken/

Wat vind jij daarvan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Politiestaat Nederland. In een vrij land leven we al lang niet meer.

Eigenlijk is het woord "surveillancestaat" beter.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Wat mij betreft mag het blijven zoals het is en mogen ze nog veel meer controleren. Met al die extremistische bedreigingen van die godsdienstwaanzinnigen is er niets meer veilig. Dus liever dat ze mijn telefoon aftappen als dat er tijdens het winkelen in de supermarkt een bom afgaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:Politiestaat Nederland. In een vrij land leven we al lang niet meer.

Eigenlijk is het woord "surveillancestaat" beter.
Dan moet je toch blij zijn met dit nieuws?

Ik heb overigens nooit een gevoel van "onvrijheid" in Nederland. Je kunt gaan en staan waar je wilt zonder dat iemand de mogelijkheden belemmerd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Josephien12 schreef:Wat mij betreft mag het blijven zoals het is en mogen ze nog veel meer controleren. Met al die extremistische bedreigingen van die godsdienstwaanzinnigen is er niets meer veilig. Dus liever dat ze mijn telefoon aftappen als dat er tijdens het winkelen in de supermarkt een bom afgaat.
Overdrijven is ook een vak. Hoeveel bommen zijn er in Nederland al door godsdienstwaanzinnigen afgegaan? Als je ergens bang voor bent kan je beter pleiten voor het afschaffen van gemotoriseerd verkeer: dat zorgt voor oneindige veel meer doden per jaar.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
Josephien12 schreef:Wat mij betreft mag het blijven zoals het is en mogen ze nog veel meer controleren. Met al die extremistische bedreigingen van die godsdienstwaanzinnigen is er niets meer veilig. Dus liever dat ze mijn telefoon aftappen als dat er tijdens het winkelen in de supermarkt een bom afgaat.
Overdrijven is ook een vak. Hoeveel bommen zijn er in Nederland al door godsdienstwaanzinnigen afgegaan? Als je ergens bang voor bent kan je beter pleiten voor het afschaffen van gemotoriseerd verkeer: dat zorgt voor oneindige veel meer doden per jaar.
Het kunnen ook andere extremisten zijn natuurlijk.

Unbeaten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2014 10:37

Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken

Ongelezen bericht door Unbeaten »

als het nou gaat met of zonder toestemming; ik heb toch niets te verbergen

in privacy geloof ik toch allang niet meer

Gesloten