LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wenkbrauwlift en ooglidcorrectie

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Annelies.1958

Wenkbrauwlift en ooglidcorrectie

Ongelezen bericht door Annelies.1958 »

Misschien is er iemand die deze ervaring met mij kan delen. Voor een persoon in kwestie hoop ik het niet als hij/zij dezelfde klachten 2 jaar na de ingreep nog heeft.
In 2000 heb ik een ongeluk gehad met gevolg een gat in mijn hoofd aan de wenkbrauw. Dat hebben ze dicht geplakt en een verband er omheen en ik kon gaan. In 2005 kreeg ik last van litteken weefsel wat irriteerde en dat werd weggehaald. In maart 2007 was het weer zo en kwam ik bij een Plastisch Chirurg(PC) die zag dat de wenkbrauw erg hing en ook mijn ooglid was gezakt. Dus zei hij een wenkbrauwlift en ooglidcorrectie aan beide kanten te doen want aan 1 kant is natuurlijk geen gezicht. De zorgverzekering gaf het aan als medische indicatie en ik ging na een maand onder het mes. Algehele narcose. Van te voren heb ik de nodige info gekregen van een verpleegkundige. Tot een paar maanden na de operatie zou het voorhoofd strak zitten en er op de schedel geen gevoel zijn. Dat klopte. Om een lang verhaal kort te maken ben ik nu ruim 2 jaar verder en heb nog steeds tintelingen, dof gevoel, steken enz. door mijn hoofd en ook lijkt het alsof mijn halve gezicht als het ware lam hangt, zoals iemand die een hersenbloeding heeft gehad. Er is niets te zien het voelt zo. De PC heeft er alles aangedaan, injecties en sinds februari medicijnen tegen neuropatische pijn (zenuwpijn). Zijn directe collega wist er ook geen raad mee dus ben ik maar braaf gaan slikken met die pillen die nauwelijks wat doen. Alle hoop heb ik nu op een andere PC gevestigd in een ander ziekenhuis waar ik volgende week naar toe ga. Wie heeft dit ook na een dergelijke ingreep. De artsen hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. Het is met een nieuwe methode gedaan, met schroeven in de schedel bij de haargrens die vanzelf oplossen. Voor de rimpeltjes en andere zaken zou ik het nooit en te nimmer doen. Iedere leeftijd heeft zijn charme toch? Het is om gek van te worden dat gekriebel en gedoe aan en op mijn hoofd.

Annelies.1958

Re: Wenkbrauwlift en ooglidcorrectie

Ongelezen bericht door Annelies.1958 »

Ik kan nu zelf een reactie geven op mijn vraag die ik vorig jaar stelde. Eigenlijk ben ik blij dat er geen reacties waren. Want dat zou inhouden dat er meer mensen zijn die deze narigheid ondervinden.
Maar ik kan zeggen superblij te zijn en wil dat delen op het forum voor het geval er inmiddels wel iemand is die deze nare ervaring heeft.
Eerst ben ik bij de pijnpoli geweest en heb daar 2 behandelingen ondergaan.
1. Cortison injectie
2. Behandeling 5x Iontoforese. Dan wordt er via stroomstootjes een pijnstillend middel op de plek aangebracht door de huid heen.
Helaas had dat weinig effect. En werd ik verwezen door de pijnpoli naar een Neuroloog die mij onderhuids in het voorhoofd op wel 15 plekjes Botox in spoot. Waardoor de overactieve beschadigde zenuw kan worden gestopt met irriteren. Dus Botox wordt niet alleen gebruikt om "mooi" te worden maar is dus ook een geneesmiddel. Voor het "mooi" worden wordt het in de spiertjes gespoten zei de Neuroloog en niet onder de huid. Ik denk nog 1 behandeling en dan is het over!! :D

Gesloten