LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cursus PHP5 en Mysql
Cursus PHP5 en Mysql
Ik ben op 1 augustus aan de cursus php5 en Mysql begonnen.
Ik kreeg er ook een erg dik boek bij waarvan de laatste oplage in mei 2009 was.
(De 1e in 2004)
Bij nader onderzoek php forums enz werd mij geadviseerd om een ander meer recenter boek te nemen.
Echter kreeg ik dit boek bij de cursus dus had niks te kiezen.
Er blijven redelijk veel fouten in te staan zowel script als taalfouten.
Het eerste vindt ik nl het vervelendste.
Tevens stond er een link in waar je script kon downloaden die niet werkt en een email die niet werkt.
Gelukkig hebben ze in de cursus een andere url opgegeven dus dat is opgelost.
Het ergste wat mij mateloos irriteerd is dat het weken duurt voordat je een antwoord krijgt van een docent.
En ook dat je deze (mail) niet kunt replyen dus moet je weer contact opnemen met LOI.
Na 14 keer zelf maar gebeld te hebben en 13 keer het antwoord heb gekregen, meneer we kunnen nu niks voor u doen we zullen er een notitie van maken.
En moest de volgende dag maar terug bellen dan zouden ze gelijk een Docenten Leiding kunnen inschakelen.
Dus gebeld en ze hebben het nagevraagd en wat blijkt, ik moest het er maar mee doen want dit was voor hun de meest recente opleiding en ze zouden dit doorgeven aan een Projektleider.
Maar zeiden er gelijk weer bij, dit kan wel weer weken duren voordat u/wij er antwoord op krijgen.
Had inmiddels een antwoord gekregen op een zondag avond : Er wordt momenteel hard aan verbetering van deze cursus gewerkt.
Echter kon ik deze niet replyen.
Dus ik stelde vraag wanneer krijg ik dan een nieuwe cursus ?????
Antwoord wachten op de Projektleider.pfffffffffffffffffffff
Gewoon 517 euro naar de kl.... daar komt het straks op neer.
Hier hoor ik dus niks meer van weet ik zeker.
Ik kreeg er ook een erg dik boek bij waarvan de laatste oplage in mei 2009 was.
(De 1e in 2004)
Bij nader onderzoek php forums enz werd mij geadviseerd om een ander meer recenter boek te nemen.
Echter kreeg ik dit boek bij de cursus dus had niks te kiezen.
Er blijven redelijk veel fouten in te staan zowel script als taalfouten.
Het eerste vindt ik nl het vervelendste.
Tevens stond er een link in waar je script kon downloaden die niet werkt en een email die niet werkt.
Gelukkig hebben ze in de cursus een andere url opgegeven dus dat is opgelost.
Het ergste wat mij mateloos irriteerd is dat het weken duurt voordat je een antwoord krijgt van een docent.
En ook dat je deze (mail) niet kunt replyen dus moet je weer contact opnemen met LOI.
Na 14 keer zelf maar gebeld te hebben en 13 keer het antwoord heb gekregen, meneer we kunnen nu niks voor u doen we zullen er een notitie van maken.
En moest de volgende dag maar terug bellen dan zouden ze gelijk een Docenten Leiding kunnen inschakelen.
Dus gebeld en ze hebben het nagevraagd en wat blijkt, ik moest het er maar mee doen want dit was voor hun de meest recente opleiding en ze zouden dit doorgeven aan een Projektleider.
Maar zeiden er gelijk weer bij, dit kan wel weer weken duren voordat u/wij er antwoord op krijgen.
Had inmiddels een antwoord gekregen op een zondag avond : Er wordt momenteel hard aan verbetering van deze cursus gewerkt.
Echter kon ik deze niet replyen.
Dus ik stelde vraag wanneer krijg ik dan een nieuwe cursus ?????
Antwoord wachten op de Projektleider.pfffffffffffffffffffff
Gewoon 517 euro naar de kl.... daar komt het straks op neer.
Hier hoor ik dus niks meer van weet ik zeker.
Re: Cursus PHP5 en Mysql
Dat is niet leuk. Maar misschien moet u er toch maar proberen er het beste van te maken. De techniek verandert snel, maar de basisstructuur van mysql blijft redelijk constant, lijkt me.
Ik zou toch serieus de cursus blijven volgen, en tegelijkertijd een officiele klacht indienen. Wellicht kunt u zo een deel van het geld terugkrijgen, of een gratis versie van de 2011 of 2012 editie van het boek.
Bestaat er van datzelfde boek trouwens al een meer recente editie? Want in dat geval is de 2009 editie natuurlijk totaal onacceptabel en mag u gratis vervanging eisen.
Ik zou toch serieus de cursus blijven volgen, en tegelijkertijd een officiele klacht indienen. Wellicht kunt u zo een deel van het geld terugkrijgen, of een gratis versie van de 2011 of 2012 editie van het boek.
Bestaat er van datzelfde boek trouwens al een meer recente editie? Want in dat geval is de 2009 editie natuurlijk totaal onacceptabel en mag u gratis vervanging eisen.
Een klacht indienen is zeker het overwegen waard.
En kan nog geen nieuwere /Recentere versie vinden.
Zoals reeds eerder genoemd: als u PHP/MySQL leert uit een boek van 2009 is dat redelijk up-to-date. Fouten in de listings komt u bijna in elk boek over programmeren tegen - dit is lastig en irritant, maar ook leerzaam want u leert er zo gratis iets bij: debuggenHenry1960 schreef:Een klacht indienen is zeker het overwegen waard.

De hoofdversie van PHP was in 2009 5.2.9 (feb.'09) en die is nu 5.3.8 - er zijn wel aardig wat bugfixes maar het aantal nieuwe features tussen toen en nu is uitermate beperkt en voor een beginnende PHP'er niet significant.
Voor MySQL geldt toch eigenlijk hetzelfde. Als u deze cursus afrondt zijn de versieverschillen makkelijk te overbruggen. Het is, zeker in de opensource wereld, bijna ondoenlijk om lesmateriaal gelijke tred te laten houden met updates en nieuwe versies.
Waar u op moet letten is het hoofdrelease nummer: 5 hetzelfde is. PHP4.x.x is wel degelijk redelijk verschillend maar ook weer ouder dan 2009.
Hier lijkt een echte phper aan het woord te zijn. 
Echter heb ik dus andere verhalen gehoord om een ander boek te nemen.
Maar goed, mijn klacht is iig de manier waarop LOI met zijn cursisten omgaat..

Nou, zo ver zou ik niet gaan - gevorderde hobbyist en overtuigd opensource/Linux liefhebber en gebruiker is dichter bij de waarheid.Henry1960 schreef:Hier lijkt een echte phper aan het woord te zijn.
Hoe LOI met u omgegaan is verdient géén schoonheidsprijs en het is uitstekend dat u uw ervaringen hier neerzet. Dat zal andere mensen aansporen naar alternatieven te zoeken en misschien LOI in de toekomst haar leven laten beteren hoewel ik dat laatste betwijfel. Het wordt steeds meer een vrijetijds- en hobby clubje waar je in 6 weken kan leren macramëen of punniken.
Als je Engels trouwens behoorlijk is zou ik je de boeken van McGraw-Hill aanbevelen maar het stikt ook van de uitstekende websites met complete PHP cursussen waarvan ik de manual pages op php.net nog wel de beste vind.
Nou, zo ver zou ik niet gaan - gevorderde hobbyist en overtuigd opensource/Linux liefhebber en gebruiker is dichter bij de waarheid.
(Ik werk al diversejaren met Joomla
Het wordt steeds meer een vrijetijds- en hobby clubje waar je in 6 weken kan leren macramëen of punniken.
Helemaal gelijk in.
En inderdaad er zijn genoeg sites.
Maar goed 517 euro is geen kattepis zo tussen door.
(Ik werk al diversejaren met Joomla

Het wordt steeds meer een vrijetijds- en hobby clubje waar je in 6 weken kan leren macramëen of punniken.

En inderdaad er zijn genoeg sites.
Maar goed 517 euro is geen kattepis zo tussen door.
Wat is de reden dat je voor een cursus gegaan bent van 517 euro?
Als het goed is, levert het geen diploma op en heb je er op de zakelijke markt dus niet erg veel aan.
In jouw situatie, had ik liever een paar goede boeken gekocht en het mezelf aangeleerd. Je hebt er in principe geen cursus voor nodig en je had een hoop geld uitgespaard.
Als het goed is, levert het geen diploma op en heb je er op de zakelijke markt dus niet erg veel aan.
In jouw situatie, had ik liever een paar goede boeken gekocht en het mezelf aangeleerd. Je hebt er in principe geen cursus voor nodig en je had een hoop geld uitgespaard.
Ik had een hoge pet van LOI op.
En dacht zo door goede begeleiding het sneller en duidelijker onder de knie te krijgen.
Inderdaad zie nu dat het boek maar 65 euro kost bij bol.com.
Heb eigenlijk niet veel meer gekregen dan enkel maar een paar blaadjes en dit boek
En dacht zo door goede begeleiding het sneller en duidelijker onder de knie te krijgen.
Inderdaad zie nu dat het boek maar 65 euro kost bij bol.com.
Heb eigenlijk niet veel meer gekregen dan enkel maar een paar blaadjes en dit boek