LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] limfoedeem

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
swinkels2010

limfoedeem

Ongelezen bericht door swinkels2010 »

hallo ik ben een jonge vrouw van 35 jaar ik heb al meer dan tien jaar limfoedeem dit houd in dat ik vochtophopingen heb in beide benen en me billen, onlangs heb ik een liposuctie moeten ondergaan aan beide benen ik wist eerst helemaal niet dat dit kon of uberhaupt bestond maar al zoekend op internet kwam ik erachter dat er een dokter was in rotterdam genaamd dr. bonen die speciaal voor lipoedeem pacienten operatie´s uitvoerde. In het voorgesprek ging ie me benen bekijken en zei ja indd je heb een flinke lipoedeem als je dit niet behandeld bestaat er de mogelijkheid dat je binnen vijf jaar in een rolstoel terecht komt. Nou ben ik afgekeurt en kan heel slecht lopen door de lipoedeem fietsen kan helemaal niet dus heb ik een invalide karretje om toch vooruit te kunnen, als klap op de vuurpijl heb ik twee jonge kinderen die ook met mamma willen spelen dus de twijfeling was er niet ik ben gelijk afgegaan op een operatie. Inmiddels heb ik me beide benen laten opereren en moet nog twee operatie´s ondergaan een aan me billen en een aan me armen. Ik heb de rekening bij het cz ingestuurd en zou moeten wachten op antwoord wat was het antwoord ja indd heel ergerlijk ik krijg het niet vergoed omdat liposuctie een schoonheidsoperatie blijkt te zijn. Ik maak me daar heel kwaad over want voor schoonheid heb ik het niet gedaan ik heb het gedaan omdat ik nog wel wil blijven lopen met me 35 jaar en twee kinderen hoe ziet hun toekomst er anders uit als mama in eeen rolstoel zit. Dus waarom betaal ik cz als de kans op leven me word ontnomen en er zijn heeel veel lipodeem patienten in nederland. :x

rozemarijntje

Re: limfoedeem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

vind het rot voor je dat je hier last van hebt..
en dat er een behandeling voor is...

operatie 1 is dus niet vergoed?
mag ik vragen waarom je niet eerst vooraf toestemming hebt gevraagd?
hier had je arts je ook op moeten wijzen..
deze moet meestal dan een verklaring geven hoe en wat er is en dan gaan ze beoordelen of het vergoed wordt of niet.
is dat niet gedaan?

tja sommige dingen zijn gewoon oneerlijk,ik denk dat je nog even n de strijd moet gaan,misschien gaan ze zich er nog een keer over buigen ?

succes

swinkels2010

nou de chirurg zei al ik denk dat het niet word vergoed maar het gaat me meer om de rede wrom het niet word vergoed de cz vind het een cosmetische ingreep dat is het ergerlijke ervan

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Allereerst: ik vind het heel erg dat voor de TS dat ze dit heeft, als ik zoiets had zou ik er ook vanaf willen, moet er niet aan denken al op jonge leeftijd in een rolstoel terecht te komen.
Wat me echter wel verbaast, is dat TS vantevoren al te horen heeft gekregen van de chirurg dat het (waarschijnlijk) niet vergoed zou worden, vervolgens geen navraag heeft gedaan bij de zorgverzekeraar of het wel/niet vergoed zou worden, en vervolgens verbaast is dat ze het niet vergoeden....

swinkels2010

nou die navraag hadden we wel gedaan en het cz zei dat het misschien een mogelijkheid was om het vergoed te krijgen en daarbij ik moest het wel laten doen vanwegen gezondheidsproblemen ik kon niet meer lopen want ik nu wel kan al is het niet verre stukken maar ik kan tenminste een blokje om met de jongste en dat is me al heel veel waard

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

oke ,je hebt dus wel een aanvraag gedaan maar afgewezen.
ja soms is het onbegrijpelijk dat ze iets niet vergoeden...maar idd wat je zegt je gezondheid gaat voor....
misschien nog een keer de arts een brief op laten stellen hoe ernstig het is en anders houd het helaas op denk ik..

sterkte

Gesloten